Lediga jobb Poolia Sverige AB i Kalmar

Se alla lediga jobb från Poolia Sverige AB i Kalmar. Genom att välja ett specifikt yrke kan du även välja att se alla lediga jobb i Kalmar som finns inom det yrket.

Erfaren upphandlare till E-hälsomyndigheten i Kalmar.

Ansök    Sep 3    Poolia Sverige AB    Upphandlare
Om tjänsten Nu söker vi för ett konsultuppdrag en erfaren upphandlare till E-hälsomyndigheten. Omfattning: Heltid 100% Start: Senast 24-10-01 Längd: 6 månader, med eventuellt 6 månader till. Uppdraget ska utföras under kontorstid (myndighetens) helgfri vardag mellan klockan 08.00-17.00. Stationeringsort för uppdraget är E-hälsomyndighetens lokaler i Kalmar, Södra Långgatan 60. Möjlighet till viss del distansarbete efter överenskommels... Visa mer
Om tjänsten
Nu söker vi för ett konsultuppdrag en erfaren upphandlare till E-hälsomyndigheten.

Omfattning: Heltid 100%
Start: Senast 24-10-01
Längd: 6 månader, med eventuellt 6 månader till.

Uppdraget ska utföras under kontorstid (myndighetens) helgfri vardag mellan klockan 08.00-17.00.
Stationeringsort för uppdraget är E-hälsomyndighetens lokaler i Kalmar, Södra Långgatan 60. Möjlighet till viss del distansarbete efter överenskommelse med kund.

Dina arbetsuppgifter i huvudsak
E-hälsomyndigheten har behov av att förstärka bemanningen av upphandlingsfunktionen med en upphandlingskonsult.

Arbetsuppgifter:

Du kommer arbeta med arbetsuppgifter vanligt förekommande för upphandlare på en myndighet till exempel:
• göra självständiga direktupphandlingar och inköp enligt LOU
• göra självständiga upphandlingar över tröskelvärdet enligt LOU
• göra självständiga avrop från statliga ramavtal

Du kan även komma att arbeta som specialiststöd i upphandlingsfrågor inom myndigheten.

Vem är du?
För att vara aktuell för uppdraget, behöver du uppfylla nedan kriterier:

- Minst fem (5) års erfarenhet av upphandlingsprojekt omfattande samtliga steg i inköpsprocessen över tröskelvärdet enligt
LOU.
- Du har akademisk utbildning inom juridik, ekonomi eller motsvarande kunskaper erhållna genom mångårig yrkeserfarenhet
- Minst fem (5) års erfarenhet av att stötta beställare i frågor som rör upphandling.
- Mycket god förmåga att kommunicera i tal och skrift på svenska.

Mervärde:

- Erfarenhet av arbete med avtalsuppföljning
- Erfarenhet av att tag fram modell för och/eller implementerat avtalsuppföljning.
- Erfarenhet av att arbeta på en myndighet, som Konsult eller anställd.
- Erfarenhet av att införa och arbeta med e-handelssystem.
- Erfarenhet av att genomföra upphandlingar i upphandlingsverktyget e-Avrop.
- Erfarenhet av upphandlingar av IT-system enligt LOU.
- Erfarenhet av förhandling enligt ramarna för LOU.

Du har erfarenhet av arbete som i stor utsträckning utförs självständigt till exempel utifrån tillämpade riktlinjer och praxis vid myndigheten. Du kan arbeta självständigt utifrån givna ramar avseende metoder och rutiner. Du kan utföra arbete bestående av ett flertal olikartade uppgifter som ofta är av analyserande och utvärderande karaktär.

Om verksamheten
Du blir anställd av Dreamwork men jobbar ute hos vår kund. Möjlighet kan finnas att fakturera från eget bolag.

Tycker du detta uppdrag skulle passa dig? Då söker du via länken i annonsen. Urvalet kommer ske löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden gått ut.

Välkommen! Visa mindre

Säljare till Kinnarps i Kalmar

Ansök    Jul 7    Poolia Sverige AB    Account manager
Är din passion att skapa nya affärsmöjligheter och bygga långsiktiga kundrelationer? Har du öga för färg och form och vill utvecklas i rollen som säljare hos ett bolag i framkant, med fokus på hållbarhet och miljö? Då kan det vara dig vi söker! Kinnarps fortsätter att växa och därför söker vi ytterligare en driven och relationsskapande säljare med placering i Kalmar. Om tjänsten I rollen som säljare kommer du att tilldelas en mindre kundbas inom ett av Ki... Visa mer
Är din passion att skapa nya affärsmöjligheter och bygga långsiktiga kundrelationer? Har du öga för färg och form och vill utvecklas i rollen som säljare hos ett bolag i framkant, med fokus på hållbarhet och miljö? Då kan det vara dig vi söker! Kinnarps fortsätter att växa och därför söker vi ytterligare en driven och relationsskapande säljare med placering i Kalmar.

Om tjänsten
I rollen som säljare kommer du att tilldelas en mindre kundbas inom ett av Kinnarps affärsområden: kontor, skola, vård och omsorg. Dessa utvecklar, besöker och vårdar du med fokus på proaktivitet och kvalitet. Du kommer även parallellt att arbeta med att identifiera och skapa nya kunder och affärsmöjligheter. Som säljare är det givetvis av vikt att bygga och upprätthålla goda relationer med både nya och befintliga kunder.


Tjänsten passar dig som trivs med stort eget ansvar och som vill vara med och påverka Kinnarps försäljning. Tillsammans med dina kompetenta kollegor ökar ni marknadsandelarna och säkerställer en lönsam tillväxt för region Kalmar genom ständigt förbättringsarbete.

Dina arbetsuppgifter i huvudsak
• Proaktiv och långsiktig bearbetning genom värdeförsäljning till befintliga kunder

• Prospektbearbetning och nykundsförsäljning

• Driva affären och ansvara för projekten, från början till slut

• Säkerställa och dokumentera affären i CRM-, ritnings- och offersystem

• Budgetansvar

• Kundvårdande aktiviteter

• Vara behjälplig i upphandlingsarbete

Vem är du?
Vi ser att du som söker har ett genuint intresse och några års erfarenhet av B2B försäljning, gärna från en liknande bransch och med en bred produktportfölj. Om du har erfarenhet av att arbeta i något CRM-system är det meriterande liksom om du har arbetat med försäljning mot offentliga kunder alternativt inom något av ovan angivna affärsområden. Vidare har du goda kunskaper i svenska och engelska samt innehar B-körkort.



Som person är du tävlingsinriktad och resultatorienterad, alltid med fokus på kvalitet och långsiktighet. Du är organiserad och trygg i att driva projekt och affärer med många kontaktytor såväl internt som externt. Därför behöver du vara en god kommunikatör såväl i tal som i skrift och bekväm med att hålla presentationer för kunder och andra intressenter. Därtill är du lösningsorienterad med ett positivt mindset, har ett strategiskt tänk samt en förmåga att se framtida affärsmöjligheter.

Om verksamheten
Kinnarps är Europas ledande helhetsleverantör av inredningslösningar och arbetsplatsdesign för kontor, skolor och omsorgsmiljöer. Möblerna kännetecknas av hög kvalitet, innovativ design, låg miljöpåverkan och långa livscykler. Företaget har varit familjeägt sedan starten 1942, med tillverkning i Sverige och verksamhet i över 40 länder. Läs mer på http://www.kinnarps.se


Låter tjänsten intressant?
Denna rekrytering utförs i samarbete med Poolia. Välkommen med din ansökan via Poolia.se. Intervjuer kommer att ske löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut. Vill du veta mer om tjänsten kontakta gärna Peder Bjursten via 073-944 54 60 eller [email protected] Visa mindre

Business Controller till Västervik Miljö & Energi AB

Ansök    Nov 28    Poolia Sverige AB    Business controller
Söker du efter en ny spännande utmaning som Business Controller där du får vara med och göra skillnad? Har du dessutom ett intresse för samhällsfrågor? Då har vi tjänsten för dig! Västervik Miljö & Energi AB stärker sitt team på ekonomiavdelningen och söker därav efter sin nästa Business Controller. Intervjuer och urval sker löpande, varmt välkommen med din ansökan redan idag! Om tjänsten Västerviks Miljö & Energi växer och är i ett spännande utvecklingss... Visa mer
Söker du efter en ny spännande utmaning som Business Controller där du får vara med och göra skillnad? Har du dessutom ett intresse för samhällsfrågor? Då har vi tjänsten för dig! Västervik Miljö & Energi AB stärker sitt team på ekonomiavdelningen och söker därav efter sin nästa Business Controller. Intervjuer och urval sker löpande, varmt välkommen med din ansökan redan idag!

Om tjänsten
Västerviks Miljö & Energi växer och är i ett spännande utvecklingsskede. Som Business Controller erbjuds du, i nära samarbete med dina 10 kollegor på ekonomiavdelningen, en fantastisk möjlighet att utvecklas i din roll där du blir en viktig del av teamet. Du arbetar nära verksamhetscheferna inom dina områden och stöttar dem i den ekonomiska planeringen och uppföljningen av deras verksamheter. Du kommer att arbeta inom de monopolistiska verksamheterna, Vatten, Hushållsavfall och Entreprenadverksamheten. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter som Business Controller innefattar analysarbete, ekonomiska uppföljningar, avstämningar, budgetering samt delaktighet i kartläggningen av verksamhetens processer. Vidare kommer du att stötta ekonomiavdelningen i deras ständiga förbättringsarbete samt delta i upprättandet av långsiktiga prognoser och handlingsplaner.

Placeringsort för tjänsten är i Västervik och arbetstider är kontorstider med möjlighet till flex. Detta är en optimal tjänst för dig som trivs med frihet under ansvar där du får forma dina dagar utifrån verksamhetens behov. Du rapporterar till verksamhetens Ekonomichef. Tjänsten är en tillsvidareanställning hos Västerviks Miljö & Energi, där Poolia enbart hanterar rekryteringsprocessen.

Vem är du?
Vi söker dig som har en relevant akademisk högskoleutbildning, gärna med erfarenhet av arbete inom ekonomi, controlling, redovisning eller revison. Kanske är du nyexaminerad med en utbildning inom ekonomi, teknik eller motsvarande och söker efter spännande utmaning? Vi finner det meriterande om du har tidigare erfarenhet inom controlling.

För att vara framgångsrik i rollen ser vi att du är en kommunikativ, nyfiken och initiativtagande person som vill utvecklas i din roll. Du är tydlig och pedagogisk i din kommunikation och har lätt för att planera och strukturera upp din tid. Utöver detta är du lösningsorienterad och analytisk. Du uttrycker dig väl i tal och skrift och har goda kunskaper inom Excel, samt god förståelse för system.

Om verksamheten
Västervik Miljö & Energi AB är ett kommunägt företag med ca 175 anställda, med verksamhet inom energi, miljö och infrastruktur. Vi erbjuder tjänster/produkter inom affärsområdena elnät, stadsnät, vatten, fjärrvärme, avfall & återvinning samt entreprenad. Vår affärsidé går ut på att förenkla vardagen för våra kunder och visionen är att vara ett ekologiskt, socialt och ekonomiskt hållbart företag. Västerviks Miljö & Energi AB är som bolag även certifierade enligt ISO 9001 (kvalitet), ISO 14001 (miljö) och ISO 45001 (arbetsmiljö).
Många befattningar på Västervik Miljö & Energi AB är säkerhetsklassade på grund av den samhällsviktiga verksamhet som det innebär att arbeta inom energi- och infrastrukturbranscherna. Vid alla rekryteringar kommer därför registerkontroll att genomföras och för vissa befattningar även utökad personprövning, innan kandidaten kan anställas. Visa mindre

Kommunikatör till statlig myndighet i Karlskrona!

Om tjänsten För uppdrag till statlig myndighet i Karlskrona söker vi nu en kommunikatör. Uppdraget är med start 1 augusti och pågår till årsskiftet med chans till förlängning i ett år. Är du en kommunikatör med spetskompetens inom digitala kanaler? Då är denna tjänst något för dig! Sök redan idag, urval och intervjuer hålls löpande. Dina arbetsuppgifter i huvudsak Som kommunikatör arbetar du med hela kommunikationsprocessen; analysera, planera, producera ... Visa mer
Om tjänsten
För uppdrag till statlig myndighet i Karlskrona söker vi nu en kommunikatör. Uppdraget är med start 1 augusti och pågår till årsskiftet med chans till förlängning i ett år. Är du en kommunikatör med spetskompetens inom digitala kanaler? Då är denna tjänst något för dig! Sök redan idag, urval och intervjuer hålls löpande.

Dina arbetsuppgifter i huvudsak
Som kommunikatör arbetar du med hela kommunikationsprocessen; analysera, planera, producera och följa upp kommunikationen.

Du arbetar självständigt med att driva olika arbetsuppgifter kopplade till den statliga myndighetens digitala kanaler från start till mål. Du kommer att samarbete med ditt team inom kommunikation och andra berörda parter inom verksamheten.
Den statliga myndigheten arbetar intensivt med att stärka webbplatsen och övriga digitala kommunikationskanaler avseende både innehåll och den tekniska utvecklingen. Detta kommer du att vara en del av att utveckla.

Arbetet är förlagt på myndighetens kontor i Karlskrona under kontorstider måndag till fredag.


Vem är du?
För att vara aktuell för denna tjänst ska du sedan tidigare ha:

- Erfarenhet av arbete som kommunikatör och har en spetskompetens inom digitala kanaler, med särskild tyngd på webb. Denna kompetens märks tydligt när du arbetar med webb och webutvecklingsarbete ur ett användarperspektiv, webbpublicering samt sociala medier-
- En god förmåga att skapa innehåll i digitala kommunikationskanaler med ett särskilt djup inom något av områdena skriva, foto, film eller animation
- Förmåga att analysera och lösa problem, göra avvägningar och prioriteringar. Du är självgående, initiativrik och drivande. Att skapa förtroendefulla relationer för att kunna samarbeta med andra mot gemensamma mål är du bra på. Du är lika bekväm att själv leda kommunikationsuppdrag som att coacha andra i sina kommunikationsuppdrag
- Väl dokumenterad erfarenhet av att arbeta som kommunikatör inom området digitala kanaler under de senaste två åren
- Erfarenhet av att samordna myndigheters kommunikationsarbete och att ansvara för förvaltning och utveckling av en webbplats
- Högskoleutbildning inom media och kommunikationsvetenskap eller likvärdig utbildning och några års arbetslivserfarenhet från liknande arbete
- Erfarenhet av publicering i Episerver
- Erfarenhet av uppföljning i Siteimprove
- Hög servicenivå och ansvarstagande för uppdragets genomförande enligt överenskommelse med den statliga myndigheten
- Mycket god förmåga att uttrycka dig på svenska i både tal och skrift
- Mycket god samarbetsförmåga

Varmt välkommen in med din ansökan! Visa mindre

Controller till E-hälsomyndigheten i Kalmar

Ansök    Dec 15    Poolia Sverige AB    Controller
Är du analytiskt och motiveras av att arbeta med siffor? Har du erfarenhet som Controller och vill ta dig ann ett nytt och utvecklande uppdrag? För E-hälsomyndighetens räkning söker vi en Controller till kontoret i Kalmar. Som Controller får du en nyckelroll och samarbetar tätt med engagerade kollegor. Uppdraget är på heltid och på konsultbasis med önskad start i februari. Uppdraget är inledningsvis på cirka 6 månader, men med möjlighet till förlängning fö... Visa mer
Är du analytiskt och motiveras av att arbeta med siffor? Har du erfarenhet som Controller och vill ta dig ann ett nytt och utvecklande uppdrag? För E-hälsomyndighetens räkning söker vi en Controller till kontoret i Kalmar. Som Controller får du en nyckelroll och samarbetar tätt med engagerade kollegor. Uppdraget är på heltid och på konsultbasis med önskad start i februari. Uppdraget är inledningsvis på cirka 6 månader, men med möjlighet till förlängning för rätt person.

Urval sker löpande under Januari månad, varmt välkommen med din ansökan!

Om tjänsten
I rollen som Controller arbetar du med uppgifter som:

• Genomföra ekonomiska analyser, uppföljningar och utredningar
• Analys av verksamhetsinformation och ekonomisk information
• Sammanställa rapporter
• Ta fram och analysera prognoser kopplade till verksamheten
• Ta fram ekonomiska beslutsunderlag
• Budgetuppföljning

Du som Controller har en servicefunktion med en till ledningen stödjande och rådgivande funktion och arbetar främst i ekonomisystemet U4 Agresso. Ditt uppdrag kan utvecklas över tid där du kan komma att ingå i projekt, i rollen som expert. Du arbetar främst på plats på E-hälsomyndighetens kontor i Kalmar.


Vem är du?
För att passa i rollen bör du ha en eftergymnasial utbildning inom ekonomi med relevans till arbetet som Controller och några års arbetslivserfarenhet som Controller. Du har även goda kunskaper i analysverktyg som exempelvis QlikView och Insikt. Därtill är du flytande i svenska, i tal likväl som skrift. Vidare ser vi gärna att du har erfarenhet av statlig redovisning och har erfarenhet av att arbeta i U4 Agresso och du innehar dessutom goda kunskaper i MS Office, i synnerhet Excel.

Som person har du en god samarbetsförmåga, du är ansvarstagande samt använder dig av din kommunikativa förmåga för att driva ditt och andras arbete framåt. Vidare är du analytiskt lagt och uppskattar att ta fram siffor som du sedan redovisar på ett tydligt sätt för din motpart eller kollega.


Om verksamheten
Vi tillhör de företag i Sverige som har absolut längst erfarenhet av rekrytering och personaluthyrning inom ekonomi. Detta gör att vi kan erbjuda dig unika möjligheter oavsett om du är CFO, redovisningschef, controller eller löneadministratör - inom ekonomins hela spektra - såväl till privat som till offentlig sektor. Visa mindre

Rekryteringskonsulter till nationellt bolag!

Nu söker vi två erfarna och drivna Rekryteringskonsulter till ett stort och nationellt uppdrag hos en mycket spännande kund inom samhällsindustri! Vår kund söker dig som har förståelse och erfarenhet av att jobba med rekryteringsprocesser och letar efter utmaningar där man kommer att behöva ta ett stort ansvar och jobba självständigt. Uppdragen är på heltid och kommer som minst pågå under 6 månader. Efter detta kan det finnas möjligheter att bli anställd d... Visa mer
Nu söker vi två erfarna och drivna Rekryteringskonsulter till ett stort och nationellt uppdrag hos en mycket spännande kund inom samhällsindustri! Vår kund söker dig som har förståelse och erfarenhet av att jobba med rekryteringsprocesser och letar efter utmaningar där man kommer att behöva ta ett stort ansvar och jobba självständigt. Uppdragen är på heltid och kommer som minst pågå under 6 månader. Efter detta kan det finnas möjligheter att bli anställd direkt hos vår kund. I dessa uppdrag finns en stor flexibilitet och du kommer kunna utföra dina arbetsuppgifter på distans eller hos vår kunds olika kontor runt om i vårt avlånga land. Dessa uppdrag är konsultuppdrag och du kommer att bli anställd via oss på Poolia. Sök tjänster redan idag då tillträdesdatumet är så snart som möjligt. Välkommen!

Om tjänsten
Som Rekryteringskonsult hos vår kund kommer du till en början att behöva samordna en hel del och kalla in till interna möten för att skapa dig en uppfattning om företagets rekryteringsbehov. Därefter kommer du att rikta in dig på att jobba mer med rekryteringsprocesserna. Vår kund har behov av rekryterare på ett flertal avdelningar och enheter och utifrån vilken enhet du blir placerad på så kommer arbetsuppgifterna se olika ut. Vissa tjänster är mer inriktade på search och att arbeta mer aktivt med LinkedIn, men alla tjänster kommer att följa de klassiska rekryteringsstegen med annonsering, urval, intervjuer, referenstagning och ibland också tester. Du jobbar nära beställande chefer för att se till att deras behov av nya resurser inom teamet tillgodoses.

Vem är du?
Vi letar efter dig som har kunskap och erfarenhet av rekryteringsområdet. Kanske har du själv jobbat som renodlad rekryterare eller så har du haft en annan roll där detta ansvar har inkluderats på något sätt i dina arbetsuppgifter. Du kan kommunicera obehindrat på svenska och har goda kunskaper i engelska. Du är van vid att jobba med telefonen som arbetsverktyg och har även erfarenhet av att jobba med något rekryteringssystem och search på LinkedIn.
Som person är det viktigt att du har lätt för att se behov och jobba självständigt och att strukturera upp och planera ditt arbete för att få en helhetsbild. Andra viktiga egenskaper är att du är flexibel och har lätt för att ställa om utefter ändrade omständigheter. Att du är driven, engagerad och brinner för att lyckas hitta rätt person till rätt plats ser vi som en självklarhet!

Om verksamheten
Konsultrollen passar dig som på kort tid vill skaffa dig bred erfarenhet. Vi erbjuder dig chansen att arbeta på populära arbetsplatser med välkända varumärken där du kan utveckla din kompetens och bredda ditt CV. Du kommer att trivas som konsult om du söker en värld av spännande uppdrag och nya kontaktnät. Vid din sida har du din konsultchef som agerar bollplank och stöttar dig i att lyckas på dina uppdrag. Vi vill att du ska må bra och trivas med oss på Poolia. Därför erbjuder vi dig friskvårdsbidrag, rabatter på olika träningsanläggningar och ordnar regelbundet sociala aktiviteter. Självklart omfattas din anställning på Poolia av kollektivavtal, försäkringar, tjänstepension samt företagshälsovård. Visa mindre

Extrajobb som utbildare i HLR och Första hjälpen till Presto!

I denna tjänst får du som älskar att prata inför människor och utbilda andra en möjlighet att göra precis det! Kanske studerar du, har ett deltidsarbete inom vård, är utbildad jourbrandman eller av annan orsak har kompetens inom HRL och brandsäkerhet vara med att bidra till ökad säkerhet hos företag? Då är detta uppdrag för dig! Om tjänsten Vi utlovar ett roligt och varierande uppdrag för dig som sedan tidigare har en grundläggande kompetens och erfarenhe... Visa mer
I denna tjänst får du som älskar att prata inför människor och utbilda andra en möjlighet att göra precis det! Kanske studerar du, har ett deltidsarbete inom vård, är utbildad jourbrandman eller av annan orsak har kompetens inom HRL och brandsäkerhet vara med att bidra till ökad säkerhet hos företag? Då är detta uppdrag för dig!

Om tjänsten
Vi utlovar ett roligt och varierande uppdrag för dig som sedan tidigare har en grundläggande kompetens och erfarenhet av att utbilda inom HLR och/eller brand. Du kommer med din kompetens och erfarenhet att hålla i själva utbildningen för Prestos kund.

Vi söker främst dig som har kompetens inom nedan:
- Grundläggande brandsäkerhet
- Första hjälpen och HLR

Anställningen är en timanställning där vi gärna ser att du är tillgänglig för minst ett pass i veckan. Du fyller själv i när du är tillgänglig och blir sedan bokad av Prestos säljare i deras system.
Som konsult eller timanställd via oss på Poolia hos Presto Utbildning får du en onboarding i deras system och tillgång till de utbildningsmaterial som Presto tillhandahåller för varje utbildning.
Uppdragen är antingen i Prestos lokaler eller bokade konferenslokaler då de håller öppna utbildningar alternativt så är de förlagda ute hos kunden som har beställt företagsförlagd utbildning.


Vem är du?
Vi ser det som en självklarhet att du som utbildare har en hög kommunikativ och pedagogisk förmåga. Som person är du glad, positiv, öppen och ärlig. Du ska ha goda kunskaper i ämnesområdet och du älskar att lära ut dina kunskaper.

- För att vara aktuell för tjänsten måste du ha en annan huvudsakligsysselsättning, kanske studerar du eller arbetar minst 51% och hoppa på detta roliga uppdrag vid sidan om?
- Vi ser det som en tillgång om du har datorvana och tycker om att utbilda i digitala klassrum via Zoom/Teams eller liknande
- Tillgång till egen dator
- Du ska vara godkänd att kunna genomföra utbildning inom HLR och Första hjälpen
- Du kan uttrycka dig väl i tal och skrift på svenska och engelska
- Du har B-körkort och ett krav att du har tillgång till egen bil


Om verksamheten
Varje timme förändras förutsättningar för företag och verksamheter då olyckor sker eller brand bryter ut. Varje timme riskeras människors liv och hälsa. Varje timme förstör brand och olycka resurser och tillgångar och gör framtiden osäker.
Presto Utbildning är en del av Presto Brandsäkerhet som grundades 1959 och är Nordens ledande aktör inom brandsäkerhet, skydd och arbetsmiljö.

Med vår helhetssyn på brandskydd och säkerhet hjälper vi våra kunder att utifrån deras förutsättningar skapa värden som gör deras verksamheter tryggare och bättre. Varje år besöker vi 70 000 kunder, utbildar 80 000 deltagare och återvinner 100 000 brandsläckare vid vår anläggning i Katrineholm. Det är så vi skapar ett tryggt, modernt och hållbart brandskydd.


VARMT välkommen in med din ansökan! Visa mindre

Kommunikatör till statlig myndighet i Karlskrona!

Om tjänsten För uppdrag till statlig myndighet i Karlskrona söker vi nu en kommunikatör. Uppdraget är med start 1 augusti och pågår till årsskiftet med chans till förlängning i ett år. Är du en kommunikatör med spetskompetens inom digitala kanaler? Då är denna tjänst något för dig! Sök redan idag, urval och intervjuer hålls löpande. Dina arbetsuppgifter i huvudsak Som kommunikatör arbetar du med hela kommunikationsprocessen; analysera, planera, producera ... Visa mer
Om tjänsten
För uppdrag till statlig myndighet i Karlskrona söker vi nu en kommunikatör. Uppdraget är med start 1 augusti och pågår till årsskiftet med chans till förlängning i ett år. Är du en kommunikatör med spetskompetens inom digitala kanaler? Då är denna tjänst något för dig! Sök redan idag, urval och intervjuer hålls löpande.

Dina arbetsuppgifter i huvudsak
Som kommunikatör arbetar du med hela kommunikationsprocessen; analysera, planera, producera och följa upp kommunikationen.

Du arbetar självständigt med att driva olika arbetsuppgifter kopplade till den statliga myndighetens digitala kanaler från start till mål. Du kommer att samarbete med ditt team inom kommunikation och andra berörda parter inom verksamheten.
Den statliga myndigheten arbetar intensivt med att stärka webbplatsen och övriga digitala kommunikationskanaler avseende både innehåll och den tekniska utvecklingen. Detta kommer du att vara en del av att utveckla.

Arbetet är förlagt på myndighetens kontor i Karlskrona under kontorstider måndag till fredag.


Vem är du?
För att vara aktuell för denna tjänst ska du sedan tidigare ha:

- Erfarenhet av arbete som kommunikatör och har en spetskompetens inom digitala kanaler, med särskild tyngd på webb. Denna kompetens märks tydligt när du arbetar med webb och webutvecklingsarbete ur ett användarperspektiv, webbpublicering samt sociala medier-
- En god förmåga att skapa innehåll i digitala kommunikationskanaler med ett särskilt djup inom något av områdena skriva, foto, film eller animation
- Förmåga att analysera och lösa problem, göra avvägningar och prioriteringar. Du är självgående, initiativrik och drivande. Att skapa förtroendefulla relationer för att kunna samarbeta med andra mot gemensamma mål är du bra på. Du är lika bekväm att själv leda kommunikationsuppdrag som att coacha andra i sina kommunikationsuppdrag
- Väl dokumenterad erfarenhet av att arbeta som kommunikatör inom området digitala kanaler under de senaste två åren
- Erfarenhet av att samordna myndigheters kommunikationsarbete och att ansvara för förvaltning och utveckling av en webbplats
- Högskoleutbildning inom media och kommunikationsvetenskap eller likvärdig utbildning och några års arbetslivserfarenhet från liknande arbete
- Erfarenhet av publicering i Episerver
- Erfarenhet av uppföljning i Siteimprove
- Hög servicenivå och ansvarstagande för uppdragets genomförande enligt överenskommelse med den statliga myndigheten
- Mycket god förmåga att uttrycka dig på svenska i både tal och skrift
- Mycket god samarbetsförmåga

Varmt välkommen in med din ansökan! Visa mindre

Vi söker en vass Researcher till nationellt bolag!

Nu söker vi ett flertal erfarna och drivna rekryterare med fokus search och uppsökande rekrytering till ett stort och nationellt uppdrag hos en mycket spännande kund inom samhällsindustri! Vår kund söker dig som har förståelse och erfarenhet av att jobba med search via Linkedin och andra kanaler. Motiveras du av utmaningar och av att ta ett stort ansvar? Då kan det vara dig vi söker! Uppdragen är på heltid och kommer som minst pågå under 6 månader. I dess... Visa mer
Nu söker vi ett flertal erfarna och drivna rekryterare med fokus search och uppsökande rekrytering till ett stort och nationellt uppdrag hos en mycket spännande kund inom samhällsindustri! Vår kund söker dig som har förståelse och erfarenhet av att jobba med search via Linkedin och andra kanaler. Motiveras du av utmaningar och av att ta ett stort ansvar? Då kan det vara dig vi söker!
Uppdragen är på heltid och kommer som minst pågå under 6 månader. I dessa uppdrag hos vår kund finns en stor flexibilitet och du kommer kunna utföra dina arbetsuppgifter på distans eller hos vår kunds olika kontor runt om i vårt avlånga land. Dessa uppdrag är konsultuppdrag och du kommer att bli anställd via oss på Poolia. Sök tjänster redan idag då tillträdesdatumet är så snart som möjligt. Välkommen med din ansökan!

Om tjänsten
Som Researcher hos vår kund kommer du arbeta stöttande mot olika team och du vara en viktig nyckel till framgången för projektet. Du är nyfiken som person och brinner för att hitta rätt matchning av kandidater. Du lägger fokus på search och arbetar aktivt med LinkedIn och även andra sociala kanaler. Du jobbar nära beställande chefer för att se till att deras behov av nya resurser inom teamet tillgodoses.

Vem är du?
Vi letar efter dig som har kunskap och något års arbetslivserfarenhet av rekryteringsområdet och främst inom search. Du kan kommunicera obehindrat på svenska och har goda kunskaper i engelska. Du är van vid att jobba med telefonen som arbetsverktyg och har även erfarenhet av att jobba med något rekryteringssystem och search på LinkedIn.
Som person är det viktigt att du har lätt för att se behov och jobba självständigt och att strukturera upp och planera ditt arbete för att få en helhetsbild. Andra viktiga egenskaper är att du är flexibel och har lätt för att ställa om utefter ändrade omständigheter. Att du är driven, engagerad och brinner för att lyckas hitta rätt person till rätt plats ser vi som en självklarhet!

Om verksamheten
Konsultrollen passar dig som på kort tid vill skaffa dig bred erfarenhet. Vi erbjuder dig chansen att arbeta på populära arbetsplatser med välkända varumärken där du kan utveckla din kompetens och bredda ditt CV. Du kommer att trivas som konsult om du söker en värld av spännande uppdrag och nya kontaktnät. Vid din sida har du din konsultchef som agerar bollplank och stöttar dig i att lyckas på dina uppdrag. Vi vill att du ska må bra och trivas med oss på Poolia. Därför erbjuder vi dig friskvårdsbidrag, rabatter på olika träningsanläggningar och ordnar regelbundet sociala aktiviteter. Självklart omfattas din anställning på Poolia av kollektivavtal, försäkringar, tjänstepension samt företagshälsovård. Visa mindre

Redovisningsekonom för uppdrag till statlig myndighet i Karlskrona!

Ansök    Jan 5    Poolia Sverige AB    Redovisningsekonom
Om tjänsten För uppdrag till statlig myndighet i Karlskrona söker vi nu en erfaren redovisningsekonom. Uppdraget är med start 1 mars och förväntas pågå till och med sista augusti med chans till förlängning. Låter detta som något för dig? Sök redan idag, urval och intervjuer hålls löpande. Dina arbetsuppgifter i huvudsak - Arbete med redovisning och bokföring, exempelvis kundreskontra och leverantörsreskontra - Löpande redovisning och avstämningar - Uppföl... Visa mer
Om tjänsten
För uppdrag till statlig myndighet i Karlskrona söker vi nu en erfaren redovisningsekonom. Uppdraget är med start 1 mars och förväntas pågå till och med sista augusti med chans till förlängning. Låter detta som något för dig? Sök redan idag, urval och intervjuer hålls löpande.

Dina arbetsuppgifter i huvudsak
- Arbete med redovisning och bokföring, exempelvis kundreskontra och leverantörsreskontra
- Löpande redovisning och avstämningar
- Uppföljning och stöd vad gäller tidredovisning
- Vissa förvaltningsuppgifter för ekonomisystemet Agresso
- Medverka i utvecklandet av rutiner och arbetssätt med stöd av ekonomisystemet
- Medverka i implementering av e-handel
- Stödja Agressoanvändare
- Arbete i ekonomisystem (Agresso)
- Huvudbokföring, (kassa- och bankavstämningar)
- Ta fram rapporter om ekonomiska resultat och göra analyser kring resultat och bokslut
- Arbete med avstämningar, felsökningar och kontroller
- Arbete med bokslut och periodavslut

Tjänsten är på 100% måndag till fredag under kontorstider. Arbetet sker på plats hos den statlig myndigheter i Karlskrona.


Vem är du?
För att vara aktuell för denna tjänst ska du ha arbetat som redovisningsekonom in om offentlig verksamhet sedan tidigare. Du har även en högskoleutbildning inom ekonomi samt mycket goda kunskaper av bokföringssystemet Agresso och MS Office. Genom din erfarenhet från offentlig verksamhet har du arbetat med statlig redovisning.

Du talar och skriver svenska obehindrat.

Som person ser vi att du är driven, strukturerad, lösningsorienterad, har en hög integritet och självklart uppskattar du ett gott samarbete med dina kollegor.

Varmt välkommen in med din ansökan! Visa mindre

Rekryteringskonsulter till nationellt bolag!

Nu söker vi ett flertal erfarna och drivna Rekryteringskonsulter till ett stort och nationellt uppdrag hos en mycket spännande kund inom samhällsindustri! Vår kund söker dig som har förståelse och erfarenhet av att jobba med rekryteringsprocesser och letar efter utmaningar där man kommer att behöva ta ett stort ansvar och jobba självständigt. Uppdragen är på heltid och kommer som minst pågå under 6 månader. I dessa uppdrag finns en stor flexibilitet och du... Visa mer
Nu söker vi ett flertal erfarna och drivna Rekryteringskonsulter till ett stort och nationellt uppdrag hos en mycket spännande kund inom samhällsindustri! Vår kund söker dig som har förståelse och erfarenhet av att jobba med rekryteringsprocesser och letar efter utmaningar där man kommer att behöva ta ett stort ansvar och jobba självständigt. Uppdragen är på heltid och kommer som minst pågå under 6 månader. I dessa uppdrag finns en stor flexibilitet och du kommer kunna utföra dina arbetsuppgifter på distans eller hos vår kunds olika kontor runt om i vårt avlånga land. Dessa uppdrag är konsultuppdrag och du kommer att bli anställd via oss på Poolia. Sök tjänster redan idag då tillträdesdatumet är så snart som möjligt eller efter årsskiftet. Välkommen!

Om tjänsten
Som Rekryteringskonsult hos vår kund kommer du till en början att behöva samordna en hel del och kalla in till interna möten för att skapa dig en uppfattning om företagets rekryteringsbehov. Därefter kommer du att rikta in dig på att jobba mer med rekryteringsprocesserna. Vår kund har behov av rekryterare på ett flertal avdelningar och enheter och utifrån vilken enhet du blir placerad på så kommer arbetsuppgifterna se olika ut. Vissa tjänster är mer inriktade på search och att arbeta mer aktivt med LinkedIn, men alla tjänster kommer att följa de klassiska rekryteringsstegen med annonsering, urval, intervjuer, referenstagning och ibland också tester. Du jobbar nära beställande chefer för att se till att deras behov av nya resurser inom teamet tillgodoses.

Vem är du?
Vi letar efter dig som har kunskap och erfarenhet av rekryteringsområdet. Kanske har du själv jobbat som renodlad rekryterare eller så har du haft en annan roll där detta ansvar har inkluderats på något sätt i dina arbetsuppgifter. Du kan kommunicera obehindrat på svenska och har goda kunskaper i engelska. Du är van vid att jobba med telefonen som arbetsverktyg och har även erfarenhet av att jobba med något rekryteringssystem och search på LinkedIn.
Som person är det viktigt att du har lätt för att se behov och jobba självständigt och att strukturera upp och planera ditt arbete för att få en helhetsbild. Andra viktiga egenskaper är att du är flexibel och har lätt för att ställa om utefter ändrade omständigheter. Att du är driven, engagerad och brinner för att lyckas hitta rätt person till rätt plats ser vi som en självklarhet!

Om verksamheten
Konsultrollen passar dig som på kort tid vill skaffa dig bred erfarenhet. Vi erbjuder dig chansen att arbeta på populära arbetsplatser med välkända varumärken där du kan utveckla din kompetens och bredda ditt CV. Du kommer att trivas som konsult om du söker en värld av spännande uppdrag och nya kontaktnät. Vid din sida har du din konsultchef som agerar bollplank och stöttar dig i att lyckas på dina uppdrag. Vi vill att du ska må bra och trivas med oss på Poolia. Därför erbjuder vi dig friskvårdsbidrag, rabatter på olika träningsanläggningar och ordnar regelbundet sociala aktiviteter. Självklart omfattas din anställning på Poolia av kollektivavtal, försäkringar, tjänstepension samt företagshälsovård. Visa mindre

Regionsäljare, utrustning för materialhantering och återvinning

Ansök    Mar 28    Poolia Sverige AB    Utesäljare
Vill du representera en världsledande leverantör av utrustning för entreprenadmaskiner avsedd för materialhantering och återvinning? Kan du ensam ansvara för en egen region (Södra Sverige) och säkerställa att alla betydande aktörer är väl förtrogna med ALLU:s marknadsledande produkter? Då kan vi ha en väldigt rolig och lönsam framtid tillsammans! Om tjänsten Huvudansvaret blir att hitta, bygga och hantera lönsamma relationer med direktkunder och distribut... Visa mer
Vill du representera en världsledande leverantör av utrustning för entreprenadmaskiner avsedd för materialhantering och återvinning? Kan du ensam ansvara för en egen region (Södra Sverige) och säkerställa att alla betydande aktörer är väl förtrogna med ALLU:s marknadsledande produkter? Då kan vi ha en väldigt rolig och lönsam framtid tillsammans!

Om tjänsten
Huvudansvaret blir att hitta, bygga och hantera lönsamma relationer med direktkunder och distributörer. Du kommer att arbeta med ett globalt ledande varumärke med unika redskap inom materialhantering och återvinning och även arbeta med eftermarknad i form av service, slit- och reservdelar. Bland våra kunder finns allt från industrier till entreprenörer och återvinningsanläggningar inom såväl privat som offentlig sektor. Du kommer att bearbeta nya kunder och marknader, men även utveckla och stärka befintliga kundsamarbeten.
Du blir en viktig del av vårt svenska försäljningskontor och kommer även arbeta i nära samarbete med vårt internationella huvudkontor. Tack vare ditt goda arbete kommer vi att stärka våra positioner ytterligare i södra Sverige. Den region du kommer att ansvarar för sträcker sig från Göteborg/Jönköping/Västervik och söderut.


Dina arbetsuppgifter i huvudsak
Du utgår från hemmet eller en lokal kontorslösning som passar just dig. Någon/några dagar i veckan utgår du från hemmakontoret med planering, förberedelser och besöksbokning men majoriteten av tiden befinner du dig ute hos kunderna. Du förbereder själv dina "roadtrips" enligt den övergripande plan du själv har varit med och skapat. För att få en heltäckande bild besöker du allt från ägare till inköpare och potentiella användare. Du kommer att vara involverad i hela kundrelationen – från kartläggning av marknaden till uppsökande försäljning, offertskrivning, förhandling, kundrådgivning, kontraktshantering, leverans och kvalitetsuppföljning. Under hela kundrelationen kommer du finnas där för att säkerställa kvalitet och kundnöjdhet.

Vem är du?
Vi söker dig som har viljan och drivet att lyckas. Du är en positiv och organiserad person som kan arbeta självständigt och som tar egna initiativ. Du arbetar troligen med teknisk försäljning redan idag och vet vad det innebär att ta ansvar för en större geografisk region. Du är van att driva affärer från ax till limpa och har en förståelse för komplexa affärcykler på strategisk nivå. Arbetar du redan idag med exempelvis hydraulik, entreprenadmaskinsutrustning eller har erfarenhet av bygg-, eller återvinningsbranschen är det givetvis meriterande men minst lika viktigt är dina personliga egenskaper.
Som person är du uthållig och målmedveten i ditt agerande. Liksom vi är du passionerad kring det du gör och du vet att affärerna görs ute hos kunderna. Du älskar att träffa olika typer av människor men uppskattar också den avkoppling det innebär att vara ensam i bilen eller på ett hotellrum. Naturligtvis har du körkort och du behärskar svenska och engelska helt obehindrat.


Om verksamheten
ALLU designar, tillverkar och säljer produkter som ger mervärde för kunderna inom flertalet applikationer som bearbetning, separering, sortering, blandning och krossning av material. Vanliga användningsområden inkluderar jord- och avfallsåtervinning, bearbetning av förorenade massor - områden där avfall omvandlas till användbart material.
Drivet av kundernas behov har företaget förnyat metoder och utrustning med målet att omvandla arbetsmetoder och verksamhet. Historien för ALLU går tillbaka över 30 år och idag görs över 95 % av affärerna med internationella kunder globalt.
Läs mer om Allu på deras hemsida: https://www.allu.net/se/Hem

ALLU:s nätverk utgörs idag av både egna dotterbolag samt återförsäljare i mer än 30 länder


I den här rekryteringen har vi valt att samarbeta med Poolia och frågor besvaras av Rekryteringskonsult Gerhard Fransson, 0720 78 00 21, [email protected]. Intervjuer kommer att genomföras löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag. Därför ber vi dig att söka snarast Visa mindre

Produktionschef till Spiroline inom SPIRAC-koncernen

Poolia söker för rekrytering till Spiroline inom SPIRAC-koncernen i Degerhamn på Öland en proaktiv och utvecklingsorienterad Produktionschef. Fabriken kommer att flyttas till Kalmar-regionen under det närmsta 12 månaderna. Tjänsten är tillsvidareanställning på heltid. Du har idag högst 3 månaders uppsägningstid. Är du en inspirerande och trygg chef/ledare med en gedigen teknisk förståelse som brinner för att utveckla dina medarbetare och skapa nöjda kund... Visa mer
Poolia söker för rekrytering till Spiroline inom SPIRAC-koncernen i Degerhamn på Öland en proaktiv och utvecklingsorienterad Produktionschef. Fabriken kommer att flyttas till Kalmar-regionen under det närmsta 12 månaderna.

Tjänsten är tillsvidareanställning på heltid. Du har idag högst 3 månaders uppsägningstid.

Är du en inspirerande och trygg chef/ledare med en gedigen teknisk förståelse som brinner för att utveckla dina medarbetare och skapa nöjda kunder? Vill du arbeta i ett framgångsrikt dotterbolag i en expansiv och lönsam internationell koncern?

Välkommen med din ansökan så snart som möjligt då vi löpande gör ett urval för intervjuer.

Dina arbetsuppgifter i huvudsak
Du erbjuds ett utvecklande och kvalificerat arbete i ett väletablerat och växande bolag med korta beslutsvägar, hög ambitionsnivå och en närhet till sina kunder.

Som Produktionschef ansvarar du för tillverkningsverksamheten inom Spiroline med ägarskap för kvalitet, leverans och ekonomi. Du leder och utvecklar ett 25-tal medarbetare. Mycket av arbetet inom tillverkningsenheten sker i projektform.

Som Produktionschef kommer du att ansvara för:
• Flytt av nuvarande fabrik på södra Öland till Kalmar-regionen
• Ledning, coachning och utveckling av dina medarbetare så att uppsatta ekonomiska och kvalitetsmål uppnås
• Optimering och effektivisering av fabriken via ständiga förbättringar och utveckling av processer och flöden
• Utökning av produktionskapaciteten
• Utvärdering av outsourcing av delar av produktionen
• Inköp, logistik, produktionsplanering och lageroptimering
• Produktionskalkyler och prissättning
• Kvalitets- och miljöfrågor
• Stödja CEO vid projekt inom produktion, omkostnader, effektivitet och lönsamhet samt vid konkurrentanalyser.

I ditt ansvar ingår även utveckling av samarbetet med underleverantörer/samarbetspartners.

Tjänsten innebär ett fullständigt budget- och personalansvar.

Tjänsten rapporterar till CEO.

Vem är du?
Vi söker dig med minst 5 års relevant erfarenhet som Produktionschef, Platschef, Verkstadschef eller liknande tjänst. Du har en bred och gedigen teknisk kompetens.

Vi ser det som en fördel om du har tidigare erfarenhet av projektledning, legotillverkning och/eller outsourcing inom tillverknings-/verkstadsindustri.

Tjänsten kräver flytande svenska i tal och skrift. Du har också goda kunskaper i engelska och i tal och skrift.

Du har minst normalgoda kunskaper i Office-paketet. För tjänsten krävs erfarenhet av affärssystem.

Som person är du utvecklingsorienterad, inspirerande, analytisk och resultatinriktad. Som chef/ledare har du förmågan att se helheten, motivera och utveckla dina medarbetare. Vidare är du som chef/ledare lyhörd och duktig på att skapa och underhålla goda relationer. Du är också förtroendeingivande och duktig på att kommunicera.

Du har förmågan och intresset att arbeta både strategiskt och operativt samt att tänka utanför boxen. Du ser möjligheter hos kunderna och dina medarbetare. Du har en tydlig entreprenörs-anda och trivs med utmaningar.

Det är en fördel om du har erfarenhet av förändringsprocesser och viljan att leda, stödja samt utveckla människor i förändring.

Du har också en god planerings- och struktureringsförmåga samt är intresserad av att driva utvecklingsprojekt.

Om verksamheten
SPIRAC is a leading international solids handling solutions provider for municipal and industrial wastewater with offices in Australia, the United Kingdom, Sweden, the Netherlands, and the United States.

Municipal screening, grit and biosolids handling equipment is our primary focus, however SPIRAC also offers screens, conveyors, dewaterers and washing solutions for industrial applications.

For over 40 years we have been market leaders in shaftless conveyor systems and inlet works packages. With offices located around the world, SPIRAC can provide the best solids material handling solutions developed with the benefit of international and local experience. Our diverse product range and experienced team of engineers offer solutions for the smallest to largest WWTP. We are also major suppliers of sludge silo systems, offering complete design, fabrication and installation services for the efficient, clean and odor free handling of large or small capacity systems.

Most importantly, we support our equipment and take pride in ensuring successful installations.

And don’t forget, after-sales support is part of SPIRAC’s outstanding service.

Please visit Spirac.com/se for further information. Visa mindre

Teknisk säljare av betongfabriker - södra Sverige

Ansök    Sep 21    Poolia Sverige AB    Key account manager
Vill du representera Nordens ledande leverantör av betongproduktionssystem? Kan du ensam ansvara för en egen region (södra Sverige) och säkerställa att alla betydande aktörer blir väl förtrogna med Steel-Kamets produkter och expertis? Klarar du av att axla det ansvar och den komplexitet det innebär att göra en affär på 5-20 miljoner? Då kan vi ha en väldigt rolig och lönsam framtid tillsammans! Om tjänsten Du kommer att verka som kvalificerad säljare/affä... Visa mer
Vill du representera Nordens ledande leverantör av betongproduktionssystem? Kan du ensam ansvara för en egen region (södra Sverige) och säkerställa att alla betydande aktörer blir väl förtrogna med Steel-Kamets produkter och expertis? Klarar du av att axla det ansvar och den komplexitet det innebär att göra en affär på 5-20 miljoner? Då kan vi ha en väldigt rolig och lönsam framtid tillsammans!

Om tjänsten
Du kommer att verka som kvalificerad säljare/affärsman med ansvar för region Södra Sverige, d.v.s. från Stockholmsområdet och söderut. I regionen finns idag ca 500 betongproducerande enheter och dessa blir din huvudsakliga målgrupp. Vi säljer allt från hela anläggningar till renoveringsprojekt, underhåll och reservdelar. Ditt övergripande mål kommer att vara att sälja helt nya anläggningar.

Dina arbetsuppgifter i huvudsak
Du utgår från hemmet eller hittar en lokal kontorslösning som passar just dig. Någon/några dagar i veckan arbetar du från hemmakontoret med planering, förberedelser och besöksbokning men majoriteten av tiden befinner du dig ute hos kunderna. Du förbereder själv dina "roadtrips" och gör dina kundbesök enligt den övergripande plan du själv har varit med och skapat. För att få en heltäckande bild besöker du allt från ägare till inköpare och produktion.
När en större affärsmöjlighet dyker upp kan du känna dig trygg med att du kommer få hjälp med all den stöttning och expertis du behöver. Din regionen har högsta prioritet och vi sätter snabbt samman en projektgrupp med projektledning och konstruktörer som hjälper dig att i fördjupade dialoger samt med att ta fram förslag på lösningar.

För dig som trivs med att göra stora, komplexa affärer, ha mycket eget ansvar och friheten och att själv planera din tid är det här ett drömjobb!


Vem är du?
Som du säkert redan har listat ut är det här inte ett jobb för en nybörjare. Du arbetar troligen med teknisk försäljning redan idag och vet vad det innebär att själv ansvara för en större geografisk region. Arbetar du som framgångsrik försäljare av betongproduktionsanläggningar redan idag blir vi glada, men också lite förvånade. Det finns nämligen inte så många aktörer i vår bransch. En mer realistisk målbild är att du arbetar affärsinriktat inom något angränsande område som exempelvis bygg, anläggning eller cementindustrin. Känner du att du arbetar inom ett område som DU tycker är relevant för tjänsten så sök och berätta varför just din bakgrund är relevant - du är ju trots allt specialist på att sälja in dina idéer!

Lika viktigt som din bakgrund är dina personliga egenskaper. Som person är du uthållig (en säljcykel på en anläggning är ca 1-5 år) och målmedveten i ditt agerande. Liksom vi är du passionerad och har en höjd i ditt affärsmässiga tänkesätt. Ibland kan det vara avgörande att utmana kunden och föreslå en annan lösning än den kunden först har i åtanke. På så sätt får du rollen som strategisk samarbetspartner och då blir det lockande för kunden att samarbeta med just dig.
Du är resultatorienterad, självgående och har en naturlig fallenhet för att planera och följa upp. Du älskar att träffa olika typer av människor men uppskattar också den avkoppling det innebär att vara ensam i bilen eller på ett hotellrum. Naturligtvis har du körkort och du behärskar svenska och engelska helt obehindrat. Du bor någonstans i den aktuella regionen men det kan vara bra att veta att många anläggningar ligger i mälardalsområdet.

Vi är störst på vår marknad i Finland och är otroligt bra på det vi gör. Du har den glöd som gör det möjligt för oss att bli nummer 1 även i södra Sverige!

Om verksamheten
Steel-Kamet Oy är Nordens ledande utvecklare och leverantör av betongtillverkningssystem.

Vi är specialiserad på planering och förverkligande av krävande investeringsprojekt för betong- och processindustrin. Vi levererar betong- och betongproduktionsfabriker samt uppvärmningssystem som möjliggör en jämn betongproduktion även i kallare klimat. Vi tar projekten från ax till limpa vilket innebär att vi även hjälpa till med allt från projektering, förtillverkning, montage, utbildning och driftsättning. Vi hjälper även våra kunder med service, reservdelsförsäljning och renoveringsprojekt. Med 40 års erfarenhet kan vi leverera högklassiga lösningar över hela världen. Våra produkter är ISO certifierade för kvalitetsledning, miljö och bärande konstruktioner.

Steel-Kamet oy är ett finskt familjeföretag. Du kan läsa mer om oss på: https://www.steelkamet.com/swe/om-oss.html


I denna rekrytering har vi valt att samarbeta med Poolia. För frågor kring tjänsten kontakta Rekryteringskonsult Gerhard Fransson ([email protected], 0720-780021)
Urval kommer att göras löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag. Därför ber vi dig att ansöka redan idag! Visa mindre