Lediga jobb Dreamwork Scandinavia AB i Kalmar

Se alla lediga jobb från Dreamwork Scandinavia AB i Kalmar. Genom att välja ett specifikt yrke kan du även välja att se alla lediga jobb i Kalmar som finns inom det yrket.

Controller till myndighet i Kalmar

Ansök    Dec 12    Dreamwork Scandinavia AB    Controller
Kort om tjänsten Nu söker vi en erfaren controller för konsultuppdrag Omfattningen: Heltid 100% Start: 1 feb 2023 Längd: 6 månader Om verksamheten Du blir anställd av Dreamwork, men jobbar på plats ute hos vår kund med viss möjlighet till distansarbete. Resor till myndighetens kontor i Stockholm kan förekomma. Resor och logi bokas och betalas i förekommande fall av myndigheten. Mer om tjänsten I uppdraget kan nedan arbetsuppgifter förekomma: • ekonomisk... Visa mer
Kort om tjänsten
Nu söker vi en erfaren controller för konsultuppdrag
Omfattningen: Heltid 100%
Start: 1 feb 2023
Längd: 6 månader

Om verksamheten
Du blir anställd av Dreamwork, men jobbar på plats ute hos vår kund med viss möjlighet till distansarbete. Resor till myndighetens kontor i Stockholm kan förekomma. Resor och logi bokas och betalas i förekommande fall av myndigheten.

Mer om tjänsten
I uppdraget kan nedan arbetsuppgifter förekomma:
• ekonomiska analyser, uppföljningar och utredningar
• analys av verksamhetsinformation och ekonomisk information
• rapportsammanställning
• framtagande och analys av prognoser kopplade till verksamheten
• framtagande av ekonomiska beslutsunderlag
• budgetuppföljning
• servicefunktion med en till ledningen stödjande och rådgivande funktion
• arbete i ekonomisystemet U4 Agresso
Uppdraget kan förändras där till exempel konsulten kan komma att ingå i projekt, i rollen som expert.



Din profil
För att vara aktuell för tjänsten behöver du ha en eftergymnasial examen inom ekonomi eller motsvarande relevant utbildning med minst tre (3) års arbetslivserfarenhet av arbete som controller med liknande arbetsuppgifter som ovan. Ett krav är att du har erfarenhet av statlig redovisning. Vidare har du goda kunskaper i MS Office (speciellt Excel), kunskaper i analysverktyg (exempelvis QlikView och Insikt) samt i ekonomisystemet U4 Agresso. Dessutom kommunicerar du obehindrat på svenska, såväl i tal som skrift.

Generellt gäller att du bör ha mycket god kompetens och erfarenhet inom controllingområdet med fokus inom finansiering och analys. Det är meriterande om du har arbetat som controller inom IT-relaterad verksamhet och primärt inom statlig verksamhet. Erfarenhet av utveckling av ekonomistyrning inom en myndighet är också meriterande. Som person ska du vara van vid att arbeta både självständigt och i samarbete med andra. Vidare bör du kunna arbeta flexibelt utifrån det behov som finns.

Ansökan
Välkommen att ansökan via länken i annonsen. Urvalet sker löpande.

Om Dreamwork
På Dreamwork jobbar vi med people management snarare än med traditionell rekrytering och bemanning. Vi anstränger oss hårdare för att matcha våra kandidaters personlighet med våra uppdragsgivares företagskultur. Vi har ett nära samarbete med LinkedIn och våra rekryterare och researchers är certifierade i LinkedIn’s Recruitermodul. Vi har två gånger utsetts till Gasellföretag av Dagens Industri och lika många gånger nominerats till EY:s ”Entrepreneur of the Year”. Dreamwork grundades 2006 och har levererat personallösningar på över 130 orter i Sverige, från Kiruna i norr till Ystad i söder. Vi är ISO-certifierade enligt ISO 9001. Visa mindre

Erfaren rekryteringskonsult på deltid

Kort om tjänsten Nu söker vi en erfaren rekryterare för ett konsultuppdrag hos en myndighet i Kalmar. Om verksamheten Du blir anställd av Dreamwork, men jobbar ute på berörd myndighet. Allmänt om uppdraget: • Omfattning: 30-40% • Start: Snarast • Längd: 4 månader Mer om tjänsten Konsulten kommer tillsammans med chefer utföra myndighetens rekryteringar. Uppdraget sker till stor del på plats på myndighetens kontor i Kalmar. I uppdraget ingår: • Kravpr... Visa mer
Kort om tjänsten
Nu söker vi en erfaren rekryterare för ett konsultuppdrag hos en myndighet i Kalmar.

Om verksamheten
Du blir anställd av Dreamwork, men jobbar ute på berörd myndighet. Allmänt om uppdraget:

• Omfattning: 30-40%
• Start: Snarast
• Längd: 4 månader

Mer om tjänsten
Konsulten kommer tillsammans med chefer utföra myndighetens rekryteringar. Uppdraget sker till stor del på plats på myndighetens kontor i Kalmar. I uppdraget ingår:

• Kravprofilstagning
• Annonsskrivning
• Publicering i rekryteringsverktyg
• Stöd till chefer i urval
• Intervju
• Referenstagning

Din profil
Minst 10 års erfarenhet av kvalificerat rekryteringsarbete och däri inkluderat erfarenhet av rekrytering inom statlig verksamhet.

Ansökan
Välkommen med din ansökan genom att registrera ditt CV och din ansökan så snart som möjligt. Urvalsprocessen sker löpande.

Om Dreamwork
På Dreamwork jobbar vi med people management snarare än med traditionell rekrytering och bemanning. Vi anstränger oss hårdare för att matcha våra kandidaters personlighet med våra uppdragsgivares företagskultur. Vi har ett nära samarbete med LinkedIn och våra rekryterare och researchers är certifierade i LinkedIn’s Recruitermodul. Vi har två gånger utsetts till Gasellföretag av Dagens Industri och lika många gånger nominerats till EY:s ”Entrepreneur of the Year”. Dreamwork grundades 2006 och har levererat personallösningar på över 130 orter i Sverige, från Kiruna i norr till Ystad i söder. Vi är ISO-certifierade enligt ISO 9001. Visa mindre

2 st administratörer till myndighet i Kalmar.

Kort om tjänsten Nu söker vi för konsultuppdrag, 2 st administratörer. Omfattningen: Heltid 100% Start: Så snart som möjligt, dock senast 15/11 Längd: 3 månader, med ev förlängning ytterligare 3 månader. Om verksamheten Du blir anställd av Dreamwork, men jobbar på plats ute hos vår kund. Mer om tjänsten Arbetsbeskrivning: Uppdraget kan bestå bland annat av följande uppgifter: • Utfärdande av covidbevis och tillfrisknande bevis manuellt. • Ringa medborg... Visa mer
Kort om tjänsten
Nu söker vi för konsultuppdrag, 2 st administratörer.
Omfattningen: Heltid 100%
Start: Så snart som möjligt, dock senast 15/11
Längd: 3 månader, med ev förlängning ytterligare 3 månader.

Om verksamheten
Du blir anställd av Dreamwork, men jobbar på plats ute hos vår kund.

Mer om tjänsten
Arbetsbeskrivning:
Uppdraget kan bestå bland annat av följande uppgifter:

• Utfärdande av covidbevis och tillfrisknande bevis manuellt.
• Ringa medborgare för kompletteringar av felaktigt ifyllda blanketter samt meddela om de inte kan erhålla något covidbevis.



Din profil
För att vara aktuell för tjänsten behöver du uppfylla nedan kriterier:

- Gymnasium eller likvärdig utbildning
- Kunskaper i MS Office eller likvärdigt
- Kunna kommunicera obehindrat på svenska, såväl i tal som skrift
- Minst 6 månaders erfarenhet av administrativt arbete.




Ansökan
Välkommen att ansökan via länken i annonsen. Urvalet sker löpande och observera att det är kort svarstid.

Om Dreamwork
På Dreamwork jobbar vi med people management snarare än med traditionell rekrytering och bemanning. Vi anstränger oss hårdare för att matcha våra kandidaters personlighet med våra uppdragsgivares företagskultur. Vi har ett nära samarbete med LinkedIn och våra rekryterare och researchers är certifierade i LinkedIn’s Recruitermodul. Vi har två gånger utsetts till Gasellföretag av Dagens Industri och lika många gånger nominerats till EY:s ”Entrepreneur of the Year”. Dreamwork grundades 2006 och har levererat personallösningar på över 130 orter i Sverige, från Kiruna i norr till Ystad i söder. Vi är ISO-certifierade enligt ISO 9001. Visa mindre

Distriktsäljare Ventilation

Ansök    Apr 22    Dreamwork Scandinavia AB    Utesäljare
Kort om tjänsten Som Lindabs distriktsäljare i region Kalmar har du ansvar för försäljning och utveckling av dina kunder som finns i bygg- och fastighetsbranschen, bland föreskrivande led samt ventilationsföretag. Här får du arbeta med högkvalitativa lösningar i ett branschledande företag! Sökord: byggbranschen, bygg, vent, byggnads, klimatanläggning,styrteknik, reglerteknik, servicetekniker Om verksamheten Lindab är ett ledande ventilationsbolag i Eu... Visa mer
Kort om tjänsten
Som Lindabs distriktsäljare i region Kalmar har du ansvar för försäljning och utveckling av dina kunder som finns i bygg- och fastighetsbranschen, bland föreskrivande led samt ventilationsföretag. Här får du arbeta med högkvalitativa lösningar i ett branschledande företag!

Sökord: byggbranschen, bygg, vent, byggnads, klimatanläggning,styrteknik, reglerteknik, servicetekniker



Om verksamheten
Lindab är ett ledande ventilationsbolag i Europa. Lindab utvecklar, tillverkar, marknadsför och distribuerar produkter och systemlösningar för energieffektiv ventilation och ett hälsosamt inomhusklimat. Produkterna kännetecknas av hög kvalitet, montagevänlighet och miljötänkande.

Lindabs försäljning i Sverige sker via vår försäljningsorganisation Lindab Sverige AB, med huvudkontor i Ängelholm och proffsbutiker på ett 30-tal orter runt om i landet. Lindab Sverige AB har ca 230 anställda och en omsättning på drygt 1 500 MSEK.

Lindabkoncernen omsatte 9 166 MSEK år 2020 och är etablerad i 24 länder med ca 5 000 medarbetare.

För mer information om Lindab, besök oss på: www.lindab.se



Mer om tjänsten
Du kommer att ha din hemvist i Lindabs proffsbutik i Kalmar där dina närmaste kollegor finns. Ni har ett gemensamt intresse i regionen men olika ansvarsområden, ditt är att representera Lindab ute på fältet bland gamla och nya kunder som finns i industri, bygg- eller fastighetsbranschen – kort sagt alla som planerar eller installerar ventilationslösningar. Kunderna har varierande storlek och olika typer av behov och utmaningar. Du kan branschen och produkterna och är därmed en trygg representant för Lindab ute hos kunderna.

Du kommer att ingå i teamet för försäljningsregion Syd/Öst som sträcker sig över Jönköping, Växjö och Kalmar. I ditt distrikt, Kalmar med omnejd, planerar du självständigt dina resor och kundmöten. Du har din försäljningschef som coachar dig och kollegor runt om i Sverige att samarbeta med.



Din profil
Du kommer från branschen och kan ventilation! Du arbetar idag eller har tidigare arbetat som projektledare, montör, styr- och reglertekniker, servicetekniker eller liknande. Det är meriterande om du har erfarenhet av försäljning, gärna från en liknande roll. Att resa mycket är inga problem för dig, du är trygg i uppsökande försäljning och har ett stort intresse för att driva dina affärer.

Du har körkort. Du talar och skriver en vårdad svenska och engelska.



Ansökan
Du är välkommen att söka tjänsten via Dreamworks hemsida, www.dreamwork.se med bifogat CV och personligt brev. Vi har tyvärr ingen möjlighet att ta emot några ansökningar via mail. Vi arbetar med löpande urval, sök gärna tjänsten redan idag och senast 31 maj. Tillträde enligt överenskommelse.

Har du frågor är du välkommen att kontakta rekryteringskonsult Lena Lilliér på Dreamwork 0708 121 121, alternativt [email protected] Visa mindre

Kalkylingenjör till Peab i Kalmar.

Kort om tjänsten Peab är Sveriges största Bygg- och anläggningsföretag och Nordens samhällsbyggare. Vi eftersträvar total kvalitet i varje del av byggprocessen och till det behöver vi engagerade och duktiga medarbetare. Nu söker vi en engagerad och strukturerad Kalkylingenjör till vår arbetsgrupp i Kalmar. Det är viktigt för oss att du delar våra kärnvärden jordnära, utvecklande, personliga och pålitliga eftersom de är grundläggande för det vi gör. Hos oss... Visa mer
Kort om tjänsten
Peab är Sveriges största Bygg- och anläggningsföretag och Nordens samhällsbyggare. Vi eftersträvar total kvalitet i varje del av byggprocessen och till det behöver vi engagerade och duktiga medarbetare. Nu söker vi en engagerad och strukturerad Kalkylingenjör till vår arbetsgrupp i Kalmar.
Det är viktigt för oss att du delar våra kärnvärden jordnära, utvecklande, personliga och pålitliga eftersom de är grundläggande för det vi gör. Hos oss finns stora möjligheter till personlig utveckling. Vill du bygga ett hållbart samhälle med oss?

Om verksamheten
Peab är Nordens samhällsbyggare med 16 000 medarbetare och en omsättning på 57 miljarder kronor. Med lokal närvaro och fokus på egna resurser utvecklar, anlägger och bygger vi vardagen där livet levs. Huvudkontoret finns i Förslöv på Bjärehalvön i Skåne. Aktien är noterad vid Nasdaq Stockholm.

I Peabkoncernen blir du delaktig i det spännande arbetet att bygga framtidens hållbara samhälle. Vi engagerar oss i sociala frågor och i frågor som rör miljön för de människor som nu och i framtiden påverkas av det vi bygger och anlägger. Vi vill tillvarata all kompetens på arbetsmarknaden och eftersträvar mångfald.

Mer om tjänsten
I rollen som kalkylingenjör på Peab ansvarar du för framtagande av anbudskalkyl och anbudsunderlag för en stor variation av projekt inom såväl offentlig som privat sektor. Du har en viktig roll i att leda, planera och samordna arbetet med anbud för att skapa lönsamhet i våra projekt. Du arbetar självständigt med att ta fram anbudsunderlag för kommande byggprojekt och är med projektet hela vägen, från förfrågningsunderlag till färdigt anbud. Du kommer även vara delaktig i produktionskalkyler och projektförändringar och är ett stöd för arbetsplatsen under projektets gång. Ditt arbete sker i nära samarbete med såväl arbetschefer som projektchefer och som stöd i ditt arbete har du bland annat ett nätverk av kalkylingenjörer.

Din profil
Vi söker dig som har minst tre års erfarenhet av kalkyl- och anbudsarbete inom bygg samt eftergymnasial utbildning inom byggteknik alternativt har du tillgodogjort dig motsvarande kunskaper genom längre arbetslivserfarenhet. Du har mycket god datorvana och har lätt för att arbeta i olika system. Du har goda kunskaper i svenska språket, såväl muntligt som skriftligt, och du innehar B-körkort.

Du är en strukturerad och analytisk problemlösare med ett stort engagemang. Du trivs med att arbeta ensam och har förmåga att driva ditt eget arbete framåt samtidigt som du är en bra lagspelare när det behövs. Vidare är du kostnadsmedveten och kan motivera och presentera dina ställningstaganden på ett bra sätt.

Ansökan
I den här rekryteringen samarbetar Peab med Dreamwork. Välkommen med din ansökan genom att registrera ditt CV och din ansökan på www.dreamwork.se snarast möjligt, då urvalsprocessen sker löpande.
Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Kajsa Johnsson, [email protected]

Om Dreamwork
På Dreamwork jobbar vi med people management snarare än med traditionell rekrytering och bemanning. Vi anstränger oss hårdare för att matcha våra kandidaters personlighet med våra uppdragsgivares företagskultur. Vi har ett nära samarbete med LinkedIn och våra rekryterare och researchers är certifierade i LinkedIn’s Recruitermodul. Vi har två gånger utsetts till Gasellföretag av Dagens Industri och lika många gånger nominerats till EY:s ”Entrepreneur of the Year”. Dreamwork grundades 2006 och har levererat personallösningar på över 130 orter i Sverige, från Kiruna i norr till Ystad i söder. Vi är ISO-certifierade enligt ISO 9001. Visa mindre