Lediga jobb som Verksamhetskonsult, IT i Kalmar

Se lediga jobb som Verksamhetskonsult, IT i Kalmar. Genom att välja en specifik arbetsgivare kan du även välja att se alla jobb i Kalmar som finns hos arbetsgivaren.

IT-konsult med möjlighet till prestigefyllda och välbetalda uppdrag!

Hej och hjärtligt välkommen till att arbeta som IT-konsult tillsammans med oss på PersonalExpressen! PersonalExpressen rekryterar, bemannar och förmedlar professionell, ambitiös och jordnära IT-personal efter våra kunders behov och önskemål. Vi är noga med att de konsulter vi presenterar för våra kunder matchar våra förväntningar gällande humanistiska grundvärderingar, god arbetsmoral, hög ambitionsnivå och en hög grad av individuellt självgående. Det förv... Visa mer
Hej och hjärtligt välkommen till att arbeta som IT-konsult tillsammans med oss på PersonalExpressen!
PersonalExpressen rekryterar, bemannar och förmedlar professionell, ambitiös och jordnära IT-personal efter våra kunders behov och önskemål. Vi är noga med att de konsulter vi presenterar för våra kunder matchar våra förväntningar gällande humanistiska grundvärderingar, god arbetsmoral, hög ambitionsnivå och en hög grad av individuellt självgående. Det förväntar sig våra kunder av oss och det förväntar vi oss av våra konsulter.
Tillbaka får du som söker dig in till oss ett engagerat, genuint och personligt bemötande och en stor nyfikenhet både kopplat till dig som person och kopplat till dig som yrkesutövare. Vi är helt enkelt Sveriges mest personliga konsultföretag och det är vi stolta över!
Vidare är vi ett företag som utöver de spännande och varierande uppdragen vi kan erbjuda till dig som konsult alltid vill växa tillsammans med våra medarbetare - både som kollegor och som människor. Vi är övertygade om att den ambitionen från oss som arbetsgivare är det bästa receptet som finns för en gemensam yrkesmässig framgång och för ett gemensamt privat välmående!
Vilken typ av uppdrag vi kan erbjuda...
På PersonalExpressen upphandlar vi löpande gentemot de största statliga myndigheterna i Sverige. Det innebär att vi från PersonalExpressens sida de kommande åren kommer att kunna erbjuda dig som söker dig in till oss en lång rad prestigefyllda statliga konsultuppdrag. Utöver detta har vi en lång rad samarbetspartners inom det privata näringslivet vars konsultavrop vi är med och tar del av. Med oss vid din sida får du alltså en unik möjlighet att bli erbjuden toppuppdrag inom ramarna för ditt kompetensområde såväl till det offentliga som till det privata näringslivet. Det viktigaste för oss är att vi först får lära känna dig och dina ambitioner för framtiden - sedan får du både vårt upphandlingsteam genetmot statliga myndigheter och vårt säljteam gentemot privata företag som dina personliga stöttepelare framåt i karriären. Med oss på PersonalExpressen vid din sida kommer du alltid att ha möjlighet att själv styra din resa framåt. Först när du är både nöjd och stolt över de uppdrag du blir erbjuden kommer vi att vara nöjda och stolta över oss själva och vår egen insats. Låt oss ta oss an din framtid tillsammans!
Ta steget och bli egenkonsult - vi hjälper dig att starta eget aktiebolag och ger dig allt stöd du behöver på din företagarresa framåt!
Har du gått i tankar på att bli egenkonsult och starta aktiebolag? Bra - då har du kommit precis rätt! PersonalExpressen har lång erfarenhet av att hjälpa konsulter att starta aktiebolag med allt vad det innebär - både initialt i uppstartsfasen samt sedan löpande. Vi erbjuder alla egenkonsulter som arbetar på uppdrag genom oss stöd med bankkontakt, bokföring, löneutbetalningar, fakturering, månadsvisa skattedeklarationer samt bokslutsarbetet. På så vis kan vi hjälpa dig som vill starta ditt egna aktiebolag både med att få ditt första uppdrag förmedlat till dig samt med att hantera allt det du inte kan eller vill lägga tid på löpande. Kanske är det detta som hållit dig tillbaka från att ta steget tidigare? Kontakta gärna någon av våra medarbetare vid intresse så berättar vi mer om hur vi får just dig att lyckas inte bara som IT-konsult utan som din egna IT-konsult. På PersonalExpressen älskar vi att samarbeta med personer som har höga ambitioner för sig själv och sin framtida yrkeskarriär!
Hur vi förmedlar uppdrag för bästa möjliga resultat...
På PersonalExpressen har vi ambitionen att alltid kunna erbjuda våra konsulter längre uppdrag på plats ute hos våra kunder. Vår affärsidé är att arbeta nära både våra kunder och våra konsulter och genom denna närhet kunna skapa förutsättningar till att samtliga inblandade parter får utvecklas och växa tillsammans över tid. Det innebär att det är viktigt för oss att du som arbetar som konsult genom oss kommer till en kund där du ser dig själv kunna trivas och må bra över tid samtidigt som du får använda din yrkesmässiga kunskap och dina erfarenheter på ett så stimulerande och utvecklande sätt som möjligt. De flesta av våra konsulter på PersonalExpressen idag har jobbat tillsammans med oss i många år - det hoppas vi att du också ska vilja göra!
Mer om oss PersonalExpressen...
PersonalExpressen gör idag mycket mer än att bara förmedla konsultuppdrag inom IT-sektorn. Vi arbetar med bemanning av chefer, läkare, sjuksköterskor, lärare och andra samhällsviktiga yrkesgrupper där det offentliga på olika sätt är vår kund. På grund av detta känns det också naturligt för oss att även inom ramarna för vår IT-del kunna erbjuda våra konsulter uppdrag på statliga myndigheter eller hos andra offentliga uppdragsgivare. Digitaliseringen har kommit långt inom det offentliga i Sverige jämfört med många andra länder men det finns fortfarande minst sagt mycket att göra och därmed även många viktiga konsultuppdrag att förmedla.
Vi tror även på att slå alla våra affärsområden ihop när det kommer till att anordna gemensamma konsultträffar, sommarfester, julfester, konsultresor eller bara att bjuda in till spontana after-works och andra roliga evenemang. På så vis blir du som kommer in som ny konsult hos oss direkt en del av den större familjen på PersonalExpressen där vi idag samlar över 400 konsulter från olika branscher, sektorer och affärsområden! Vi ser helt enkelt värdet i att vara en arbetsgivare där människor med olika bakgrund och intressen inte bara möts utan även frodas, växer och utvecklas tillsammans. Vill du få ut något extra av ditt yrkesliv och möta erfarna och kompetenta människor med annan utbildningsbakgrund än du själv så har du kommit helt rätt till oss på PersonalExpressen. Då tror vi också att du kommer att trivas väldigt gott tillsammans med oss inte bara på kort sikt utan för många år framöver.
Sammanfattningsvis ser vi verkligen fram emot att få lära känna både dig och dina karriärsambitioner. Återigen hjärtligt välkommen till oss på PersonalExpressen - hoppas du vill skicka din ansökan till oss redan idag! Visa mindre

Verksamhetskonsult till Cambios nya kontor i Kalmar

Cambio är en av nordens ledande leverantörer inom e-hälsa med ett heltäckande erbjudande för hela kedjan inom vård och omsorg. Målet är att erbjuda de mest innovativa digitala lösningarna för regioner, kommuner och privata vårdgivare. Vi är i dag runt 700 anställda i flera länder. Cambio är certifierade av Great Place To Work och vi har placerat oss på topp 15-listan och fått utmärkelsen ”Sveriges Bästa Arbetsplats” 2020 och 2021! Din roll och teamet Har... Visa mer
Cambio är en av nordens ledande leverantörer inom e-hälsa med ett heltäckande erbjudande för hela kedjan inom vård och omsorg. Målet är att erbjuda de mest innovativa digitala lösningarna för regioner, kommuner och privata vårdgivare. Vi är i dag runt 700 anställda i flera länder. Cambio är certifierade av Great Place To Work och vi har placerat oss på topp 15-listan och fått utmärkelsen ”Sveriges Bästa Arbetsplats” 2020 och 2021!

Din roll och teamet

Har du en passion för att förbättra och digitalisera vården? Har du lätt för att kommunicera och brinner du för att skapa band med nya människor? Nu finns det möjlighet för dig att vara med och implementera Sveriges framtida största vårdinformationssystem COSMIC!

För den här tjänsten söker vi dig som har gedigen kompetens och erfarenhet av att arbeta tvärs över COSMIC. I rollen som Verksamhetskonsult kommer du att ingå i Healthcare Consulting som är en del av Business Area Sweden. En av dina viktigaste arbetsuppgifter är att se till att nyttan med våra lösningar realiseras för slutanvändarna i vården. Du kommer i ditt dagliga arbete stötta våra kunder, vilket är en avgörande roll hos oss på Cambio.

Du kommer att arbeta på plats ute hos kund, ibland tillsammans med kundens systemförvaltning och ibland direkt tillsammans med slutanvändarna i verksamheten. Då arbete även sker på distans, så behöver du även kunna hantera kundkontakt och dina övriga arbetsuppgifter via digitala verktyg.

I ditt ansvar ingår:

- Utveckling av våra kunders kompetens och förståelse för våra lösningar
- Verksamhetsanalys, processförändringar och kvalitetssäkring
- Implementering, integrationer och konfigurering
- Utbildningar och workshops
- Eventuellt kontorsansvarig


Gemensam nämnare för i princip alla uppdrag är att du agerar applikationsspecialist inom COSMIC.

Du kommer att bli en del av en unik grupp medarbetare med olika inriktning och bakgrund, där vi har gemensamt att vi tycker att vi har fantastiska kollegor. Dina kollegor är inte bara experter på våra lösningar utan även mästare i konsten att samarbeta, dela kunskap, stötta varandra och fokusera på rätt saker - samtidigt som de jobbar galant på egen hand när det krävs.?

På Cambio uppmuntrar vi egna initiativ som bidrar till utveckling av företaget och oss själva. Vår värdegrund bygger på ”Trust, Care, Together” vilket karaktäriserar allt vi gör på Cambio. Dessutom har vi ovanligt trevligt tillsammans.

Om Dig

Som person är du självgående, flexibel, pragmatisk och prestigelös. Du arbetar gärna på egen hand, men är även en lagspelare av rang när så krävs. Du tempoväxlar enkelt och rör dig obehindrat mellan detaljer och den större bilden. Vi ser att du har förmågan att omvandla verksamhetens behov till de möjligheter som finns i Cambios produkter och tjänster.

Krav:

- 5 års arbetslivserfarenhet som konsult inom e-hälsa eller från arbete med systemlösningar inom hälso- och sjukvården
- Gedigen erfarenhet av COSMIC och vårdprocesser
- Möjlighet att resa på regelbunden basis, inklusive övernattningar
- Kommunicerar obehindrat på svenska i tal och skrift då det krävs i det dagliga arbetet
- Högskoleutbildning inom IT eller med vårdinriktning


Meriterande:

- Har arbetat med införande och förvaltning av journalsystem?
- Har erfarenhet av arbete med integrationer


Placeringsort: Kalmar

Omfattning: Heltid

Anställningsform: Tillsvidareanställning, 6 månaders provanställning

Urval sker löpande så varmt välkommen med din ansökan så snart som möjligt.

Vi uppmuntrar till och välkomnar alla ansökningar, men har tyvärr bara möjlighet att gå vidare med kandidater som befinner sig i Sverige och har rätt att arbeta här. Vi kommer att be om underlag under rekryteringsprocessen gång.

Vi ser fram emot din ansökan!

Läs mer om oss här! (https://www.cambio.se/om-oss/) Visa mindre

Projektledare/Digitaliseringsstrateg till spännande projekt

Ansök    Jun 2    Nåvi AB    Verksamhetskonsult, IT
Digitalisering är en mycket viktig del, tillsammans med utveckling av arbetssätt etc, för att utveckla Region Gotlands inköp. Nedan delar ingår i projekt för digitaliserat inköp. Utmaningen Digitaliseringsanalys- översyn av nuvarande system och systembehov för att ta fram effektiva och kostnadsreducerande förslag på system för att stödja inköpsarbetet framöver. I detta ingår också att ta del av processer och arbetssätt etc för att se vilka ytterligare de... Visa mer
Digitalisering är en mycket viktig del, tillsammans med utveckling av arbetssätt etc, för att utveckla Region Gotlands inköp. Nedan delar ingår i projekt för digitaliserat inköp.

Utmaningen

Digitaliseringsanalys- översyn av nuvarande system och systembehov för att ta fram effektiva och kostnadsreducerande förslag på system för att stödja inköpsarbetet framöver. I detta ingår också att ta del av processer och arbetssätt etc för att se vilka ytterligare delar av inköpsarbetet som kan digitaliseras.

E-handel - översyn av redan implementerad e-handel och därefter utarbeta plan för fortsatt genomförande av att införa e-handel för Region Gotland. Planen ska visa vilka områden som ska få e-handel, i vilken ordning samt hur det kan genomföras och resursbehovet för det. I planen ska även riskanalys, kommunikationsplan etc ingå för att ge ett sammantaget bra underlag för införande av e-handel med start år 2022.

Externwebb och intranät - översyn externwebb och intranätssidor avseende upphandling/inköp, dvs de sidor som upphandlingsstödsenheten ansvarar för. I uppdraget ska såväl externwebb som intranät analyseras. Förslag till struktur, användning av kanaler, språkbruk, bildspråk etc ska tas fram.

Uppdraget utförs i nära samarbete med upphandlingsstödsenheten och andra viktiga inköpsfunktioner på Region Gotland. Du kommer att samarbeta med en konsult som är projektleder för hela projektet och delprojektleder digitaliseringsanalys och en konsult för delprojektledning vidareutvecklad externwebb och intranät.

Vem är du?

Dem söker nu en person som arbetat med liknande arbetsuppgifter och gärna med kunskap inom digitalisering inom e-handel.

- Du har en kandidat- eller magisterexamen inom IT eller Projektledning
- Gärna minst något års relevant arbetslivserfarenhet
- Goda kunskaper inom projektledning
- Meriterande om du har erfarenhet av Inköp
- Svenska och Engelska i tar och skrift


Som person bör du kunna arbeta med flera olika saker samtidigt, vara kommunikativ och strukturerad. Visa mindre

Är du vår blivande kollega?

Ansök    Mar 15    Atea Sverige AB    Verksamhetskonsult, IT
Har du lång erfarenhet från branschen med ett brinnande intresse för molntjänster eller klientlösningar? Vill du bidra med din kompetens och göra skillnad hos flera organisationer? Just nu söker vi dig som vill jobba som seniorkonsult med fokus på molntjänster (M365, Exchange, Azure, AWS, GCP) eller klient (SCCM/MEMCM, Intune, Citrix) Som konsult kommer du att arbeta ute hos våra kunder eller på distans, beroende på vad som passar uppdraget bäst. Uppdragen... Visa mer
Har du lång erfarenhet från branschen med ett brinnande intresse för molntjänster eller klientlösningar? Vill du bidra med din kompetens och göra skillnad hos flera organisationer? Just nu söker vi dig som vill jobba som seniorkonsult med fokus på molntjänster (M365, Exchange, Azure, AWS, GCP) eller klient (SCCM/MEMCM, Intune, Citrix) Som konsult kommer du att arbeta ute hos våra kunder eller på distans, beroende på vad som passar uppdraget bäst. Uppdragens längd, omfattning och komplexitet varierar. Atea är en arbetsplats som präglas av medarbetare som brinner för att bygga Sverige med it, medarbetare som vill mer, tar personligt ansvar och sätter laget före jaget. Vi kallar oss stolt för landslaget i informationsteknologi.
Din roll i laget
Du kommer att arbeta tillsammans med vårt härliga lag på Atea Kalmar/Karlskronas konsultavdelning. Rollen innebär arbete mot både större och mindre kunder inom både offentlig och privat sektor. Du kommer att ha ett stort ansvar som rådgivare kring kundens it-miljöer och kommer vara involverad i hela kedjan från säljstöd, analys, design och implementation till support. Hos oss erbjuds en utmanande och utvecklande roll där vi utgår från dig och dina styrkor. 
Vad söker vi hos dig
Dina personliga egenskaper är avgörande för att lyckas i rollen och trivas hos oss. Vi ser att du är ansvarstagande och kan självständigt hitta angreppssätt för att lösa problem. Du är motiverad och jobbfokuserad samt söker ständigt nya utmaningar och utvecklingsmöjligheter. Med din förmåga att förstå olika verksamheter och deras behov upplevs du som affärsmässig och trovärdig. Du kan med lätthet föra en dialog med våra kunder som skapar värde och nytta. 
Du har dokumenterad god erfarenhet och kunskap inom något/några av de efterfrågade områdena och kan ta dig an och lösa våra kunders utmaningar. Du är bra på att skapa långsiktiga kundrelationer genom förtroende och förmågan att se till kundens behov. Du driver arbetet vidare på ett strukturerat sätt och kan ta ledning i leverans av uppdrag. Dessutom arbetar du med stor självständighet och tar ansvar över egen beläggning.
För att lyckas i tjänsten som it-specialist bör du ha följande kompetens:
•    Relevant och flerårig arbetslivserfarenhet inom it. 
•    Deltagit i större leveranser inom området och levererat med hög kvalitet. 
•    Erfarenhet från branschen och specialiserad kunskap att leverera tjänster inom något/några av de efterfrågade områdena.
•    Förmåga att jobba med komplexa frågor och ta fram bra lösningar till våra kunder med anpassning till deras krav och behov. 
•    Behärska svenska och engelska
Vårt erbjudande till dig
Hos oss är det alltid nära till beslut. Vi har en målmedveten satsning på coachande ledarskap och våra medarbetares personliga utveckling och hälsa. Vår kultur präglas av våra värderingar, en kultur där framåtanda, humor, kamratskap och ett visst mått av galenskap är helt naturligt. En kultur som gjort oss till Sveriges största leverantör av informationsteknologi och tillhörande tjänster.
Vi har alltid stora saker på gång. Vi gillar att utmana oss själva och går ofta vår egen väg. Vi gör det tack vare modiga medarbetare som sporras av stora mål. Vi har ett stort fokus på ansvarstagande utveckling och är stolta över att kunna påverka branschen globalt att agera mer hållbart.
Kontakta oss
Välkommen med din ansökan! Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Therese Hultgren, konsultchef Kalmar, via [email protected] alternativt telefonnummer 0480 – 36 43 52 eller Caroline Elmqvist Olsson, konsultchef Karlskrona, via [email protected] eller 0455 - 31 40 57. Vi hanterar ansökningar löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdatum. 
Atea vill vara The Place To Be och därför värdesätter vi de kvalitéer som en jämn ålders- och könsfördelning samt etnisk och kulturell mångfald tillför verksamheten. 
Som ett kvalitativt led i vårt sedvanliga rekryteringsarbete genomgår våra slutkandidater en bakgrundskontroll, detta för att öka kännedomen om våra framtida medarbetare.
Varmt välkommen med din ansökan!
Atea har samlat it-branschens största hjärtan och snabbaste hjärnor. Vi finns över hela Sverige och har över 2500 kompetenta medarbetare inom alla områden. Specialister som vet vad som krävs för att skapa konkurrenskraft inom exportindustrin, specialister som vet hur it kan bidra med bättre lärande i skolan, specialister som vet hur lokala företag kan växa med it, specialister som vill vara med och skapa vård och omsorg i världsklass. Visa mindre