Lediga jobb som Affärsområdeschef i Kalmar

Se lediga jobb som Affärsområdeschef i Kalmar. Genom att välja en specifik arbetsgivare kan du även välja att se alla jobb i Kalmar som finns hos arbetsgivaren.

Servicechef EL

Ansök    Okt 12    Bravida Sverige AB    Affärsområdeschef
Är du redo för nästa utmaning? Får du energi av omväxling och snabbt tempo i en föränderlig miljö? Nu söker vi en servicechef inom el till vår avdelning i Kalmar, som kan vara med och utveckla vår serviceverksamhet! Välkommen med din ansökan! Om jobbet Som servicechef på Bravida har du ett helhetsansvar över vår serviceverksamhet, vilket innebär både ekonomi- och personalansvar. I dina arbetsgifter ingår:  • Att utveckla och bevara kundrelationer • Att... Visa mer
Är du redo för nästa utmaning? Får du energi av omväxling och snabbt tempo i en föränderlig miljö? Nu söker vi en servicechef inom el till vår avdelning i Kalmar, som kan vara med och utveckla vår serviceverksamhet! Välkommen med din ansökan!

Om jobbet

Som servicechef på Bravida har du ett helhetsansvar över vår serviceverksamhet, vilket innebär både ekonomi- och personalansvar. I dina arbetsgifter ingår: 


• Att utveckla och bevara kundrelationer
• Att ansvara för avtal och ekonomiska resultat, teknisk kvalitet och dokumentation i uppdrag
• Att organisera, leda och engagera medarbetare
• Att arbeta med kalkyl och prognosarbete
• Arbete med bland annat inköp, resursplanering och kvalitets- och arbetsmiljöarbete
• Att vara delaktig i Bravidas förbättringsarbeten och utveckla serviceverksamheten

Som servicechef på Bravida får du frihet under ansvar. Vi tror på din förmåga att överträffa kundernas förväntningar genom din kunskap, ditt driv och ditt intresse.

Ditt nya team

På Bravida El i Kalmar är vi cirka 60 medarbetare inom entreprenad, service och säkerhet. Avdelningen leds av avdelningschefen, tillsammans med servicechefen som ansvarar för sitt team inom service, som består av cirka 35 medarbetare. Avdelningens uppdrag sträcker sig från stora entreprenader till mindre serviceuppdrag. Vår styrka är vår bredd av kompetens och vårt breda utbud av tjänster. Vi samarbetar mycket med övriga avdelningar och discipliner i regionen och delar lokal med VS-avdelningen. Vi är ett gott gäng som jobbar tätt tillsammans och som värdesätter att ha roligt på jobbet!

Vi söker dig som

Har teknisk examen eller motsvarande med flerårig erfarenhet från branschen. Du har erfarenhet av servicearbete inom installationsbranschen, känsla och intresse för säljarbete och kundrelationer. Du har också intresse för ekonomi och uppföljning av ekonomiska resultat. Du behärskar Office-paketet och andra IT-verktyg väl. Det är viktigt att du har lokal förankring i Kalmar med omnejd. Har du även ett befintligt kontaktnät inom dessa områden, är detta starkt meriterande. B-körkort är ett krav.

Som person är du affärsmässig, utåtriktad och resultatorienterad. Du är strukturerad och ordningsam samt har goda ledaregenskaper med en förmåga att motivera andra. Arbetet som servicechef kräver ofta snabba beslut och ageranden vilket medför att du bör ha en hög stresstålighet med stor problemlösningsförmåga.

Bravida som arbetsgivare

Bravida är en stor arbetsgivare – faktiskt störst inom vår bransch i Norden. Det gör att vi kan erbjuda mycket till dig som medarbetare. I flera år i rad har vi blivit rankade till en av Sveriges bästa arbetsgivare! Bravida eftersträvar mångfald och värdesätter en jämn könsfördelning.  Vi arbetar som ett team och vi tycker om att skapa stora resultat, tillsammans.

Förutom förmåner som exempelvis förmånsbil, friskvårdsbidrag, hälsoundersökning och förmånliga försäkringar erbjuder Bravida dig ett självständigt och stimulerande arbete i en organisation där kompetens, utveckling och trivsel värderas högt. Vi på Bravida är vana att leverera högsta kvalitét till nöjda kunder och värnar om arbetsglädje likväl som en bra arbetsmiljö.

Läs gärna mer om Vårt erbjudande och hur du kan utvecklas hos oss. När du växer, växer vi! 

Hur söker jag jobbet?

Varmt välkommen med din ansökan senast den 12 november 2023. Du skickar in ditt CV och personliga brev genom att klicka på knappen Ansök nedan.

Vi undanber oss kontakt med rekryteringsföretag i denna rekryteringsprocess.


Bra fastigheter gör skillnad, därför finns Bravida. Som Nordens ledande leverantör av tekniska helhetslösningar inom service och installation hjälper vi våra kunder att skapa väl fungerande och hållbara fastigheter.
Bravidas långsiktiga mål är att vara klimatneutral i hela värdekedjan år 2045. Vi har 13 000 medarbetare och finns på cirka 180 orter i Sverige, Norge, Danmark och Finland. Bravidas aktie är noterad på Nasdaq Stockholm. www.bravida.se
.

www.Bravida.se Visa mindre

Engagerad Områdeschef i Kalmar

Ansök    Nov 20    Enrival AB    Affärsområdeschef
EnRival AB bildades 2005, och har sedan starten varit ett av Almega auktoriserat bemannings- och omställningsföretag. Vi har mångårig erfarenhet av rekrytering, bemanning och jobbmatchning. Vi skapar jobbmöjligheter! EnRival AB har idag ca 140 kontor över stora delar av Sverige, från Ystad i söder till Boden i norr. Våra verksamhetsområden är Rekrytering, Bemanning, Omställning och Utbildning. Inom Arbetsmarknadsprojekt är vi bl.a. kompletterande aktör ti... Visa mer
EnRival AB bildades 2005, och har sedan starten varit ett av Almega auktoriserat bemannings- och omställningsföretag. Vi har mångårig erfarenhet av rekrytering, bemanning och jobbmatchning. Vi skapar jobbmöjligheter!

EnRival AB har idag ca 140 kontor över stora delar av Sverige, från Ystad i söder till Boden i norr. Våra verksamhetsområden är Rekrytering, Bemanning, Omställning och Utbildning. Inom Arbetsmarknadsprojekt är vi bl.a. kompletterande aktör till Arbetsförmedlingen, och en av Sveriges ledande leverantörer av Jobbmatchning genom tjänsten Rusta och Matcha.

EnRival är en av Sveriges största leverantörer av Arbetsförmedlingens tjänst Kundval Rusta och Matcha. Vi har stort fokus på resultat och kvalitet och att arbeta tillsammans. Vi vill nu förstärka vårt fantastiska team i Kalmar med en trygg och entusiasmerande ledare i rollen som:

Engagerad Områdeschef i Kalmar

Vi på EnRival brinner för att hjälpa människor att växa, finna sysselsättning i form av arbete eller studier som leder till arbete. Kärnverksamheten är utan tvekan matchning av arbetssökande, men vi jobbar också med flera andra projekt inom rekrytering och omställning.

EnRival fortsätter växa i hög fart och vi behöver nu förstärka med en driven ledare som skall ansvara för Kalmar.

I rollen som Områdeschef kommer du ansvara fullt ut för såväl ekonomi, etablering, kvalitet, resultat, personal och övrig operativ verksamhet i ditt område. Du har budgetansvar för hela området och leder den operativa verksamheten tillsammans med dina handledare. Du har ett tätt samarbete med övriga Områdeschefer och våra operativa ledare.

För att lyckas i denna spännande befattning bör du vara trygg i rollen som ledare och van att driva verksamhet tillsammans med dina kollegor och du rapporterar direkt till vår operativa chef.

Vi ser positivt på sökande som har eller är:

• Erfarenheter och förståelse av ekonomiskt arbete och ekonomisk uppföljning.
• Utåtriktad och nätverkande i syfte att skapa möjligheter för att ditt område ska växa.
• Lätt för teamwork, är strukturerad, initiativtagande och har en säljande personlighet.
• Erfarenhet av praktiskt ledarskap
• En väl utvecklad förmåga att kommunicera rakt och tydligt, tycker om att utmana och se möjligheter, samt älskar att ge service och glädjas åt att hjälpa andra.
• Ett naturligt driv men är ödmjuk med en förmåga att skapa glädje och entusiasm runt omkring dig.
• God digital kompetens avseende videomöten samt hanterar Excel bra.
• Erfarenhet av arbete med Arbetsmarknadspolitiska projekt är meriterande men ej krav.

Vi söker dig som har en stark vilja och drivkraft att göra ditt team framgångsrikt, samtidigt som ni bidrar till företagets totala mål.

Du behöver även vara beredd på att kavla upp ärmarna och ta i när det väl gäller, då denna roll innebär ett stort ansvar och ibland innebär mycket arbete och långa dagar.

Tjänsten är på heltid och lön enligt kollektivavtal. Dessutom finns rörliga ersättningsdelar kopplat till områdets budget.

Intresserad?

Du söker genom att gå in på www.enrival.se och klicka på ”Lediga Jobb”.
Vi emotser din ansökan snarast, då vi tillämpar löpande urval, dock senast 2023-12-10.

Tillträde enligt överenskommelse, intervjuer kommer ske löpande.

Mer information och ansökan

Vid frågor om tjänsten, vänligen kontakta operativ chef Menaida Hasanovic via epost: [email protected] Visa mindre

Regional Manager till Viva Media

Om tjänsten Kom till en arbetsplats med driv och positiv energi, där kollegor och kunder möts med en personlig värme. Vi hjälper varandra att utvecklas, och ser gemensamt till att alla jobbar på en plats de kan älska och vara stolta över. I rollen som Regional Manager är du resultatansvarig för våra Kalmarteam, ansvarar för ca 20 engagerade kollegor samt är en del av Vivas ledande funktion. Utöver ditt personalansvar ansvarar du även för Vivas kontor i... Visa mer
Om tjänsten


Kom till en arbetsplats med driv och positiv energi, där kollegor och kunder möts med en personlig värme. Vi hjälper varandra att utvecklas, och ser gemensamt till att alla jobbar på en plats de kan älska och vara stolta över.


I rollen som Regional Manager är du resultatansvarig för våra Kalmarteam, ansvarar för ca 20 engagerade kollegor samt är en del av Vivas ledande funktion. Utöver ditt personalansvar ansvarar du även för Vivas kontor i Kalmar och är en del av Business Manager-gruppen som tillsammans säkerställer helhetsleveransen på Viva.


På Viva jobbar vi i självstyrande team där alla har ett eget expertområde. Medlemmarna i teamet skapar gemensamt en samlad kompetens och en bredd inom marknadsföring. De är tillsammans den expertis som krävs för att vi ska kunna fortsätta skapa framtidens marknadsföring åt våra kunder.


Du följer upp teamens prestation genom coachande förhållningssätt och sälj ligger dig absolut varmt om hjärtat. Du har stort relationsfokus och du kommer att arbeta med varierande arbetsuppgifter i ett högt tempo.


Att driva affären framåt mot uppsatta mål, följa upp och coacha kundteamen samt se till att vi går i rätt riktning och har rätt resurser för att kunna prestera och leverera med kvalité på topp är huvudfokus för din roll. Även strategisk planering i ledning, nära arbete med HR i personalfrågor och rekrytering är viktiga fokusområden. Rollen kräver att du tar ansvar och får saker gjorda.


Du rapporterar direkt till COO och placeringsort är Kalmar.


 


Kvalifikationer


Vi söker dig som har tidigare erfarenhet från en avdelningsledande roll, kanske har du varit byråchef för en mindre byrå, säljchef eller annan typ av chef med säljansvar.


Du bör ha minst 5 års chefs- och ledarskapserfarenhet samt erfarenhet från roll med personalansvar för en större grupp med fokus på teambuilding och utveckling. Önskvärt är även kunskap och erfarenhet inom sälj, marknadsföring och digitala kanaler.


Du är en vänlig och skarp lagkapten som aktivt lyssnar in samt både ger och tar feedback. Du är flexibel, okomplicerad och lättillgänglig. Det är lätt att ha med dig att göra. Som ledare skapar du energi, är prestigelös, rak, uppriktig och resultatorienterad.


Vi är stolta över den fantastiska kultur vi tillsammans skapat på Viva och det är din uppgift att bidra till denna med ditt öppna sinne och omtänksamma personlighet. Din absoluta passion är att skapa resultat genom människor.


Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper, i synnerhet vad gäller din förmåga att leda på ett inkluderande och tillitsbaserat sätt. Du har en god kommunikativ förmåga med goda kunskaper i svenska i tal och skrift.


Vårt löfte till dig:



• Utvecklas som ledare
• Vara en avgörande del i Vivas framtid
• Arbeta i en platt och snabbrörlig organisation
• Vara med på Vivas spännande expansionsresa


B- körkort är ett krav.


 


Om arbetsgivaren


Viva är en marknadsföringsbyrå som består av olika specialister - alla experter inom sina områden. Med en bred kunskap hjälper vi våra kunder att få en långvarig effekt av sin marknadsföring. Styrkan hos Viva är vår kärleksfulla mix av performance, reklam och strategi. Vi jobbar teamorganiserat där varje kundteam består av specialister inom våra leveranser samt Account Managers. Kundteamen jobbar mot egna kundstockar och utvecklar tillsammans kundens affär mot uppsatta mål.


Läs mer här: http://vivamedia.se


 


Hur du ansöker


I denna rekrytering samarbetar Viva med Telin Rekrytering & Konsult och du söker tjänsten via www.telinrekrytering.se


Vi arbetar med löpande urval så vänta inte med att skicka in din ansökan.


Vi tar ej emot ansökningar via e-post på grund av den nya lagstiftningen GDPR. För att din ansökan skall vara giltig, vänligen registrera dig och ansök via vår hemsida.


Har du frågor eller vill veta mer är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Linda Petersson på telefon 070-377 45 74 eller e-post [email protected]


Funderar du på att flytta till Kalmar län kan det vara bra att känna till att det finns extra stöd och vägledning att få. På flyttahit.nu kan du bland annat läsa mer om regionen, våra kommuner, se lediga bostäder och få en kontaktperson. Flyttahit.nu är ett samarbete mellan Kalmar läns kommuner och Region Kalmar län.


Välkommen med din ansökan! Visa mindre

COO till expansiva On Via

Om tjänsten Vi söker nu en affärsorienterad och driven COO till en spännande och långsiktig tillväxtresa. Som COO ansvarar du för Trafikskolornas operativa drift och uppbyggnaden av nya funktioner som krävs för att skapa en långsiktig och framgångsrik verksamhet. Du styr verksamheten mot ett tydligt kund- och marknadsfokus och verkar för att ett målorienterat arbetssätt genomsyrar hela organisationen.  Du som COO kommer att vara en nyckelperson i kon... Visa mer
Om tjänsten


Vi söker nu en affärsorienterad och driven COO till en spännande och långsiktig tillväxtresa.


Som COO ansvarar du för Trafikskolornas operativa drift och uppbyggnaden av nya funktioner som krävs för att skapa en långsiktig och framgångsrik verksamhet. Du styr verksamheten mot ett tydligt kund- och marknadsfokus och verkar för att ett målorienterat arbetssätt genomsyrar hela organisationen. 


Du som COO kommer att vara en nyckelperson i koncernens ledningsgrupp med stort mandat och möjlighet att påverka bolagets riktning.


Huvudsakliga arbetsuppgifter & ansvarsområden:



• Personalansvar för Regionansvariga och Verksamhetschefer
• Försäljningsansvar
• Arbete för en sund organisk tillväxt och affärsutveckling
• Onboarding av nya förvärv
• Stötta, engagera och utveckla medarbetarna
• Stöd vid nyrekryteringar och arbetsrättsliga frågor
• Säkerställa att mål, budget och resultat för bolaget uppfylls
• Delta i strategiarbete, processutveckling och leda prioriterade projekt/initiativ.


Som COO rapporterar du till koncernens VD och ingår i koncernens ledningsgrupp. Du förväntas därför ta ett stort eget ansvar för att leverera på uppdraget och säkerställa kontinuitet i framdriften inom ditt område.


Placeringsort: Kalmar och resor kommer att förekomma inom tjänsten.


 


Kvalifikationer


Vi söker dig som har:



• Dokumenterad erfarenhet.
• Relevant högskoleutbildning inom exempelvis ekonomi/management.
• God vana av att arbeta i olika affärssystem och analysverktyg.
• Har förmåga att växla mellan strategiska frågeställningar och operationellt driv.


Personliga egenskaper:


För att trivas och bli framgångsrik i rollen som COO bör du vara trygg som person och kunna arbeta i en miljö som består av flera enheter av varierande storlek och förutsättningar. Bolaget befinner sig i en tillväxtfas och du måste själv bidra till att skapa en god struktur där det saknas idag.


Du förväntas vara proaktiv och ha förmåga att arbeta tvärfunktionellt, stötta verksamheterna på ett pragmatiskt sätt för att hitta synergier och implementera gemensamma arbetssätt.


Du trivs i en ledande position och kommer att vara en förebild för många där vi värdesätter såväl struktur och professionalism som glädje och ödmjukhet. Du kommer att ha många kontaktytor och vi tror att du måste ha en god social kompetens. Du är en långsiktig kulturbärare.


 


Om arbetsgivaren


On Via är en av Sveriges marknadsledande trafikutbildare. Med över 30 verksamheter från söder till norr är vi rikstäckande och har för avsikt att finnas där våra kunder finns. Med gedigen kunskap och samlad erfarenhet jobbar vi för att ha branschens nöjdaste kunder! Vi har förutom flertalet trafikskolor med fokus på både lätta och tunga behörigheter, även gymnasial utbildning inom transport, trafiklärarutbildning, fortbildningar som YKB och trafikövningsplatser med halkbanor. Detta gör oss till en av Sveriges mest kompletta och kvalificerade aktörer inom trafikutbildning. Vårt mål är att ligga i framkant och erbjuda såväl kunder som trafikpedagoger den bästa utbildningsplatsen - On Via ska vara det självklara valet för dem som söker en kvalitativ trafikutbildning.


Läs mer här: https://onvia.se/


 


Hur du ansöker


I denna rekrytering samarbetar On Via med Telin Rekrytering & Konsult och du söker tjänsten via www.telinrekrytering.se


Vi arbetar med löpande urval så vänta inte med att skicka in din ansökan.


Vi tar ej emot ansökningar via e-post på grund av den nya lagstiftningen GDPR. För att din ansökan skall vara giltig, vänligen registrera dig och ansök via vår hemsida.


Har du frågor eller vill veta mer är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Linda Petersson på telefon 070-377 45 74 eller e-post [email protected]


Funderar du på att flytta till Kalmar län kan det vara bra att känna till att det finns extra stöd och vägledning att få. På flyttahit.nu kan du bland annat läsa mer om regionen, våra kommuner, se lediga bostäder och få en kontaktperson. Flyttahit.nu är ett samarbete mellan Kalmar läns kommuner och Region Kalmar län.


Välkommen med din ansökan! Visa mindre

Kalmar Energi söker en Mätchef

Mätning kommer bli en viktig del i energibranschens omställning. Att mäta är att veta. Utöver det kommer vår kompetens inom området bli en affärsmöjligt för andra verksamheter. Har du erfarenhet av att vara en ledare och vill vara med på en spännande resa i en föränderlig framtid? Då har vi kanske en plats för dig. Om tjänsten Vi söker en Mätchef som med drivkraft, ledarförmåga och teknikintresse utvecklar vår mätverksamhet för att möta framtidens utman... Visa mer
Mätning kommer bli en viktig del i energibranschens omställning. Att mäta är att veta. Utöver det kommer vår kompetens inom området bli en affärsmöjligt för andra verksamheter. Har du erfarenhet av att vara en ledare och vill vara med på en spännande resa i en föränderlig framtid? Då har vi kanske en plats för dig.

Om tjänsten

Vi söker en Mätchef som med drivkraft, ledarförmåga och teknikintresse utvecklar vår mätverksamhet för att möta framtidens utmaningar. Som Mätchef ansvarar du för att Kalmar Energi lever upp till kund- och lagkrav samt säkerställer utveckling inom affärer, mätteknik och effektivitet. Enheten mätning säkerställer insamling av data och mätvärden från främst kunder men även från egna anläggningar. Förutom fakturering är numera kundinformation, drift samt affärs- och verksamhetsutveckling beroende av funktionell och effektiv insamling och nyttiggörande av mätdata. Nya mätare och kommunikationslösningar tillsammans med nyutvecklad insamlingsstruktur ger förutsättningar för affärsutveckling och effektivisering. Mätenheten består av två mätingenjörer och två mätadministratörer. I rollen arbetar du och din avdelning i nära samarbete med verksamhetsutvecklare för att utveckla, testa och skala upp nya mättjänster i det trådlösa nätverket.

Rollen innebär ett ledarskap med ansvar för personal, kompetens, arbetssätt och planering inom enheten men även i gränssnitt mot övrig verksamhet som använder mätning. Du bidrar aktivt till mätenhetens gemensamma utveckling och som ledare förtydligar du respektive medarbetares roll för att nå mål och utveckla. I ansvaret ingår uppföljning av verksamheten ur ekonomiska, tekniska och arbetsmiljömässiga perspektiv. Du rapporterar till Distributionschefen och ingår i Distributions ledningsgrupp som förutom mätning ansvarar för elnät, fjärrvärmenät och fibernät.

Kvalifikationer

Du som söker ska ha ett teknikintresse och förmågan att leda och möta människor utifrån deras förutsättningar. Du når framgång i ditt ledarskap genom delaktighet i helheten av teknik, administration och utveckling. Du är strukturerad och vågar fatta självständiga beslut för att driva enhetens frågor i Kalmar Energis riktning. Vi ser gärna att du är en problemlösare som tycker om att driva förändringar och som tar aktiv del i enhetens arbete. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet och färdigheter.

Du har eftergymnasial utbildning som är relevant för tjänsten och vi förutsätter hög IT-kompetens, dels i dagligt arbete, dels kopplat till verksamhetens utveckling med stöd i IT-system, dataanalys och digitalisering. Du har god förmåga att läsa och tolka tekniska riktlinjer, branschkrav och lagstiftning och omsätta dessa till enhetens dagliga arbete.

Krav för tjänsten är:

• Erfarenhet av ledande positioner
• Flerårig arbetslivserfarenhet inom ett tekniskt område
• Goda kunskaper i svenska, både tal och skrift

Meriterande för tjänsten är:

• Erfarenhet inom energibranschen
• Kunskap att omsätta digitalisering i praktiken
• God kännedom om lagar och regler inom mätområdet

Tjänsten kan komma att innebära en säkerhetsprövning.

Om Kalmar Energi

Kalmar Energi är Kalmarregionens lokala energiföretag med djupa rötter i den småländska myllan. Vi bryr oss om vår gemensamma miljö och levererar energi från förnybara källor. Som lokalt energiföretag finns och arbetar vi i våra kunders omedelbara närhet. Vi tror på personliga möten och jobbar hårt för att tillgodose våra kunders energibehov.

Läs gärna mer på www.kalmarenergi.se

Hur du ansöker

Vad kul att du är intresserad av en tjänst hos oss!

För att din ansökan skall vara giltig ansök via vår hemsida. Vi tar inte emot ansökningar via epost.

Har du frågor eller vill veta mer är du välkommen att kontakta:

Frida Rydholm
HR/Ansvarig rekryterare
[email protected]

Daniel Jonsson
Rekryterande chef
[email protected]

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till annonskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför ytterligare kontakt med media-/annonsförsäljare, rekryteringssajter och liknande.

Vi ser fram emot din ansökan! Visa mindre

COO till expansiva On Via

Om tjänsten Vi söker nu en affärsorienterad och driven COO till en spännande och långsiktig tillväxtresa. Som COO ansvarar du för Trafikskolornas operativa drift och uppbyggnaden av nya funktioner som krävs för att skapa en långsiktig och framgångsrik verksamhet. Du styr verksamheten mot ett tydligt kund- och marknadsfokus och verkar för att ett målorienterat arbetssätt genomsyrar hela organisationen.  Du som COO kommer att vara en nyckelperson i kon... Visa mer
Om tjänsten


Vi söker nu en affärsorienterad och driven COO till en spännande och långsiktig tillväxtresa.


Som COO ansvarar du för Trafikskolornas operativa drift och uppbyggnaden av nya funktioner som krävs för att skapa en långsiktig och framgångsrik verksamhet. Du styr verksamheten mot ett tydligt kund- och marknadsfokus och verkar för att ett målorienterat arbetssätt genomsyrar hela organisationen. 


Du som COO kommer att vara en nyckelperson i koncernens ledningsgrupp med stort mandat och möjlighet att påverka bolagets riktning.


Huvudsakliga arbetsuppgifter & ansvarsområden:



• Personalansvar för Regionansvariga och Verksamhetschefer
• Försäljningsansvar
• Arbete för en sund organisk tillväxt och affärsutveckling
• Onboarding av nya förvärv
• Stötta, engagera och utveckla medarbetarna
• Stöd vid nyrekryteringar och arbetsrättsliga frågor
• Säkerställa att mål, budget och resultat för bolaget uppfylls
• Delta i strategiarbete, processutveckling och leda prioriterade projekt/initiativ.


Som COO rapporterar du till koncernens VD och ingår i koncernens ledningsgrupp. Du förväntas därför ta ett stort eget ansvar för att leverera på uppdraget och säkerställa kontinuitet i framdriften inom ditt område.


Placeringsort: Kalmar och resor kommer att förekomma inom tjänsten.


 


Kvalifikationer


Vi söker dig som har:



• Dokumenterad erfarenhet.
• Relevant högskoleutbildning inom exempelvis ekonomi/management.
• God vana av att arbeta i olika affärssystem och analysverktyg.
• Har förmåga att växla mellan strategiska frågeställningar och operationellt driv.


Personliga egenskaper:


För att trivas och bli framgångsrik i rollen som COO bör du vara trygg som person och kunna arbeta i en miljö som består av flera enheter av varierande storlek och förutsättningar. Bolaget befinner sig i en tillväxtfas och du måste själv bidra till att skapa en god struktur där det saknas idag.


Du förväntas vara proaktiv och ha förmåga att arbeta tvärfunktionellt, stötta verksamheterna på ett pragmatiskt sätt för att hitta synergier och implementera gemensamma arbetssätt.


Du trivs i en ledande position och kommer att vara en förebild för många där vi värdesätter såväl struktur och professionalism som glädje och ödmjukhet. Du kommer att ha många kontaktytor och vi tror att du måste ha en god social kompetens. Du är en långsiktig kulturbärare.


 


Om arbetsgivaren


On Via är en av Sveriges marknadsledande trafikutbildare. Med över 30 verksamheter från söder till norr är vi rikstäckande och har för avsikt att finnas där våra kunder finns. Med gedigen kunskap och samlad erfarenhet jobbar vi för att ha branschens nöjdaste kunder! Vi har förutom flertalet trafikskolor med fokus på både lätta och tunga behörigheter, även gymnasial utbildning inom transport, trafiklärarutbildning, fortbildningar som YKB och trafikövningsplatser med halkbanor. Detta gör oss till en av Sveriges mest kompletta och kvalificerade aktörer inom trafikutbildning. Vårt mål är att ligga i framkant och erbjuda såväl kunder som trafikpedagoger den bästa utbildningsplatsen - On Via ska vara det självklara valet för dem som söker en kvalitativ trafikutbildning.


Läs mer här: https://onvia.se/


 


Hur du ansöker


I denna rekrytering samarbetar On Via med Telin Rekrytering & Konsult och du söker tjänsten via www.telinrekrytering.se


Vi arbetar med löpande urval så vänta inte med att skicka in din ansökan.


Vi tar ej emot ansökningar via e-post på grund av den nya lagstiftningen GDPR. För att din ansökan skall vara giltig, vänligen registrera dig och ansök via vår hemsida.


Har du frågor eller vill veta mer är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Linda Petersson på telefon 070-377 45 74 eller e-post [email protected]


Funderar du på att flytta till Kalmar län kan det vara bra att känna till att det finns extra stöd och vägledning att få. På flyttahit.nu kan du bland annat läsa mer om regionen, våra kommuner, se lediga bostäder och få en kontaktperson. Flyttahit.nu är ett samarbete mellan Kalmar läns kommuner och Region Kalmar län.


Välkommen med din ansökan! Visa mindre

Platschef med känsla för affärer - Kalmar

Ansök    Dec 12    Lernia AB    Affärsområdeschef
Lernia är ett av Sveriges största bolag inom bemanning, yrkesutbildning och matchning av arbetssökande. Vi hjälper människor till utbildning och jobb och företag med kompetenslösningar. Vi har utvecklat individers kompetens efter arbetsmarknadens behov i över 100 år och bemannat den svenska industrin i 20 år. Lernia omsatte 2,9 miljarder kronor 2021 och finns över hela landet. Vi utbildade 19 000 personer och förmedlade 10 800 bemanningskonsulter. Vårt må... Visa mer
Lernia är ett av Sveriges största bolag inom bemanning, yrkesutbildning och matchning av arbetssökande. Vi hjälper människor till utbildning och jobb och företag med kompetenslösningar. Vi har utvecklat individers kompetens efter arbetsmarknadens behov i över 100 år och bemannat den svenska industrin i 20 år.

Lernia omsatte 2,9 miljarder kronor 2021 och finns över hela landet. Vi utbildade 19 000 personer och förmedlade 10 800 bemanningskonsulter. Vårt mål är minst 15 000 i jobb varje år. Läs mer om vårt arbete med att utveckla lösningar som leder till jobb och ett framgångsrikt näringsliv på Lernia.se

Är du vår nya chef i Kalmar?

Då vår nuvarande platschef går vidare till en ny tjänst på Lernia Bemanning söker vi nu en ny platschef, gärna med branscherfarenhet från bemannings-och rekryteringsbranschen. Tillsammans med ditt team vill du stärka och säkra Lernias fortsatta tillväxtresa och göra oss till Sveriges bästa bemanningsföretag! Hos oss kommer du att arbeta med engagerade och kompetenta kollegor som precis som du brinner för ökad kundnöjdhet och affärsnytta.

Lernia Bemanning är ett företag med hjärtat på rätt plats. Vi håller hög standard kring värderingar, samtidigt som vi lägger stort fokus på att skapa mervärde för våra kunder. Tillsammans formar vi en bättre framtid och ett mer hållbart samhälle. Vi är Sveriges största bemanningsföretag vad gäller yrkesarbetare och vill fortsätta växa inom tjänstemannaområdet!

Om jobbet

Som chef för bemanningsverksamheten i Kalmar får du möjligheten att leda ett team där tillväxt, lönsamhet och utveckling är ledord. I rollen har du personal-, budget- och resultatansvar samtidigt som du dagligen supportrar dina medarbetare i de mer operativa frågorna. Vi erbjuder våra kunder bemannings- och rekryteringstjänster av yrkesarbetare och tjänstemän. Du ingår i den regionala ledningen och förväntas aktivt bidra till att vidareutveckla Lernia regionalt.

Detta gör du genom att:

• Leverera marknadens mest värdeskapande tjänster i linje med Lernias strategi
• Organisera och driva effektiv merförsäljning
• Bidra till kundens, individens och regionens konkurrenskraft och omställningsförmåga
• Bevaka konkurrenter, trender och utveckling på den lokala marknaden
• Bidra till en arbetsmiljö präglad av inspiration, arbetsglädje och gemenskap
• Ta ansvar för ett gott samarbete med övriga divisioner/enheter för att optimera synergier i sälj och leverans
• Säkerställa en kvalitativ och effektiv efterkalkyl och uppföljning



Arbetsuppgifter

Vi söker dig som vill vara med och driva utvecklingen i en föränderlig och expansiv bransch. Som chef för bemanningsverksamheten har du ett ansvar för såväl bemanning som rekrytering i Kalmar med omnejd. I grunden vill vi jobba smartare och inte hårdare, därför ser vi att du bidrar med idéer samt din erfarenhet på hur vi effektivt kan bredda våra affärer. Vidare har du ett eget kommersiellt ansvar där uppdraget är att skapa tillväxt och lönsamhet samt utveckla och stärka våra befintliga affärer.

Utöver detta ansvarar du för att bevara samt utveckla en kultur som skapar värde för Lernia och inspiration samt glädje bland medarbetarna. För att förstå våra kunders behov ser vi att du tillsammans med dina medarbetare bygger starka relationer med våra kunder och aktivt etablerar en arbetsmetodik i syfte att uppnå en maximal kundnöjdhet. Tillsammans med teamet arbetar ni mot uppsatta mål för att vara den mest attraktiva arbetsgivaren i området.

Vem söker vi?

Formell kompetens

Högskolekompetens eller motsvarande med flera års yrkeslivserfarenhet.
Körkort är ett krav.

Din bakgrund

• Affärsorienterad med ledarerfarenhet samt förståelse för och erfarenhet av tjänsteförsäljning
• Ledare med erfarenhet från roller med affärs- och personalansvar i bemanningsbranschen och/eller närliggande bransch
• Van och bekväm att arbeta i förändring
• Brett affärssinne och bekväm att arbeta och bidra i ledningsgrupper
• Trivs med att blanda strategiskt och analytiskt arbete med ”hands-on operations”



Personliga egenskaper:

Vi tror att du har passion för det du gör och är bra på att inspirera. Du driver saker framåt och är bra på att fatta snabba men också strategiska beslut, samtidigt som du är prestigelös och kan bjuda på dig själv. Du är en engagerad och lyhörd person som gillar tempo i din arbetsvardag och är med på att ingen dag är den andra lik. För att trivas med jobbet som chef hos oss är du resultat- och tävlingsinriktad. Du behöver också vara affärsmässig, förtroendeingivande och se samarbete som avgörande för framgång.

Ansökan och mer information
Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med placering i Kalmar. Tillträde enligt överenskommelse.

Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Regionchef Robert Jönsson på telefon 072-254 11 01

En av våra grundläggande värderingar är lika och unika, vilket innebär strävan efter mångfald i vår verksamhet. Därför ser vi gärna sökanden med olika bakgrund och erfarenheter.

Som ett led i vårt rekryteringsarbete genomgår våra slutkandidater en bakgrundskontroll. Du kommer att få ge ditt samtycke till detta innan bakgrundskontrollen genomförs.

Urval och intervjuer sker löpande vilket innebär att tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum, skicka därför in din ansökan redan idag.

Sista ansökningsdag är 2023-01-15

Varmt välkommen med din ansökan! Visa mindre

Platschef med känsla för affärer - Kalmar

Ansök    Dec 8    Lernia AB    Affärsområdeschef
Lernia är ett av Sveriges största bolag inom bemanning, yrkesutbildning och matchning av arbetssökande. Vi hjälper människor till utbildning och jobb och företag med kompetenslösningar. Vi har utvecklat individers kompetens efter arbetsmarknadens behov i över 100 år och bemannat den svenska industrin i 20 år. Lernia omsatte 2,9 miljarder kronor 2021 och finns över hela landet. Vi utbildade 19 000 personer och förmedlade 10 800 bemanningskonsulter. Vårt må... Visa mer
Lernia är ett av Sveriges största bolag inom bemanning, yrkesutbildning och matchning av arbetssökande. Vi hjälper människor till utbildning och jobb och företag med kompetenslösningar. Vi har utvecklat individers kompetens efter arbetsmarknadens behov i över 100 år och bemannat den svenska industrin i 20 år.

Lernia omsatte 2,9 miljarder kronor 2021 och finns över hela landet. Vi utbildade 19 000 personer och förmedlade 10 800 bemanningskonsulter. Vårt mål är minst 15 000 i jobb varje år. Läs mer om vårt arbete med att utveckla lösningar som leder till jobb och ett framgångsrikt näringsliv på Lernia.se

Är du vår nya chef i Kalmar?

Då vår nuvarande platschef går vidare till en ny tjänst på Lernia Bemanning söker vi nu en ny platschef, gärna med branscherfarenhet från bemannings-och rekryteringsbranschen. Tillsammans med ditt team vill du stärka och säkra Lernias fortsatta tillväxtresa och göra oss till Sveriges bästa bemanningsföretag! Hos oss kommer du att arbeta med engagerade och kompetenta kollegor som precis som du brinner för ökad kundnöjdhet och affärsnytta.

Lernia Bemanning är ett företag med hjärtat på rätt plats. Vi håller hög standard kring värderingar, samtidigt som vi lägger stort fokus på att skapa mervärde för våra kunder. Tillsammans formar vi en bättre framtid och ett mer hållbart samhälle. Vi är Sveriges största bemanningsföretag vad gäller yrkesarbetare och vill fortsätta växa inom tjänstemannaområdet!

Om jobbet

Som chef för bemanningsverksamheten i Kalmar får du möjligheten att leda ett team där tillväxt, lönsamhet och utveckling är ledord. I rollen har du personal-, budget- och resultatansvar samtidigt som du dagligen supportrar dina medarbetare i de mer operativa frågorna. Vi erbjuder våra kunder bemannings- och rekryteringstjänster av yrkesarbetare och tjänstemän. Du ingår i den regionala ledningen och förväntas aktivt bidra till att vidareutveckla Lernia regionalt.

Detta gör du genom att:

• Leverera marknadens mest värdeskapande tjänster i linje med Lernias strategi
• Organisera och driva effektiv merförsäljning
• Bidra till kundens, individens och regionens konkurrenskraft och omställningsförmåga
• Bevaka konkurrenter, trender och utveckling på den lokala marknaden
• Bidra till en arbetsmiljö präglad av inspiration, arbetsglädje och gemenskap
• Ta ansvar för ett gott samarbete med övriga divisioner/enheter för att optimera synergier i sälj och leverans
• Säkerställa en kvalitativ och effektiv efterkalkyl och uppföljning



Arbetsuppgifter

Vi söker dig som vill vara med och driva utvecklingen i en föränderlig och expansiv bransch. Som chef för bemanningsverksamheten har du ett ansvar för såväl bemanning som rekrytering i Kalmar med omnejd. I grunden vill vi jobba smartare och inte hårdare, därför ser vi att du bidrar med idéer samt din erfarenhet på hur vi effektivt kan bredda våra affärer. Vidare har du ett eget kommersiellt ansvar där uppdraget är att skapa tillväxt och lönsamhet samt utveckla och stärka våra befintliga affärer.

Utöver detta ansvarar du för att bevara samt utveckla en kultur som skapar värde för Lernia och inspiration samt glädje bland medarbetarna. För att förstå våra kunders behov ser vi att du tillsammans med dina medarbetare bygger starka relationer med våra kunder och aktivt etablerar en arbetsmetodik i syfte att uppnå en maximal kundnöjdhet. Tillsammans med teamet arbetar ni mot uppsatta mål för att vara den mest attraktiva arbetsgivaren i området.

Vem söker vi?

Formell kompetens

Högskolekompetens eller motsvarande med flera års yrkeslivserfarenhet.
Körkort är ett krav.

Din bakgrund

• Affärsorienterad med ledarerfarenhet samt förståelse för och erfarenhet av tjänsteförsäljning
• Ledare med erfarenhet från roller med affärs- och personalansvar i bemanningsbranschen och/eller närliggande bransch
• Van och bekväm att arbeta i förändring
• Brett affärssinne och bekväm att arbeta och bidra i ledningsgrupper
• Trivs med att blanda strategiskt och analytiskt arbete med ”hands-on operations”



Personliga egenskaper:

Vi tror att du har passion för det du gör och är bra på att inspirera. Du driver saker framåt och är bra på att fatta snabba men också strategiska beslut, samtidigt som du är prestigelös och kan bjuda på dig själv. Du är en engagerad och lyhörd person som gillar tempo i din arbetsvardag och är med på att ingen dag är den andra lik. För att trivas med jobbet som chef hos oss är du resultat- och tävlingsinriktad. Du behöver också vara affärsmässig, förtroendeingivande och se samarbete som avgörande för framgång.

Ansökan och mer information
Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med placering i Kalmar. Tillträde enligt överenskommelse.

Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Regionchef Robert Jönsson på telefon 072-254 11 01

En av våra grundläggande värderingar är lika och unika, vilket innebär strävan efter mångfald i vår verksamhet. Därför ser vi gärna sökanden med olika bakgrund och erfarenheter.

Som ett led i vårt rekryteringsarbete genomgår våra slutkandidater en bakgrundskontroll. Du kommer att få ge ditt samtycke till detta innan bakgrundskontrollen genomförs.

Urval och intervjuer sker löpande vilket innebär att tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum, skicka därför in din ansökan redan idag.

Sista ansökningsdag är 2023-01-15

Varmt välkommen med din ansökan! Visa mindre

Market Area Manager

Ansök    Jan 30    AFRY AB    Affärsområdeschef
Företagsbeskrivning AFRY är ett ledande europeiskt företag med global räckvidd inom teknik, design och rådgivning. Vi är hängivna experter inom infrastruktur, industri, energi och digitalisering, som skapar hållbara lösningar för kommande generationer. Tillsammans accelererar vi omställningen mot ett hållbart samhälle. Jobbeskrivning Vårt affärsområde Buildings är med över 1500 medarbetare en av Sveriges största aktörer inom bygg- och fastighetssektorn. ... Visa mer
Företagsbeskrivning
AFRY är ett ledande europeiskt företag med global räckvidd inom teknik, design och rådgivning.
Vi är hängivna experter inom infrastruktur, industri, energi och digitalisering, som skapar hållbara lösningar för kommande generationer. Tillsammans accelererar vi omställningen mot ett hållbart samhälle.


Jobbeskrivning
Vårt affärsområde Buildings är med över 1500 medarbetare en av Sveriges största aktörer inom bygg- och fastighetssektorn. Vi skapar hållbara, byggnadsrelaterade, teknik- och designlösningar för fastighetsägare, entreprenörer och industri. Med utgångspunkt i våra kvalitativa erbjudanden och produkter tillsammans med fokus på tillväxt, hållbarhet och digitalisering, ser vi många möjligheter och ljust på framtiden.
Inom Buildings region syd är vi idag över 300 medarbetare och har ett heltäckande erbjudande till byggbranschen så som projektering av installationer och byggnadskonstruktion samt besiktning, projektledning och hållbarhet.
I rollen som Market Area Manager har du personal- och resultatansvar för ett av region syds tre marknadsområden och rapporterar till regionchefen. Du leder åtta direktrapporterande sektionschefer, två affärsutvecklare och drygt 100 medarbetarare fördelade på åtta kontor i norra Skåne, Blekinge och Småland.
Du ingår i region syds ledningsgrupp och motiveras av att aktivt bidra till utvecklingen av vårt erbjudande, såväl operativt som strategiskt, tillsammans med affärsutvecklare, region-, marknadsområdes-, sektions- och gruppchefer.
Val av placeringsort är flexibelt inom marknadsområdet.


Kravspecifikation
Till den här rollen söker vi dig som är handlingskraftig och har förmågan att agera i en snabbrörlig bransch. Vi ser att du är en närvarande chef och van vid att skapa framgångsrika team. Du är en god och tydlig kommunikatör som bygger och bibehåller relationer såväl internt som externt. Du utstrålar trygghet och stabilitet samt har en förmåga att skapa trovärdighet i dialogen med dina medarbetare. Självklart ser du dig själv som en lagspelare och du trivs med att dela din kunskap och hjälpa andra att utvecklas. Du är lösningsorienterad och besitter strategisk kompetens i att motivera en stor organisation samt har tidigare erfarenhet av att bygga och utveckla större team samt att coacha, leda och utveckla chefer.
Vi tror att du:
Är en handlingskraftig, tydlig och affärsmässig lagspelare med empatisk förmåga
Har erfarenhet av att leda chefer i en större organisation, med utvecklings-, budget- och personalansvar
Har relevant branscherfarenhet från bygg- och fastighetssektorn och gärna från konsultsidan
Har eftergymnasial utbildning i någon form kopplad till bygg- och fastighet.
Du talar och skriver engelska och svenska obehindrat
Motiveras av utveckling – både för verksamheten, dina medarbetare och dig själv.



Ytterligare information
Nu har vi beskrivit vad vi erbjuder och vem vi söker. Tycker du att detta låter spännande och vill veta mer? Då är du varmt välkommen att kontakta oss för att höra mer om tjänsten samt om du har några frågor.
Sista ansökningsdag: 10 februari
Kontaktuppgifter för frågor:
Mattias Thörn, Business Unit Manager
[email protected]
+46 10 505 61 40

AFRY is committed to creating an inclusive & diverse environment and we are actively looking for qualified candidates irrespective of gender, gender identity, sexual orientation, ethnicity, religion, disability, or age. You will be part of a global and diverse company where our differences are our strengths. Join us to accelerate the transition towards a sustainable society. Visa mindre

Affärschef Kalmar

Ansök    Maj 17    SAMHALL AB    Affärsområdeschef
Vi söker dig som vill bidra till den fortsatta utvecklingen av Samhall, ett av Sveriges viktigaste företag. Marknadsområde Mitt är organiserat i 7 distrikt och till distrikt Kalmar söker vi nu en affärschef med placering i Kalmar. Som affärschef är du direkt underställd distriktschefen, och ingår som en av två affärschefer, en säljare, en HR-generalist samt en planerare i dennes ledningsgrupp, till din hjälp har du ca 10 direktrapporterande linjechefer och... Visa mer
Vi söker dig som vill bidra till den fortsatta utvecklingen av Samhall, ett av Sveriges viktigaste företag. Marknadsområde Mitt är organiserat i 7 distrikt och till distrikt Kalmar söker vi nu en affärschef med placering i Kalmar.
Som affärschef är du direkt underställd distriktschefen, och ingår som en av två affärschefer, en säljare, en HR-generalist samt en planerare i dennes ledningsgrupp, till din hjälp har du ca 10 direktrapporterande linjechefer och en organisation bestående av ca 300 medarbetare, som utför olika typer av tjänster.
Distrikt Kalmar består av ca 550 medarbetare.  Du ansvarar för att driva, utveckla, redovisa och följa upp den operativa driften. I arbetsuppgifterna ingår att övergripande koordinera affären från början till slut. Mycket av arbetet handlar om att optimera planering av personal, skapa god lönsamhet och utveckla affärsrelationer med nya och befintliga kunder.
I rollen som affärschef är du en säljande, trygg ledare som tar tag i driftsfrågor och följer upp verksamheten genom att vara delaktig, tydlig och tillgänglig. Du får ett stort ansvar med varierande arbetsuppgifter i syfte att skapa god lönsamhet och utveckla affärsrelationer med nya och befintliga kunder.En prioriterad arbetsuppgift är att arbeta med utvecklingen av dina underställda ledare. I ledningsgruppen agerar du som en lagspelare med hela verksamhetens bästa för ögonen.  
Vi söker dig som har mångårig framgångsrik ledarerfarenhet, samt har en högskoleutbildning eller motsvarande. Du har erfarenhet av att leda ledare, har du dessutom erfarenhet av arbete i ledningsgrupp samt av tjänsteverksamhet är det meriterande. Erfarenhet från personalintensiv verksamhet med budget och resultatansvar är ett krav. Erfarenhet av att utveckla affärsrelationer med goda resultat samt goda ekonomikunskaper förutsätts, liksom erfarenhet av kompetens- och optimerad personalplanering.
Som person är du: engagerad, pålitlig och uppmärksam. Du är utvecklingsinriktad med god förmåga att anpassa ditt arbetssätt vid förändring. Du har förmågan att agera såväl strategiskt som operativt. Du trivs med att skapa kontakter och är bra på att utveckla goda relationer, såväl internt som externt.
Du tror på människors förmåga och möjlighet till utveckling och har lätt för att samarbeta.

Du måste dela Samhalls grundläggande värderingar. Hos oss bidrar du till kundnytta, medarbetarnytta och samhällsnytta i ett företag där alla ses som en tillgång på arbetsmarknaden.

Vill du bli en av oss? Ansök redan idag då ansökningarna behandlas löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Samhall arbetar aktivt med mångfald och ser gärna sökanden med olika bakgrund.

Övrig information 
Anställningsform: Tillsvidare med 6 månaders provanställning
Anställningsdatum: Enligt överenskommelse
Tjänstgöringsgrad: Heltid, 100%
Befattningens placering: Kalmar
Sista ansökningsdag: 2022-06-06

Kontaktperson: Distriktschef, Helen Dahlström 0480-442041
Våra fackliga kontakter är Annki Andersson, Unionen, direkt 0520-47 81 43 och Tommy Salomonsson, Ledarna, direkt 013-37 33 53, Asim Zilic, SACO, 021-83 18 20 Visa mindre

Marknadsområdeschef - Kronoberg/Kalmar/Blekinge

Curonova Consulting arbetar med förändringsledning, kompetenskartläggningar och omställning. Vi stöttar individ, fack och företag i förändring, genom omställningsuppdrag för kollektivanställda och tjänstemän. Bland våra kunder kan nämnas Arbetsförmedlingen, TSL, TRR, Växjö-, Kalmar- och Örnsköldsviks kommun. Är du Curonovas nästa Marknadsområdeschef? Curonova stärker organisationen och söker dig som vill ta nästa steg i karriären och jobba som marknads... Visa mer
Curonova Consulting arbetar med förändringsledning, kompetenskartläggningar och omställning. Vi stöttar individ, fack och företag i förändring, genom omställningsuppdrag för kollektivanställda och tjänstemän. Bland våra kunder kan nämnas Arbetsförmedlingen, TSL, TRR, Växjö-, Kalmar- och Örnsköldsviks kommun.

Är du Curonovas nästa Marknadsområdeschef?

Curonova stärker organisationen och söker dig som vill ta nästa steg i karriären och jobba som marknadsområdeschef på ett av de ledande bolagen i omställningsbranschen. I rollen kommer du ha ansvar för marknadsområdet Kronoberg, Kalmar och Blekinge.

Vi söker dig som ser ett gott resultat som en nödvändighet för att kunna bibehålla och utveckla effektiva team. Du räds inte för att tävla, både som individ och med ditt team som medspelare! Det du tävlar om är att hjälpa flest människor till jobb och studier och du gör detta genom att tillsammans med ditt team arbeta med ett matchande förhållningssätt. Med matchande förhållningssätt menar vi att vi lyfter blicken mot arbetsmarknaden och sen lyfter luren och skapar kontakter som leder till jobb eller studier för Curonovas deltagare. Därav ansvarar du också för att planera och genomföra lokala marknadsaktiviteter samt effektiva matchningsaktiviteter.

Du engagerar och motiverar ditt team i med- och motgång, fungerar som en inspiratör och går vid behov före och visar hur jobbet skall utföras!

Denna roll är en utpräglad chefsroll och du har fullt ansvar för ditt team. Du rapporterar till en av Curonovas två regionchefer och kommer jobba med regelbunden resultatuppföljning. Du förväntas i denna roll även ha resultatuppföljning med dina medarbetare och säkerställa att samtliga håller och gärna överträffar de mål som bolaget satt. I rollen ansvarar du för att förvalta och utveckla samtliga affärsområden i ditt marknadsområde. Du sitter också med i Curonovas operativa ledningsgrupp och har möjlighet att påverka vår utveckling framåt samt kommer vara en viktig nyckelperson för vår framgång.

Curonova KAN arbetsmarknaden och har som mål att bli det bolag som hjälper flest människor till jobb eller studier. KAN står också för Kvalité, Ansvar och Närhet som är våra värdeord och som genomsyrar vår verksamhet. Vi ser det som en självklarhet att du delar vår värdegrund.

Kvalifikationer för rollen:

• Du har flera års arbetslivserfarenhet i rollen som chef för ett team samt har erfarenhet av personal- och arbetsmiljöansvar.
• Du har aktivt bidragit i budgetarbete samt arbetat med budgetuppföljning i din roll som chef.
• Du har erfarenhet av att följa upp resultat och mål för individ och team.
• Du skapar möjligheter vid nya möten och brinner för att knyta kontakter och skapa relationer
• Du har en stark analytisk förmåga
• Du är datadriven och har jobbat med analysverktyg för att dra slutsatser och fatta beslut.

Meriterande för rollen:

• Du har erfarenhet av att arbeta inom omställningsbranschen.
• Du har erfarenhet av att arbeta inom rekrytering och bemanningsbranschen.
• Du har jobbat med försäljning tidigare.
• Språkkunskaper utöver svenska och engelska

Om Curonova Consulting AB

Curonova är ett bolag inom omställningsbranschen som varje dag gör skillnad för flera tusen arbetssökande. Våra medarbetare stöttar och hjälper arbetssökande att hitta arbete eller studier och vi har kontor runt om i hela Sverige, från Kiruna i norr till Malmö i söder. Läs gärna mer om oss på vår hemsida och om den senaste tjänsten Rusta och Matcha.

Vill DU vara med på denna resa? Skicka in din ansökan redan idag, vi går igenom ansökningar löpande och kommer tillsätta tjänsten så snart vi hittar rätt person. Visa mindre

Projektchef

Vill du bli vår nya kollega? CA Fastigheter ingår i den familjeägda koncernen Claesson & Anderzén. Vi äger fastigheter i attraktiva tillväxtregioner - både i och utanför Sverige. Vi finns med kontor på sex orter i Sverige, från Stockholm i norr till Malmö i söder och med huvudkontor i Kalmar. Totalt omfattar fastighetsbeståndet cirka 675 000 kvm. Bolaget har funnits i över 100 år och planen är att finnas minst lika länge till. Vill du bygga och förvalta f... Visa mer
Vill du bli vår nya kollega?

CA Fastigheter ingår i den familjeägda koncernen Claesson & Anderzén. Vi äger fastigheter i attraktiva tillväxtregioner - både i och utanför Sverige. Vi finns med kontor på sex orter i Sverige, från Stockholm i norr till Malmö i söder och med huvudkontor i Kalmar. Totalt omfattar fastighetsbeståndet cirka 675 000 kvm. Bolaget har funnits i över 100 år och planen är att finnas minst lika länge till. Vill du bygga och förvalta för framtiden tillsammans med oss? Välkommen till ett fastighetsbolag där hållbarhet och säkerhet alltid finns med i vardagen och en företagskultur som präglas av nära samarbeten och korta beslutsvägar.

Läs mer om oss på www.cafastigheter.se (https://eur02.safelinks.protection.outlook.com/?url=http://www.cafastigheter.se/&data=04|01||06bacbb1c10f43052d1408d93644bcb1|ba6c449791314796ae6ab078ef7f3b29|1|0|637600491117721535|Unknown|TWFpbGZsb3d8eyJWIjoiMC4wLjAwMDAiLCJQIjoiV2luMzIiLCJBTiI6Ik1haWwiLCJXVCI6Mn0=|1000&sdata=YWCNVGchrNN2w2yxa9N2y1JPmrW06CgJY6XQ7cQLTcw=&reserved=0)

Arbetsuppgifter

CA Fastigheter är i en expansiv fas med en utmanande projektportfölj på 500 000 kvadratmeter i olika stadier. Vår affärsidé handlar om att genom tydlig närhet till kund, kompetens och innovation erbjuda och skapa trygga, hållbara och framåtriktade bostäder och kommersiella lokaler, främst i Sverige. För att fortsätta förverkliga detta önskar nu organisationen i Kalmar att utökas med en Projektchef.

I rollen som Projektchef ansvarar du för projektportföljen för våra regioner i Kalmar, Växjö, Jönköping och Borås. Denna inkluderar såväl ny- till- och ombyggnadsprojekt. Dessutom är du delaktig i framtagning och definiering av nya projekt. Du säkerställer marknads- och investeringsanalyser samt arbetar aktivt för att utveckla nätverk gentemot kunder, konsulter, entreprenörer och den lokala marknaden i form av kommuner och näringsliv.

Som Projektchef, med placering på huvudkontoret i Kalmar, ansvarar du för att leda och utveckla teamet bestående av fyra projektledare och en projektassistent. Du rapporterar till VD och arbetar nära koncernens seniora Projektrådgivare.

Din bakgrund

Vi söker dig med skicklig förmåga och gedigen erfarenhet av att driva stora och komplexa byggprojekt, från ax till limpa. Du har god branschkunskap och är van vid att vara affärsmässig och utvecklingsorienterad. Som ledare är du väl erfaren av att leda, inspirera och utveckla team.

Vill du arbeta i en miljö där engagemang, framåtanda och självständighet uppskattas, kommer du antagligen att trivas hos oss.

Tillträde

Enligt överenskommelse.

Varaktighet:

Tillsvidareanställning.

Övrigt

Sista ansökningsdag är 22 maj men urval kan komma att ske löpande så vänta inte med din ansökan! Observera att vi endast tar emot ansökningar via vårt webbverktyg.

Har du frågor angående tjänsten är du välkommen att kontakta:
Sofia Lundin, HR-ansvarig, 0480-574 10
Andreas von Hedenberg, VD, 08-50 90 70 70

Inför rekryteringen har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför kontakt av mediesäljare och rekryteringsföretag. Visa mindre

Regionchef till Ömangruppen och Axcell i Kalmar

Ömangruppen drivs av ett starkt miljöengagemang och vet att små åtgärder kan ha stor effekt för att spara energi. Företaget är en rikstäckande leverantör av kvalitativa lösningar, tjänster och koncept som förbättrar byggnaders inomhusklimat. Koncernen Ömangruppen verkar inom områdena energi, miljö och projekt. Ömangruppen är ett värderingsstyrt och ägarlett bolag. Verksamheten har 180 medarbetare fördelat på 18 orter i södra Sverige och omsätter cirka 300 ... Visa mer
Ömangruppen drivs av ett starkt miljöengagemang och vet att små åtgärder kan ha stor effekt för att spara energi. Företaget är en rikstäckande leverantör av kvalitativa lösningar, tjänster och koncept som förbättrar byggnaders inomhusklimat. Koncernen Ömangruppen verkar inom områdena energi, miljö och projekt. Ömangruppen är ett värderingsstyrt och ägarlett bolag. Verksamheten har 180 medarbetare fördelat på 18 orter i södra Sverige och omsätter cirka 300 miljoner.

Axcell Fastighetspartner och Ömangruppen fortsätter att expandera och att bygga upp en stark organisation på ostkusten. Tillsammans är vi en heltäckande fastighetspartner som hjälper fastighetsägare och bostadsrättsföreningar med allt ifrån tekniska installationer och energibesparingsåtgärder till fastighetsskötsel och lokalvård. Vi söker dig som vill vara med på resan och leda vår verksamhet i Kalmar för att ta oss till nästa nivå. I rollen som regionchef hos oss får du arbeta med coachande ledarskap, försäljning och service i en framtidsbransch.

Dina arbetsuppgifter
Som Regionchef har du ett övergripande ansvar för kunder, leverantörer och medarbetare i din region. Du har ett direkt personalansvar för verksamhetschefer. Du har resultatansvar för din region och ska lägga budget för din verksamhet. Du ska på ett aktivt och inspirerande sätt coacha verksamhetschefer och personal i deras dagliga arbete. Du ansvarar för att sätta mål för regionen i linje med företagets övergripande mål.

I dina arbetsuppgifter ingår bland annat:

• Arbetsledning av verksamhetschefer
• Avtalsförsäljning
• Budget
• Mål för regionen
• Merförsäljning

Du kommer att arbeta tillsammans med engagerade och stöttande kollegor som arbetar mot tydliga mål och med högt uppsatta förväntningar. Som regionchef rapporterar du till VD och kommer att vara en del av ledningsgrupp.

Arbetets omfattning
Heltid. Kontorstider. Start enligt överenskommelse. Du kommer att utgå från kontoret i Kalmar.

Utvecklingsmöjligheter
Företagen är i en expansiv fas och har haft en mycket positiv utveckling de senaste åren. Vi värnar om våra anställdas utveckling och satsar på utbildning och vidareutveckling för våra medarbetare. Vi har korta beslutsvägar och du har möjlighet att kunna påverka både din och dina medarbetares vardag. Vi är anslutna till kollektivavtal.

Kompetenskrav
Vi söker dig som har ett brett kontaktnät i Kalmar och tidigare erfarenhet som ledare. Har du erfarenheter inom fastighetsbranschen, teknisk förvaltare, fastighetsförvaltare eller motsvarande yrke är det positivt. Även erfarenhet av att kalkylera och räkna på jobb inom fastighetsbranschen är meriterande. Du har goda datorkunskaper och har gärna arbetat i något fastighetssystem /affärssystem tidigare.

Personliga egenskaper
För att lyckas i rollen som regionchef är du en kreativ problemlösare som trivs i en roll med många kontakter och höga krav på servicetänk. För tjänsten är det viktigt att du kan ta egna initiativ och du drivs av att arbeta med frihet under ansvar. Du mogen och trygg i dig själv och känner din kompetens, vilket gör att du kan agera prestigelöst och ödmjukt. Du skapar engagemang genom god kommunikativ förmåga och din egen delaktighet, såväl internt som externt.

Dina ledaregenskaper och förmåga att bygga en välmående organisation kommer vara avgörande i vår bedömning.

Vid eventuella frågor om tjänsten hänvisar vi till Nina Bremer, VD, på tel. 0708- 11 95 33, om du har frågor gällande rekryteringsprocessen hänvisar vi till Rebecca Rizzo, HR-chef, 036-330 05 61.

Sista ansökningsdag 7 februari 2021. Urval sker löpande.

Alla former för telefonsamtal som inte berör frågor om tjänsten, t ex från rekryterings-/bemanningsföretag/annonssäljare undanbedes. Visa mindre

Säljchef inriktning lantbruk till Dina Försäkringar Syd

Om företaget Vi är sex försäkringsbolag runt om i Sverige som samverkar under det gemensamma varumärket Dina Försäkringar. Vi finns på flera orter i landet, från Lund i söder till Piteå i norr. Med anor sedan 1768 har vi på Dina Försäkringar erfarenhet av att försäkra det du bryr dig om och att hjälpa dig att göra vardagen tryggare. Dina Försäkringar är landets femte största sakförsäkringsgivare, Dina Försäkringar Syd har idag ett sextiotal anställda och v... Visa mer
Om företaget
Vi är sex försäkringsbolag runt om i Sverige som samverkar under det gemensamma varumärket Dina Försäkringar. Vi finns på flera orter i landet, från Lund i söder till Piteå i norr. Med anor sedan 1768 har vi på Dina Försäkringar erfarenhet av att försäkra det du bryr dig om och att hjälpa dig att göra vardagen tryggare. Dina Försäkringar är landets femte största sakförsäkringsgivare, Dina Försäkringar Syd har idag ett sextiotal anställda och vårt huvudkontor är beläget på Svensknabben i Kalmar.

Läs gärna mer om oss på www.dina.se


Dina arbetsuppgifter
Som Säljchef lantbruk har du det övergripande ansvaret att driva avdelningens tillväxtresa framåt där din främsta uppgift kommer att vara att utveckla teamet och avdelningen till nästa nivå. Du förväntas vara lika involverad i de operativa dagliga frågorna som i avdelningens strategiska arbete där du agerar proaktivt och kommer med nya förslag och idéer.

Du arbetar aktivt för att utveckla produktportföljen lantbruk och skapar tillväxt, med en stabil organisation som är effektiv och där medarbetarna trivs och ständigt kan utvecklas. Vidare ansvarar du för att goda idéer och aktiviteter genomförs och följs upp.

Vi tror att din motiverande ledarstil, och din förmåga att aktivt delta i det dagliga arbetet och därigenom bidra operationellt är av största vikt. I rollen ingår det operativa ansvaret för avdelningen, ansvar för affärsutveckling och för att de uppsatta målen gällande nyckeltal, tillväxt och lönsamhet uppnås.

Vi ser att din förmåga att sätta dig in i nya och emellanåt komplexa situationer, föreslå och presentera konkreta, likväl som resurseffektiva lösningar för att vinna och utveckla lönsamhet i affären kommer vara avgörande för hur snabbt du kan bli operativt engagerad.

Tonvikten i ditt uppdrag läggs på ledarskap, vilket du främst gör genom ditt dagliga arbete där du aktivt deltar, men också leder och koordinerar tillsammans med ett tiotal kollegor som besitter gedigen försäkringskompetens.

Placeringsort för tjänsten är på något av våra sju kontor och resor till dessa kontor blir en naturlig del i denna tjänst. Du rapporterar till Försäljningschef.


Din profil
Du är en trygg ledare som har flerårig erfarenhet inom ledarskap. Du är en lagspelare som gärna ser till det större perspektivet. Du har ett ledarskap som kännetecknas av inkludering, transparens och delaktighet. Med dessa egenskaper bidrar du till utveckling av personal men även inom avdelningen lantbruk. Du fattar väl underbyggda beslut som grundar sig på erfarenhet och fakta med gruppens bästa i fokus. Har vi tur har du dessutom erfarenhet och/eller kunskap från lantbruksområdet.

Vi lever i en föränderlig värld och du har vilja och vana att arbeta proaktivt, flexibelt och med en positiv attityd. Du är affärsmässig och vill driva utveckling av både befintliga och nya affärer och vet vikten av att bygga och utveckla relationer, både internt och externt.

Försäljning ligger dig nära tillhands. Du är professionell och strukturerad i genomförandet av aktiviteter och uppföljning. Som person är du driven, teamorienterad och vi ser gärna att du har ett genuint intresse för hållbarhet och långsiktighet.

Du är en god användare av MS Office. Du talar och skriver svenska obehindrat, har du dessutom kunskaper i engelska och/eller tyska är detta meriterande.

Tjänsten kräver B-körkort.

Vi kommer att göra utdrag från polisens belastningsregister och det krävs att du är prickfri för att arbeta hos oss.


Om oss
Vi erbjuder dig ett roligt jobb med varierande och utmanande arbetsuppgifter i en händelserik bransch. Våra ledord är nytänkande, nära och engagerade och du blir en del av ett kompetent och positivt team, som alltid gör sitt yttersta för att göra våra kunder nöjda.

Låter det intressant? Vår samarbetspartner i den här rekryteringen är rekryteringsföretaget Premier. Har du några frågor är du välkommen att kontakta rekryteringskonsult Terése S Carlstedt, telefon 0734–666 884 eller e-post [email protected]

Din ansökan skickar du in via Premiers hemsida, www.premier.se, senast måndagen den 2 maj 2022. I den här rekryteringen kommer vi arbeta med löpande urval så skicka gärna din ansökan redan idag.

Med anledning av nya dataskyddsförordningen GDPR, ber vi dig att utesluta de sista fyra siffrorna i ditt personnummer samt eventuella referenskontakter i din ansökan/CV. Vi tar ej emot ansökningar via e-post.

Välkommen med din ansökan!


Om Premier
Premier är ett auktoriserat rekryterings- och bemanningsföretag som har varit verksamt sedan 1993. Vi har verksamhet på 7 orter och är idag ca 500 anställda. Vi är en helhetsleverantör vad gäller personal inom försäljning/marknad, ekonomi, industri, lager/logistik, teknik, HR, inköp och administration. Vår målsättning är att alltid försöka överträffa våra kunders och medarbetares förväntningar och att erbjuda både våra kunder och sökande bästa möjliga bemötande. Premier ska lämna kvar en känsla av en overkligt bra upplevelse. Helt enkelt. Visa mindre

Affärschef

Brinner du för att göra affärer och att arbeta med människor? Har du passionen för att leda ett vinnande team på sin tillväxtresa framåt? Då kan det vara dig vi söker! På StudentConsulting står tiden aldrig still. Den ena dagen är aldrig den andra lik. Förändringar sker i snabb takt och vi växer både som kollegor och organisation varje dag. Vi som jobbar på StudentConsulting trivs i en nytänkande, snabbt föränderlig och tempofylld arbetsmiljö där vi arbet... Visa mer
Brinner du för att göra affärer och att arbeta med människor? Har du passionen för att leda ett vinnande team på sin tillväxtresa framåt? Då kan det vara dig vi söker!

På StudentConsulting står tiden aldrig still. Den ena dagen är aldrig den andra lik. Förändringar sker i snabb takt och vi växer både som kollegor och organisation varje dag. Vi som jobbar på StudentConsulting trivs i en nytänkande, snabbt föränderlig och tempofylld arbetsmiljö där vi arbetar tillsammans för att nå resultat. StudentConsulting är ett av Sveriges ledande bolag inom bemanning, rekrytering och jobbmatchning med kontor över hela Norden. Vi är ett ungt bolag där det är högt i tak och kreativiteten och nytänkande flödar.

Vi söker nu en Affärschef med ytterst ansvar för vår verksamhet i Kronoberg, Kalmar och Blekinge län där vi finns med större kontor i Växjö, samt mindre kontor även i Kalmar, Oskarshamn, Ljungby och Karlskrona.

Som Affärschef har du personalansvar för det interna teamet som i nuläget består av kundansvarig, rekryterare, jobbmatchare och personalassistenter. I rollen har du ytterst ansvar för affärsenhetens bemannings- och rekryteringsuppdrag samt jobbmatchningsverksamhet, där vi arbetar med två arbetsmarknadstjänster gentemot Arbetsförmedlingen. I din roll ansvarar du bl a för kvalitetssäkring och måluppfyllelse kopplat till affärsenhetens alla uppdrag. Affärsenhetens kunder består av såväl privata företag som offentliga verksamheter inom olika branscher, bland annat Logistik, Produktion, Ekonomi, Kundservice och IT.

I tjänsten har du ett stort fokus på att förvalta och utveckla våra befintliga kundsamarbeten men även att sälja och skapa nya affärer. Tjänsten innebär ett internt operativt ledarskap där du ges möjlighet till att arbeta med kompetenta kollegor som brinner för att skapa arbetstillfällen. Du arbetar med ett kontinuerligt utvecklingsarbete för att uppnå bästa möjliga leveransförmåga och hög kundnöjdhet.

I tjänsten som Affärschef kommer dina övergripande ansvarsområden vara:

o Budget- och resultatansvar
o Driva och utveckla befintliga och nya affärer
o Personalansvar och personalutveckling
o Rekrytering och introduktion av nya kollegor
o Bygga relationer med såväl kunder som fackliga kontakter
o Leda och fördela det dagliga arbetet i teamet

Tjänsten är på heltid och ska tillsättas så snart som möjligt, med planerad start under november 2021. Dina arbetstider kommer vara mån-fre dagtid. Tjänsten är placerad på vårt största kontor i området som ligger centralt på Kungsgatan i Växjö, men det finns också möjlighet att arbeta från kontoret i Kalmar. Dagsresor förekommer varje vecka både till våra kontor och kunder i området.

Din profil
Vi söker dig som har en akademisk examen, gärna inom ekonomi, personal, försäljning eller liknande. Du är en naturlig ledare som genom ett coachande ledarskap vill arbeta operativt tillsammans med teamet för att nå gemensamma mål. Du är utvecklingsorienterad, strukturerad och beslutsam.

Vi ser gärna att du har tidigare erfarenhet av att jobba med personal, ledarskap och/eller försäljning. Om du har erfarenhet från bemannings- och rekryteringsbranschen ses det som meriterande, det är dock inget krav.

Som person är du resultatorienterad, driven och energisk. Du är nyfiken och ser möjligheter framför hinder. Du går in i utmaningar med en positiv attityd och ger dig inte i första taget. Du har lätt för att samarbeta med andra och drivs av att se dina medarbetare lyckas och utvecklas. Du brinner för affärer, försäljning och mötet med människor. Ett krav för tjänsten är att du som söker innehar B-körkort.

Är du den vi söker? Sök tjänsten redan idag via www.studentconsulting.com. Vi arbetar löpande med urval och intervjuer då vi önskar tillsätta tjänsten så snart som möjligt.

Har du frågor angående tjänsten är du välkommen att kontakta Marie Lord: [email protected]

Om företaget
Mångfaldigt prisbelönta StudentConsulting är ett av Skandinaviens största och ledande rekryterings- och bemanningsföretag med fokus på studenter, akademiker och yrkesutbildade. Tack vare ett stort nätverk och lång erfarenhet har vi rekryterat över 11 000 personer det senaste året. Vi erbjuder intressanta och utmanande tjänster på både hel- och deltid inom områden som IT, teknik, ekonomi, administration, HR, marknadsföring, kundtjänst, försäljning, industri, produktion, logistik och transport. Hitta din framtid på www.studentconsulting.se Visa mindre

Avdelningschef till Kalmar och Nybro

Vill du arbeta i ett teknikföretag som alltid ska ligga i framkant? I ett företag som vill driva en hållbar utveckling av innovativa och kundanpassade tekniklösningar i det moderna samhället? Då delar du vår vision. Är du även en affärsdriven, coachande ledare med ett starkt utvecklingsfokus? Då kan det vara dig vi söker, till tjänsten som avdelningschef för vår elverksamhet i Kalmar och Nybro. Vi befinner oss mitt i en expansiv utveckling och s... Visa mer
Vill du arbeta i ett teknikföretag som alltid ska ligga i framkant?

I ett företag som vill driva en hållbar utveckling av innovativa och kundanpassade tekniklösningar i det moderna samhället?

Då delar du vår vision.

Är du även en affärsdriven, coachande ledare med ett starkt utvecklingsfokus?

Då kan det vara dig vi söker, till tjänsten som avdelningschef för vår elverksamhet i Kalmar och Nybro.



Vi befinner oss mitt i en expansiv utveckling och satsning, med en tydlig strategi för de närmsta åren.

Som avdelningschef kommer du få ansvar och möjlighet till att vidareutveckla din verksamhet med medarbetarna och kunderna i fokus.



Vi erbjuder
.Ett öppet arbetsklimat med stark laganda där vi stöttar varandra och har kul tillsammans
.Kollektivavtal, personalrabatter, friskvårdsbidrag och förmånsportal Elajo4U
.Bred kunskap inom bolaget med fokus på teknikutveckling
.En gemenskap och ett starkt affärsmannaskap
.Stora möjligheter till personlig utveckling
.Möjlighet att driva lokal utveckling med en koncern bakom dig



Mer om tjänsten

Vi söker en ansvarstagande och nyfiken ledare med ett starkt utvecklingsdriv och ett stort intresse för dagens och morgondagens tekniker.

Som avdelningschef kommer du att ingå i Marknadsområde Östs ledningsgrupp och ha stor möjlighet till påverkan och utveckling. Du kommer att ansvara för att bygga upp en stark avdelning där vi vill bredda våra befintliga kunders värde genom fler teknikområden, varpå du kommer kunna ha ett nära samarbete med våra avdelningar inom säkerhet, energi och klimat.

Som företag erbjuder vi kundanpassade lösningar och en modern teknik.

Dina avdelningar består idag av medarbetare på Nybrokontoret och medarbetare inom entreprenad och service vid Kalmarkontoret. Du trivs med att vara en närvarande ledare som kontinuerligt har en närvaro på de båda orterna. Vi ser gärna att du utgår från kontoret i Kalmar.



Dina arbetsuppgifter

I rollen som avdelningschef kommer du ansvara för att:
.vidareutveckla avdelningarna i Kalmar och Nybro i linje med Marknadsområdets övergripande mål.
.arbeta mot att uppsatta mål nås, där du har resultatansvar för din avdelning.
.omvärldsbevaka teknikområdet för fortsatt utveckling av kunderbjudandet.
.utveckla och coacha dina medarbetare.
.genomföra årliga utvecklings- och lönesamtal.
.kompetensutveckla medarbetare enligt fastställd strategi.
.arbetsmiljöansvar för dina medarbetare.
.verka för samarbete med andra avdelningar och teknikområden.



Bakgrund och Kompetenser

Som person söker vi dig som drivs av att se människor i din omgivning växa, genom din förmåga att möta dina medarbetare utifrån deras behov. Vi värdesätter en ansvarskänsla och att du förstår vikten av, och har känsla för, goda kundkontakter samt att jobba i team. Som ledare känner du igen dig i våra ledarskapsprinciper "Vi leder tydligt, Vi tar ansvar och Vi lever som vi lär".




För att lyckas i rollen ser vi även att du har:
. Minst fullgjord gymnasieutbildning, inom för tjänsten relevant område.
.Meriterande är eftergymnasial examen, inom för tjänsten relevant område
.Arbetslivserfarenhet från Elverksamhet, entreprenadbransch, installationsbranschen eller likvärdig erfarenhet är starkt meriterande.
.Erfarenhet av att leda personal
.Grundläggande företagekonomiska kunskaper
.Goda kunskaper i svenska, både i tal och skrift
.Dator- och systemvana
.B-körkort



Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper och att du vill vara med och utveckla framtidens Elajo. Vi värdesätter särskilt att du har ett brinnande intresse för ledarskap och affärsmannaskap.



Vi värdesätter

Inom Elajo värdesätter vi att din personlighet stämmer överens med vår värdegrund, där våra värdeord är Engagemang, Utveckling och Öppenhet.

Vi värdesätter en rimlig balans mellan arbete-, privat- och familjeliv.

Vi eftersträvar en jämställd personalgrupp där mångfald råder. Det innebär för oss att alla medarbetare ska ha lika möjligheter och att olikheter ska finnas representerade, erkända och bejakade inom organisationen.




Om Elajo

Elajo är ett av Sveriges ledande el-, mekanik- och energiteknikföretag med ca 950 medarbetare och en omsättning på ca 900 miljoner. Företaget finns representerat på ett 40-tal orter och kan därför kombinera det stora företagets resurser med det lokala företagets flexibilitet och närvaro. Genom vår samlade kompetens kan vi leverera såväl specialisttjänster som helhetslösningar inom våra verksamhetsområden El & Energiteknik, Mekanik, Technology Solutions samt Etec.



Ansökan

Vi tar gärna emot din ansökan så snart som möjligt, där sista ansökningsdag är 2020-02-29

Intervjuer sker löpande och ev. anställning kan komma att ske innan sista ansökningsdag.

För ytterligare information, eller frågor om tjänsten, är du välkommen att kontakta:
.Marknadsområdeschef Tomas Bergstedt på telefon 0491-767343
.HR-chef Frida Ellingsen på telefon 0491-767653



Välkommen med din ansökan!



Inför denna rekrytering har Elajo tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför vänligt men bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringsbolag och liknande. Visa mindre

Affärschef Kalmar

Ansök    Jan 8    SAMHALL AB    Affärsområdeschef
Vi söker dig som vill bidra till den fortsatta utvecklingen av Samhall, ett av Sveriges viktigaste företag. Marknadsområde Mitt är organiserat i 7 distrikt och till distrikt Kalmar söker vi nu en affärschef med placering i Kalmar. Som affärschef är du direkt underställd distriktschefen, och ingår som en av två affärschefer, en säljare, en HR-generalist samt en planerare i dennes ledningsgrupp, till din hjälp har du ca 10 direktrapporterande linjechefer och... Visa mer
Vi söker dig som vill bidra till den fortsatta utvecklingen av Samhall, ett av Sveriges viktigaste företag. Marknadsområde Mitt är organiserat i 7 distrikt och till distrikt Kalmar söker vi nu en affärschef med placering i Kalmar.
Som affärschef är du direkt underställd distriktschefen, och ingår som en av två affärschefer, en säljare, en HR-generalist samt en planerare i dennes ledningsgrupp, till din hjälp har du ca 10 direktrapporterande linjechefer och en organisation bestående av ca 300 medarbetare, som utför olika typer av tjänster.
Distrikt Kalmar består av ca 650 medarbetare.  Du ansvarar för att driva, utveckla, redovisa och följa upp den operativa driften. I arbetsuppgifterna ingår att övergripande koordinera affären från början till slut. Mycket av arbetet handlar om att optimera planering av personal, skapa god lönsamhet och utveckla affärsrelationer med nya och befintliga kunder.
I rollen som affärschef är du en säljande, trygg ledare som tar tag i driftsfrågor och följer upp verksamheten genom att vara delaktig, tydlig och tillgänglig. Du får ett stort ansvar med varierande arbetsuppgifter i syfte att skapa god lönsamhet och utveckla affärsrelationer med nya och befintliga kunder.En prioriterad arbetsuppgift är att arbeta med utvecklingen av dina underställda ledare. I ledningsgruppen agerar du som en lagspelare med hela verksamhetens bästa för ögonen.  
Vi söker dig som har mångårig framgångsrik ledarerfarenhet, samt har en högskoleutbildning eller motsvarande. Du har erfarenhet av att leda ledare, har du dessutom erfarenhet av arbete i ledningsgrupp samt av industri/produktion är det meriterande. Erfarenhet från personalintensiv verksamhet med budget och resultatansvar är ett krav. Erfarenhet av att utveckla affärsrelationer med goda resultat samt goda ekonomikunskaper förutsätts, liksom erfarenhet av kompetens- och optimerad personalplanering.
Som person är du engagerad, pålitlig och uppmärksam. Du är utvecklingsinriktad med god förmåga att anpassa ditt arbetssätt vid förändring. Du har förmågan att agera såväl strategiskt som operativt. Du trivs med att skapa kontakter och är bra på att utveckla goda relationer, såväl internt som externt.
Du tror på människors förmåga och möjlighet till utveckling och har lätt för att samarbeta.

Du måste dela Samhalls grundläggande värderingar. Hos oss bidrar du till kundnytta, medarbetarnytta och samhällsnytta i ett företag där alla ses som en tillgång på arbetsmarknaden.

Vill du bli en av oss? Ansök redan idag då ansökningarna behandlas löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Samhall arbetar aktivt med mångfald och ser gärna sökanden med olika bakgrund.

Övrig information 
Anställningsform: Tillsvidare med 6 månaders provanställning
Anställningsdatum: Enligt överenskommelse
Tjänstgöringsgrad: Heltid, 100%
Befattningens placering: Kalmar
Sista ansökningsdag: 2021-01-29

Kontaktperson: Distriktschef, Helen Dahlström 0480-442041
Våra fackliga kontakter är Annki Andersson, Unionen, direkt 0520-47 81 43 och Tommy Salomonsson, Ledarna, direkt 013-37 33 53, Asim Zilic, SACO, 021-83 18 20 Visa mindre

Affärschef Building

Ansök    Maj 3    NCC    Affärsområdeschef
Affärsområde NCC Building Sverige är en svensk organisation specialiserad på hållbart byggande av bostäder, kontor, offentliga lokaler samt renovering. Genom kundanpassade koncept och moderna arbetsmetoder kan vi erbjuda dig ett spännande arbete i en utvecklande miljö. Affärschef Building Sydost Vill du vara med på en spännande resa där du aktivt ska bidraga med att utveckla NCC på marknaden genom att skapa nya affärer och projekt. Som affärschef för Kalm... Visa mer
Affärsområde NCC Building Sverige är en svensk organisation specialiserad på hållbart byggande av bostäder, kontor, offentliga lokaler samt renovering. Genom kundanpassade koncept och moderna arbetsmetoder kan vi erbjuda dig ett spännande arbete i en utvecklande miljö.

Affärschef Building Sydost
Vill du vara med på en spännande resa där du aktivt ska bidraga med att utveckla NCC på marknaden genom att skapa nya affärer och projekt. Som affärschef för Kalmar/Kronoberg/Blekinge kommer du att arbeta med alla typer av husprojekt d v s både bostäder och kommersiella byggnader.

Rollen hos oss
Som affärschef erbjuds du en unik position i vilken du får möjlighet att fokusera på att skapa goda affärer med externa kunder samt även utveckla interna projekt tillsammans med dina kollegor. Du ansvarar för att skapa och övergripande koordinera affären från början till slut, där byggandet av långsiktiga relationer med beslutsfattare är lika angelägna arbetsuppgifter som anbudsprövningar, kalkylbeslut och slutmöten med kund.

Tillsammans med dina övriga affärschefskollegor inom avdelningen formar du förutsättningarna för avdelningens framtida affärer i regionen.

Ditt fokus ligger inom följande två områden:

Sälj/marknad/kund Du ansvarar för orderingång, kundrelationer och för att marknadsaktiviteter planeras och genomförs på ett strukturerat och långsiktigt sätt. Det är viktigt att du har förmågan att skapa förtroende hos beslutsfattare och att du proaktivt driver försäljningsarbetet genom att bevaka marknaden vad avser utbud, priser och konkurrentsituation. Du har god kännedom om NCC:s värderingar och agerar efter dessa för att främja en god synergi av att vara ett stort företag.

Ledningsarbete Du tar en aktiv roll i ledningsgruppen för avdelningen och arbetar målinriktat för att förstärka NCC:s position som en ledande aktör i regionen. Du vågar utmana etablerade lösningar och driver affärsutvecklingen framåt med nya perspektiv.

Dina erfarenheter och egenskaper

Du har en byggteknisk utbildning samt flera års erfarenhet av entreprenadbranschen. Gillar du att göra goda affärer? Vill du ta ett helhetsgrepp gällande marknadsfrågor? Är du dessutom intresserad av och har goda kunskaper i entreprenadjuridik samt har en gedigen förhandlingsvana kan denna tjänsten vara perfekt för dig!

För att lyckas måste du gilla att skapa lönsamma och välgrundade affärer, vara resultatorienterad samt ha stark drivkraft. Viktigt är dock att affärerna görs utifrån vår värdegrund, Ärlighet, Respekt, Tillit och Framåtanda.

Ditt kundorienterade synsätt samt förmåga att lyssna in kundernas behov och krav hjälper dig att skapa långsiktiga relationer.

Du har ett tydligt ledarskap, är entusiastisk, tålmodig samt har en stark vilja av att förbättra och utveckla verksamheten och delar gärna med dig av dina erfarenheter och kunskaper till dina kollegor.

Ytterligare information!

Tjänsten är en tillsvidareanställning med placering i Kalmar alt Växjö. B-körkort är ett krav.

Har du frågor eller vill veta mer, kontakta Erika Elderstiern på tfn 0790 78 77 28. Urval kommer att ske löpande men sista ansökningsdagen är den 15 maj 2019.

Kom och utvecklas!

På NCC är vi djärva nog att tro att vi faktiskt kan förändra världen till något bättre. Därför kräver ett jobb här kreativt tänkande, förmåga att samarbeta och hantera en mängd olika utmaningar.

Välkommen med din ansökan!

NCC är ett av de ledande nordiska bygg- och fastighetsutvecklingsföretagen med en omsättning på närmare 57 Mdr SEK och 16 500 medarbetare (2018). NCC skapar framtidens miljöer för boende, arbete och kommunikation med ett ansvarsfullt byggande som ger hållbart samspel mellan människa och miljö.

NCC Building Sverige har ca 3 500 medarbetare fördelat på 11 avdelningar. Våra kunder är jämt fördelade mellan privata företag och offentliga sektorn.

Annonssäljare och säljare av rekryteringstjänster undanbedes kontakta NCC för detta uppdrag. Visa mindre

NCC söker Affärschef till Building Sydost

Ansök    Apr 10    NCC    Affärsområdeschef
Vill du vara med på en spännande resa där du aktivt ska bidraga med att utveckla NCC på marknaden genom att skapa nya affärer och projekt. Som affärschef för Kalmar/Kronoberg/Blekinge kommer du att arbeta med alla typer av husprojekt d v s både bostäder och kommersiella byggnader. Rollen hos oss Som affärschef erbjuds du en unik position i vilken du får möjlighet att fokusera på att skapa goda affärer med externa kunder samt även utveckla interna projek... Visa mer
Vill du vara med på en spännande resa där du aktivt ska bidraga med att utveckla NCC på marknaden genom att skapa nya affärer och projekt. Som affärschef för Kalmar/Kronoberg/Blekinge kommer du att arbeta med alla typer av husprojekt d v s både bostäder och kommersiella byggnader.

Rollen hos oss
Som affärschef erbjuds du en unik position i vilken du får möjlighet att fokusera på att skapa goda affärer med externa kunder samt även utveckla interna projekt tillsammans med dina kollegor. Du ansvarar för att skapa och övergripande koordinera affären från början till slut, där byggandet av långsiktiga relationer med beslutsfattare är lika angelägna arbetsuppgifter som anbudsprövningar, kalkylbeslut och slutmöten med kund.

Tillsammans med dina övriga affärschefskollegor inom avdelningen formar du förutsättningarna för avdelningens framtida affärer i regionen.

Ditt fokus ligger inom följande två områden:

Sälj/marknad/kund Du ansvarar för orderingång, kundrelationer och för att marknadsaktiviteter planeras och genomförs på ett strukturerat och långsiktigt sätt. Det är viktigt att du har förmågan att skapa förtroende hos beslutsfattare och att du proaktivt driver försäljningsarbetet genom att bevaka marknaden vad avser utbud, priser och konkurrentsituation. Du har god kännedom om NCC:s värderingar och agerar efter dessa för att främja en god synergi av att vara ett stort företag.

Ledningsarbete Du tar en aktiv roll i ledningsgruppen för avdelningen och arbetar målinriktat för att förstärka NCC:s position som en ledande aktör i regionen. Du vågar utmana etablerade lösningar och driver affärsutvecklingen framåt med nya perspektiv.

Dina erfarenheter och egenskaper

Du har en byggteknisk utbildning samt flera års erfarenhet av entreprenadbranschen. Gillar du att göra goda affärer? Vill du ta ett helhetsgrepp gällande marknadsfrågor? Är du dessutom intresserad av och har goda kunskaper i entreprenadjuridik samt har en gedigen förhandlingsvana kan denna tjänsten vara perfekt för dig!

För att lyckas måste du gilla att skapa lönsamma och välgrundade affärer, vara resultatorienterad samt ha stark drivkraft. Viktigt är dock att affärerna görs utifrån vår värdegrund, Ärlighet, Respekt, Tillit och Framåtanda.

Ditt kundorienterade synsätt samt förmåga att lyssna in kundernas behov och krav hjälper dig att skapa långsiktiga relationer.

Du har ett tydligt ledarskap, är entusiastisk, tålmodig samt har en stark vilja av att förbättra och utveckla verksamheten och delar gärna med dig av dina erfarenheter och kunskaper till dina kollegor.

Ytterligare information!

Tjänsten är en tillsvidareanställning med placering i Kalmar alt Växjö. B-körkort är ett krav.

Har du frågor eller vill veta mer, kontakta Erika Elderstiern på tfn 0790 78 77 28. Urval kommer att ske löpande men sista ansökningsdagen är den 30 april 2019.

Kom och utvecklas!

På NCC är vi djärva nog att tro att vi faktiskt kan förändra världen till något bättre. Därför kräver ett jobb här kreativt tänkande, förmåga att samarbeta och hantera en mängd olika utmaningar.

Välkommen med din ansökan!

NCC är ett av de ledande nordiska bygg- och fastighetsutvecklingsföretagen med en omsättning på närmare 57 Mdr SEK och 16 500 medarbetare (2018). NCC skapar framtidens miljöer för boende, arbete och kommunikation med ett ansvarsfullt byggande som ger hållbart samspel mellan människa och miljö.

NCC Building Sverige har ca 3 500 medarbetare fördelat på 11 avdelningar. Våra kunder är jämt fördelade mellan privata företag och offentliga sektorn. Visa mindre