Lediga jobb Fonus, ekonomisk förening i Kalmar

Se alla lediga jobb från Fonus, ekonomisk förening i Kalmar. Genom att välja ett specifikt yrke kan du även välja att se alla lediga jobb i Kalmar som finns inom det yrket.

Mötesbokare till Familjens Jurist (Sommarjobb)

Har du erfarenhet av att arbeta inom kundtjänst och försäljning? Fonus Kontaktcenter i Kalmar stödjer koncernens två stora verksamheter: Sveriges marknadsledande begravningsbyrå och Sveriges största familjejuridiska verksamhet. Hos oss vill vi skapa en positiv kundupplevelse och söker kundfokuserade och engagerade medarbetare som trivs att jobba mot mål och resultat. Vill du vara en del av det?   På vårt Kontaktcenter är vi ca 40 medarbetare och på Famil... Visa mer
Har du erfarenhet av att arbeta inom kundtjänst och försäljning? Fonus Kontaktcenter i Kalmar stödjer koncernens två stora verksamheter: Sveriges marknadsledande begravningsbyrå och Sveriges största familjejuridiska verksamhet. Hos oss vill vi skapa en positiv kundupplevelse och söker kundfokuserade och engagerade medarbetare som trivs att jobba mot mål och resultat. Vill du vara en del av det?

 

På vårt Kontaktcenter är vi ca 40 medarbetare och på Familjens Jurist har vi hand om bokningar för alla kontor i Sverige. Vi hjälper kunder med olika ärendetyper, så som bodelning, bouppteckning, framtidsfullmakt, testamente, samboavtal, äktenskapsförord.

 

Nu söker vi sommarvikarier! Möjlighet finns till timanställning redan under våren. Som mötesbokare hjälper du våra kunder med mötesbokning och merförsäljning via främst inkommande/utgående samtal men även chatt och mejl. Din uppgift är att göra en behovsanalys och erbjuda våra kunder en helhetslösning. Du är företagets ansikte utåt där du spelar en viktig roll för våra kunder och jurister. Genom ditt självledarskap blir du en viktig del i att skapa en positiv kundupplevelse och en god arbetsmiljö där teamet kan trivas och växa tillsammans. Vidare kommer du att arbeta för att hålla en hög kundnöjdhet och för att nå våra uppsatta mål.

 

Kvalifikationer

Vi söker dig som är trygg i dig själv med erfarenhet av kundservice och försäljning. Du är en lagspelare som entusiasmerar dina kollegor och skapar trivsel och gillar att arbeta i ständig förändring.

För att lyckas i rollen är det viktig att du är lyhörd, serviceorienterad och har förmågan att bygga långsiktiga relationer. Om du trivs att jobba mot mål och har ett högt kundfokus då är du rätt person för oss! Vidare är det meriterande om du har ekonomi – eller juridikutbildning på gymnasiet/högskola samt att du behärskar att arbeta i en digital miljö.

Vi ser helst att du ska kunna jobba heltid under veckorna 27–35, arbetstider vardagar 08–17. Tjänsten är stationerad på vårt kontor i Kalmar.

 

Om oss

Vi på Fonus Kontaktcenter strävar efter mångfald bland medarbetarna avseende kön, ålder och kulturell/etnisk bakgrund. Vi erbjuder dig bl.a. kollektivavtal, kompetensutveckling samt juridisk kunskap.

 

Hur du ansöker

Skicka in din ansökan med CV och personligt brev via vår hemsida, urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansöksökningsdatum. Vi tillämpar arbetspsykologiska tester, sista ansökningsdatum 10/3 2024.

 

Har du frågor eller vill veta mer är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare:

Liza Jonsson, Kontaktcenterchef, Tfn 08-709 83 14, [email protected]

Emma Roback, Bemanningsansvarig, Tfn 073–0551561, [email protected]

 

 

Välkommen med din ansökan! Visa mindre

Familjens Jurist söker mötesbokare, inom Fonuskoncernen (timanställning)

Familjens Jurist är Sveriges största plattform för juridisk rådgivning till privatpersoner och har cirka 300 fantastiska medarbetare som hjälper våra kunder med allt från familjejuridik, fastighetsrätt, konsumenträtt, juridik för företagare, internationell rätt och privaträtt. Vi jobbar ständigt med att göra livet tryggare och enklare, i sorg, glädje och allt däremellan. Vill du vara med och göra det med oss? Då är det här rätt möjlighet för dig.   Din n... Visa mer
Familjens Jurist är Sveriges största plattform för juridisk rådgivning till privatpersoner och har cirka 300 fantastiska medarbetare som hjälper våra kunder med allt från familjejuridik, fastighetsrätt, konsumenträtt, juridik för företagare, internationell rätt och privaträtt. Vi jobbar ständigt med att göra livet tryggare och enklare, i sorg, glädje och allt däremellan. Vill du vara med och göra det med oss? Då är det här rätt möjlighet för dig.

 

Din nästa utmaning?

Fonus Kontaktcenter är till stora delar ansiktet utåt gentemot koncernens kunder, där du som mötesbokare spelar en viktig roll. Kontoret i Kalmar stödjer koncernens två stora verksamheter: Sveriges marknadsledande begravningsbyrå och Sveriges största familjejuridiska verksamhet.

 

Nu söker mötesbokare till Familjens Jurist, du kommer tillhöra vår timpool och tjänsten avser timanställning vid behov med start i augusti. Din dag hos oss består av att du hjälper våra kunder med mötesbokning och merförsäljning via främst inkommande/utgående samtal men även chatt och mejl. Din uppgift som mötesbokare är att identifiera våra kunders behov, erbjuda helhetslösningar och kunna slutföra en uppgift på ett effektivt men korrekt sätt. Du kommer att bli en del av landets i särklass största aktör inom familjejuridik och få möjlighet att arbeta i en spännande miljö med engagerade, professionella och prestigelösa kollegor. Tjänsten är stationerad på vårt kontor i Kalmar.

 

Vem är du?

Du är vår röst och ansikte utåt och vi söker därför dig som har lätt för att bemöta människor och som person bör du vara stöttande och serviceorienterad. För att trivas i uppgiften bör du även vara målinriktad och känna dig trygg med att arbeta med merförsäljning.

 

Vi på Fonus Kontaktcenter strävar efter mångfald bland medarbetarna avseende kön, ålder och kulturell/etnisk bakgrund.

 

Intresserad?

Skicka in din ansökan med CV och personligt brev via vår hemsida, urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansöksökningsdatum. Vi tillämpar arbetspsykologiska tester, sista ansökningsdatum 15/5 2024.

 

Liza Jonsson, Kontaktcenterchef, Tfn 08-709 83 14, [email protected]

Emma Roback, Bemanningsansvarig, Tfn 073–0551561, [email protected] Visa mindre

Kundsupport till Fonus Kontaktcenter i Kalmar (Sommarjobb)

Fonus är den enda begravningsbyrån som är rikstäckande och vi jobbar som ett gemensamt team från norr till söder. Du blir en del av Fonus – ett företag som har viljan att utvecklas och har en stark vi-känsla. Hos oss möter du en lärande gemenskap där vi drar nytta av varandras kunskap och personliga kvaliteter. Fonus är ett varumärke i Fonuskoncernen som i sin tur äger flera varumärken, bland annat Familjens Jurist och Fondkistan.   Om jobbet Fonus Kont... Visa mer
Fonus är den enda begravningsbyrån som är rikstäckande och vi jobbar som ett gemensamt team från norr till söder. Du blir en del av Fonus – ett företag som har viljan att utvecklas och har en stark vi-känsla. Hos oss möter du en lärande gemenskap där vi drar nytta av varandras kunskap och personliga kvaliteter. Fonus är ett varumärke i Fonuskoncernen som i sin tur äger flera varumärken, bland annat Familjens Jurist och Fondkistan.

 

Om jobbet

Fonus Kontaktcenter är till stora delar ansiktet utåt gentemot koncernens kunder, där du som kundsupport spelar en viktig roll. Kontoret i Kalmar stödjer koncernens två stora verksamheter: Sveriges marknadsledande begravningsbyrå och Sveriges största familjejuridiska verksamhet. Fonus söker nu efter fler medarbetare som bryr sig om våra kunder, kollegor och vårt samhälle. Vi tror på att mångfald skapar en bättre arbetsplats och ett bättre team, samt att våra medarbetare vill växa i en kultur där vi tillsammans ansvarar för vår egen och företagets utveckling.

Nu söker vi sommarvikarier till vårt Fonusteam! Det finns även möjlighet till timanställning under våren.

Hos oss får du möjlighet att bli del av en gemenskap och utvecklas i ett modernt och värderingsstyrt företag tillsammans med engagerade och lyhörda kollegor. Vi erbjuder en familjär arbetsplats där vi idag sitter cirka 40 medarbetare i ett modernt kontorslandskap. Våra öppettider är 7–22 måndag till fredag och 8-22 lördag -söndag samt röda dagar.

 

Din dag hos oss består av att du hjälper våra kunder med mötesbokning via främst inkommande och utgående samtal samt är behjälplig med andra typer av begravningsrelaterade frågor, så som anmälningar till minnesstund. Det förekommer även chatt och mejlkontakt med våra kunder.

 

Vem är du?

För att trivas i rollen bör du ha lätt för att bemöta människor, drivas av att ge våra kunder en hög nivå av service, samt se varje kunds specifika behov. Du är ansvarstagande och trivs när det är högt tempo, har en förmåga att driva på ditt arbete och din egen prestation. Som person har du en positiv grundinställning och är flexibel i ditt arbete.

Arbetet sker med telefon och dator som främsta arbetsredskap. Det är viktigt att du är van vid att hantera olika system och har ett effektivt arbetssätt.

Vi på Fonus Kontaktcenter strävar efter mångfald bland medarbetarna avseende kön, ålder och kulturell/etnisk bakgrund. 

 

Intresserad?

Skicka in din ansökan med CV och personligt brev via vår hemsida. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansöksökningsdatum. Vi tillämpar arbetspsykologiska tester, sista ansökningsdatum 10/3 2024.

 

Liza Jonsson, Kontaktcenterchef, Tfn 08-709 83 14, [email protected]

Emma Roback, Bemanningsansvarig, Tfn 073–0551561, [email protected]

 

Välkommen med din ansökan! Visa mindre

Familjens Jurist söker mötesbokare, inom Fonuskoncernen

Inom Fonus, som är den mest anlitade och enda rikstäckande begravningsbyrån i Sverige, kan du vänta dig ett omväxlande jobb med kunden i centrum. Och eftersom vi bland annat kan erbjuda våra medarbetare ett gediget utbildningsprogram kommer du ständigt att utvecklas som yrkesmänniska. Det får du göra inom ett modernt företag med förändringsvilja, lyhörda och engagerade kollegor samt ett arbetsklimat som genomsyras av tillväxt och vi-känsla. Familjens Juri... Visa mer
Inom Fonus, som är den mest anlitade och enda rikstäckande begravningsbyrån i Sverige, kan du vänta dig ett omväxlande jobb med kunden i centrum. Och eftersom vi bland annat kan erbjuda våra medarbetare ett gediget utbildningsprogram kommer du ständigt att utvecklas som yrkesmänniska. Det får du göra inom ett modernt företag med förändringsvilja, lyhörda och engagerade kollegor samt ett arbetsklimat som genomsyras av tillväxt och vi-känsla.

Familjens Jurist är Sveriges största plattform för juridisk rådgivning till privatpersoner och har cirka 300 fantastiska medarbetare som hjälper våra kunder med allt från familjejuridik, fastighetsrätt, konsumenträtt, juridik för företagare, internationell rätt och privaträtt. Vi jobbar ständigt med att göra livet tryggare och enklare, i sorg, glädje och allt däremellan. Vill du vara med och göra det med oss? Då är det här rätt möjlighet för dig.

Din nästa utmaning?
Fonus Kontaktcenter är till stora delar ansiktet utåt gentemot koncernens kunder, där du som mötesbokare spelar en viktig roll. Kontoret i Kalmar stödjer koncernens två stora verksamheter: Sveriges marknadsledande begravningsbyrå och Sveriges största familjejuridiska verksamhet.

Nu söker vi mötesbokare till Familjens Jurist, tills vidare (6 månaders provanställning tillämpas). Din dag hos oss består av att du hjälper våra kunder med mötesbokning och merförsäljning via främst inkommande/utgående samtal men även chatt och mejl. Din uppgift som mötesbokare är att identifiera våra kunders behov, erbjuda helhetslösningar och kunna slutföra en uppgift på ett effektivt men korrekt sätt. Arbetstiderna är kontorstider 8-17. Du kommer att bli en del av landets i särklass största aktör inom familjejuridik och få möjlighet att arbeta i en spännande miljö med engagerade, professionella och prestigelösa kollegor.

Vad erbjuder vi?

· Möjlighet att arbeta med det som är viktigt på riktigt!

· Kollektivavtal

. Friskvårdsbidrag

· Juridiska kunskaper

· Kompetensutveckling

Vem är du?
Du är vår röst och ansikte utåt och vi söker därför dig som har lätt för att bemöta människor och som person bör du vara stöttande och serviceorienterad. För att trivas i uppgiften bör du även vara målinriktad och känna dig trygg med att arbeta med merförsäljning.

Vi på Fonus Kontaktcenter strävar efter mångfald bland medarbetarna avseende kön, ålder och kulturell/etnisk bakgrund.

Intresserad?
Skicka in din ansökan med CV och personligt brev via vår hemsida, urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansöksökningsdatum. Vi tillämpar arbetspsykologiska tester, sista ansökningsdatum 26/1 2024. 

Liza Jonsson, Kontaktcenterchef, Tfn 08-709 83 14, [email protected]

Emma Roback, Bemanningsansvarig, Tfn 073–0551561, [email protected] Visa mindre

Kundsupport till Fonus Kontaktcenter

Fonus är den enda begravningsbyrån som är rikstäckande och vi jobbar som ett gemensamt team från norr till söder. Du blir en del av Fonus – ett företag som har viljan att utvecklas och har en stark vi-känsla. Hos oss möter du en lärande gemenskap där vi drar nytta av varandras kunskap och personliga kvaliteter. Om jobbet Fonus Kontaktcenter är till stora delar ansiktet utåt gentemot koncernens kunder, där du som kundsupport spelar en viktig roll. Kontoret... Visa mer
Fonus är den enda begravningsbyrån som är rikstäckande och vi jobbar som ett gemensamt team från norr till söder. Du blir en del av Fonus – ett företag som har viljan att utvecklas och har en stark vi-känsla. Hos oss möter du en lärande gemenskap där vi drar nytta av varandras kunskap och personliga kvaliteter.

Om jobbet
Fonus Kontaktcenter är till stora delar ansiktet utåt gentemot koncernens kunder, där du som kundsupport spelar en viktig roll. Kontoret i Kalmar stödjer koncernens två stora verksamheter: Sveriges marknadsledande begravningsbyrå och Sveriges största familjejuridiska verksamhet.

Nu söker vi kundsupport till Fonus, tjänsten avser ett länge vikariat (augusti 2023-augusti 2024, med möjlighet till förlängning).

Hos oss får du möjlighet att bli del av en gemenskap och utvecklas i ett modernt och värderingsstyrt företag tillsammans med engagerade och lyhörda kollegor. Vi erbjuder en familjär arbetsplats där vi idag sitter cirka 40 medarbetare i ett modernt kontorslandskap. Våra öppettider är 7–22 måndag till fredag och 8-22 lördag -söndag samt röda dagar.

Din dag hos oss består av att du hjälper våra kunder med mötesbokning via främst inkommande och utgående samtal samt är behjälplig med andra typer av begravningsrelaterade frågor, så som anmälningar till minnesstund. Det förekommer även chatt och mejlkontakt med våra kunder.

Vem är du?
För att trivas i rollen bör du ha lätt för att bemöta människor, drivas av att ge våra kunder en hög nivå av service, samt se varje kunds specifika behov. Du är ansvarstagande och trivs när det är högt tempo, har en förmåga att driva på ditt arbete och din egen prestation. Som person har du en positiv grundinställning och är flexibel i ditt arbete.

Arbetet sker med telefon och dator som främsta arbetsredskap. Det är viktigt att du är van vid att hantera olika system och har ett effektivt arbetssätt.

Vi på Fonus Kontaktcenter strävar efter mångfald bland medarbetarna avseende kön, ålder och kulturell/etnisk bakgrund.

Intresserad?
Skicka in din ansökan med CV och personligt brev via vår hemsida, urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansöksökningsdatum. Vi tillämpar arbetspsykologiska tester, sista ansökningsdatum 16/7 2023.

Liza Jonsson, Kontaktcenterchef, Tfn 08-709 83 14, [email protected]
Emma Roback, Bemanningsansvarig, Tfn 073–0551561, [email protected] Visa mindre

Familjens Jurist söker mötesbokare, inom Fonuskoncernen

I Fonus, som är den mest anlitade och enda rikstäckande begravningsbyrån i Sverige, kan du vänta dig ett omväxlande jobb med kunden i centrum. Och eftersom vi bland annat kan erbjuda våra medarbetare ett gediget utbildningsprogram kommer du ständigt att utvecklas som yrkesmänniska. Det får du göra inom ett modernt företag med förändringsvilja, lyhörda och engagerade kollegor samt ett arbetsklimat som genomsyras av tillväxt och vi-känsla. Fonus är ett varum... Visa mer
I Fonus, som är den mest anlitade och enda rikstäckande begravningsbyrån i Sverige, kan du vänta dig ett omväxlande jobb med kunden i centrum. Och eftersom vi bland annat kan erbjuda våra medarbetare ett gediget utbildningsprogram kommer du ständigt att utvecklas som yrkesmänniska. Det får du göra inom ett modernt företag med förändringsvilja, lyhörda och engagerade kollegor samt ett arbetsklimat som genomsyras av tillväxt och vi-känsla. Fonus är ett varumärke i Fonuskoncernen som i sin tur äger flera varumärken, bland annat Familjens Jurist och Fondkistan.
Familjens Jurist är Sveriges största plattform för juridisk rådgivning till privatpersoner och har cirka 300 fantastiska medarbetare som hjälper våra kunder med allt från familjejuridik, fastighetsrätt, konsumenträtt, juridik för företagare, internationell rätt och privaträtt. Vi jobbar ständigt med att göra livet tryggare och enklare, i sorg, glädje och allt däremellan. Vill du vara med och göra det med oss? Då är det här rätt möjlighet för dig.

Din nästa utmaning? Fonus Kontaktcenter är till stora delar ansiktet utåt gentemot koncernens kunder, där du som mötesbokare spelar en viktig roll. Kontoret i Kalmar stödjer koncernens två stora verksamheter: Sveriges marknadsledande begravningsbyrå och Sveriges största familjejuridiska verksamhet.

Nu söker vi mötesbokare till Familjens Jurist, tjänsten avser tillsvidare (6 månaders provanställning tillämpas). Din dag hos oss består av att du hjälper våra kunder med mötesbokning och merförsäljning via främst inkommande/utgående samtal men även chatt och mejl. Din uppgift som mötesbokare är att identifiera våra kunders behov, erbjuda helhetslösningar och kunna slutföra en uppgift på ett effektivt men korrekt sätt. Arbetstiderna är kontorstider 8-17. Du kommer att bli en del av landets i särklass största aktör inom familjejuridik och få möjlighet att arbeta i en spännande miljö med engagerade, professionella och prestigelösa kollegor.

Vad erbjuder vi?

· Möjlighet att arbeta med det som är viktigt på riktigt!

· Kollektivavtal

· Juridiska kunskaper

· Kompetensutveckling

Vem är du? Du är vår röst och ansikte utåt och vi söker därför dig som har lätt för att bemöta människor och som person bör du vara stöttande och serviceorienterad. För att trivas i uppgiften bör du även vara målinriktad och känna dig trygg med att arbeta med merförsäljning.

Vi på Fonus Kontaktcenter strävar efter mångfald bland medarbetarna avseende kön, ålder och kulturell/etnisk bakgrund.

Intresserad? Skicka in din ansökan med CV och personligt brev via vår hemsida, urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansöksökningsdatum. Vi tillämpar arbetspsykologiska tester, sista ansökningsdatum 22/10 2023.

Liza Jonsson, Kontaktcenterchef, Tfn 08-709 83 14, [email protected] Emma Roback, Bemanningsansvarig, Tfn 073–0551561, [email protected] Visa mindre

Teamledare med ledarerfarenhet till Fonuskoncernens Kontaktcenter i Kalmar

Ansök    Jun 22    Fonus, ekonomisk förening    Teamledare
Vi söker nu en engagerad och resultatinriktad Teamledare till vårt Kontaktcenter! Familjens Jurist är Sveriges största plattform för juridisk rådgivning till privatpersoner och har cirka 300 fantastiska medarbetare som hjälper våra kunder med allt från familjejuridik, fastighetsrätt, konsumenträtt, juridik för företagare, internationell rätt och privaträtt. Familjens Jurist erbjuder stöd och vägledning vid livets alla viktiga skeden, och kombinerar person... Visa mer
Vi söker nu en engagerad och resultatinriktad Teamledare till vårt Kontaktcenter!

Familjens Jurist är Sveriges största plattform för juridisk rådgivning till privatpersoner och har cirka 300 fantastiska medarbetare som hjälper våra kunder med allt från familjejuridik, fastighetsrätt, konsumenträtt, juridik för företagare, internationell rätt och privaträtt. Familjens Jurist erbjuder stöd och vägledning vid livets alla viktiga skeden, och kombinerar personlig rådgivning med digitala “gör det själv”-tjänster. Vi jobbar ständigt med att göra livet tryggare och enklare, i sorg, glädje och allt däremellan. Vill du vara med och göra det med oss? Då är det här rätt möjlighet för dig.

Fonus Kontaktcenter är till stora delar ansiktet utåt gentemot koncernens kunder. Kontoret i Kalmar stödjer koncernens två stora verksamheter: Sveriges marknadsledande begravningsbyrå och Sveriges största familjejuridiska verksamhet. Hos oss får du möjlighet att bli del av en gemenskap och utvecklas i ett modernt och värderingsstyrt företag tillsammans med engagerade och lyhörda kollegor. Vi erbjuder en familjär arbetsplats där vi idag sitter cirka 40 medarbetare i ett modernt kontorslandskap. Nu söker vi en Teamledare till ett av våra Familjens Jurist team.

Arbetsbeskrivning:
I rollen som Teamledare ansvarar du för att leda och utveckla dina medarbetare och ditt team.

På Teamledarens ansvar ligger även att säkerställa att vi har rätt kompetens och att medarbetarna når uppsatta mål. Tjänsten innefattar bland annat följande arbetsuppgifter och ansvar: Personalansvar, motivera och stärka teamets samarbete, säkerställa leverans efter uppsatta mål, planering och genomförande av team-möten, utveckla och driva uppdraget framåt, kvalitetssäkra och optimera kundsamtalen, coacha medarbetarna.

Ditt team kommer bestå av ca 12–15 medarbetare vars huvudsakliga uppgift är att hjälpa våra kunder med mötesbokning och förmedling av tjänster via våra samarbetspartners. Detta gör vi via främst inkommande/utgående samtal men även chatt och mejl.

Kompetens och erfarenhet:
Vi söker dig som är målmedveten och energisk samtidigt som du är ödmjuk och vänlig. Du tillämpar ett coachande ledarskap anpassat utifrån varje individ. Du är van vid att jobba mot - och leverera - på uppsatta mål. Du har stor social kompetens och drivs av att se andra människor utvecklas.

Tidigare erfarenhet av att leda team ser vi som en förutsättning för tjänsten. Du är en stjärna på att inspirera och motivera. Du är van vid att arbeta med mål- och resultatuppföljning för att driva en verksamhet och dess medarbetare framåt. Du är duktig på att planera och genomföra aktiviteter som bidrar till effektivitet och lönsamhet och din motivation ligger i att utbilda och inspirera ditt team till framgång. Att vara påläst och efterleva våra värderingar samt att vårda och utveckla såväl interna som externa relationer ser vi som en viktig del av tjänsten.

För att lyckas i rollen kommer en del av introduktionen innebära att du utbildas och lär dig hantera samma ärenden som ditt team.

Våra medarbetare är vår viktigaste resurs och får ta del av förmåner som främjar både utveckling och välmående. Det innebär allt från friskvårdsbidrag, rikskort, kollektivavtal till utbildningar för att kunna utvecklas i din yrkesroll.

Vi på Fonus Kontaktcenter strävar efter mångfald bland medarbetarna avseende kön, ålder och kulturell/etnisk bakgrund.

Intresserad?

Skicka in din ansökan med CV och personligt brev via vår hemsida, urval och intervjuer sker löpande. Vi tillämpar arbetspsykologiska tester, sista ansökningsdatum 13/8 2023.

Vill du veta mer om tjänsten? Kontakta gärna:
Liza Jonsson, Kontaktcenterchef, Tfn 08-709 83 14, [email protected]
Emma Roback, Bemanningsansvarig, Tfn 073–0551561, [email protected] Visa mindre

Sommarvikariat till Fonus Kontaktcenter

Fonus är den enda begravningsbyrån som är rikstäckande och vi jobbar som ett gemensamt team från norr till söder. Du blir en del av Fonus – ett företag som har viljan att utvecklas och en stark vi-känsla. Hos oss möter du en lärande gemenskap där vi drar nytta av varandras kunskap och personliga kvaliteter. Om jobbet Nu söker vi sommarvikarier med möjlighet till timanställning redan under våren. Fonus Kontaktcenter är till stora delar ansiktet utåt gent... Visa mer
Fonus är den enda begravningsbyrån som är rikstäckande och vi jobbar som ett gemensamt team från norr till söder. Du blir en del av Fonus – ett företag som har viljan att utvecklas och en stark vi-känsla. Hos oss möter du en lärande gemenskap där vi drar nytta av varandras kunskap och personliga kvaliteter.

Om jobbet

Nu söker vi sommarvikarier med möjlighet till timanställning redan under våren.

Fonus Kontaktcenter är till stora delar ansiktet utåt gentemot koncernens kunder, där du som kundsupport spelar en viktig roll. Kontoret i Kalmar stödjer koncernens två stora verksamheter: Sveriges marknadsledande begravningsbyrå och Sveriges största familjejuridiska verksamhet.

Hos oss får du möjlighet att bli del av en gemenskap och utvecklas i ett modernt och värderingsstyrt företag tillsammans med engagerade och lyhörda kollegor. Vi erbjuder en familjär arbetsplats där vi idag sitter cirka 40 medarbetare i ett modernt kontorslandskap. Våra öppettider är 7–22 måndag till fredag och 9-16 lördag -söndag, arbetstiderna är främst dagtid måndag till fredag men kan variera.

Arbetsbeskrivning:


• Hantera inkommande och utgående samtal
• Mötesbokning
• Mejl
• Chatt

Vem är du?

För att trivas i rollen bör du ha lätt för att bemöta människor, drivas av att ge våra kunder en hög servicenivå samt se varje kunds specifika behov. Du är ansvarstagande och trivs när det är högt tempo, har en förmåga att driva på ditt arbete och din egen prestation. Som person har du en positiv grundinställning och är flexibel i ditt arbete.

Arbetet sker med telefon och dator som främsta arbetsredskap. Det är viktigt att du är van vid att hantera olika system och har ett effektivt arbetssätt.


• Gymnasieutbildning
• Goda färdigheter i Office-paketet.
• Meriterande med tidigare erfarenhet av arbete inom kundservice eller serviceyrken.

Intresserad?

Våra medarbetare är vår viktigaste resurs och får ta del av förmåner som främjar både utveckling och välmående. Det innebär allt från kollektivavtal till löpande kompetensutveckling för att kunna utvecklas i din yrkesroll.

Skicka in din ansökan med CV och personligt brev via vår hemsida, urval och intervjuer sker löpande och vi tillämpar arbetspsykologiska tester, sista ansökningsdatum 19/2 2023.

Liza Jonsson, Kontaktcenterchef, Tfn 08-709 83 14, [email protected]

Emma Roback, Bemanningsansvarig, Tfn 073–0551561, [email protected] Visa mindre

Fonus kontaktcenter söker student till kundsupporten

Är du serviceinriktad, har god kommunikationsförmåga och är engagerad? Vill du hjälpa människor genom livets olika skeenden? Nu har du möjlighet att vid sidan om dina studier jobba extra hos oss på Fonus. Kontoret i Kalmar är till stora delar ansiktet utåt gentemot koncernens kunder, där du som kundsupport spelar en viktig roll. Arbetsplatsen stödjer koncernens två stora verksamheter: Sveriges största familjejuridiska verksamhet samt Sveriges marknadsleda... Visa mer
Är du serviceinriktad, har god kommunikationsförmåga och är engagerad? Vill du hjälpa människor genom livets olika skeenden? Nu har du möjlighet att vid sidan om dina studier jobba extra hos oss på Fonus.

Kontoret i Kalmar är till stora delar ansiktet utåt gentemot koncernens kunder, där du som kundsupport spelar en viktig roll. Arbetsplatsen stödjer koncernens två stora verksamheter: Sveriges största familjejuridiska verksamhet samt Sveriges marknadsledande begravningsbyrå. Vi söker nu medarbetare till vår begravningsverksamhet.

Som kundsupport på Kontaktcenter får du möjlighet att utvecklas i ett modernt och värderingsstyrt företag med engagerade och lyhörda kollegor. Vi erbjuder en familjär arbetsplats med placering i nya moderna lokaler i Kalmar. På kontoret sitter idag cirka 35 medarbetare i kontorslandskap som är väl anpassat efter arbetsuppgifterna. Våra öppettider är 7–22 måndag till fredag och 9-16 lördag -söndag, arbetstiderna är främst dagtid måndag till fredag men kan variera.

Arbetsbeskrivning: Arbetsuppgifterna innefattar i huvudsak att sköta kundkontakt och mötesbokning. Du hjälper kunderna via inkommande och utgående samtal, chatt och mejl.

Som medarbetare på Kontaktcenter bör du ha lätt för att bemöta människor och drivas av att ge våra kunder en hög servicenivå samt se varje kunds specifika behov. Du är ansvarstagande, noggrann och har en förmåga att driva på ditt arbete och din egen prestation samt är van vid att jobba mot uppsatta mål.

Arbetet sker med telefon och dator som främsta arbetsredskap. Det är viktigt att du är van vid att hantera olika system och har ett effektivt arbetssätt. Som person har du en positiv grundinställning och är flexibel i ditt arbete. Det händer mycket i koncernen så det är av stor vikt att du ser positivt på förändringar.

Kvalifikationer: Gymnasieutbildning och goda färdigheter i Office-paketet samt god systemvana. Det är meriterande om du hade ekonomi eller juridik som inriktning på gymnasiet/högskola.

Intresserad? Våra medarbetare är vår viktigaste resurs och får ta del av förmåner som främjar både utveckling och välmående. Det innebär allt från kollektivavtal till löpande kompetensutveckling för att kunna utvecklas i din yrkesroll.

Skicka in din ansökan med CV och personligt brev via vår hemsida. Urval och intervjuer sker löpande, sista ansökningsdatum 14/10 2022.

Liza Jonsson, Kontaktcenterchef, Tfn 08-709 83 14, [email protected]

Emma Roback, Bemanningsansvarig, Tfn 073–0551561, [email protected] Visa mindre

Familjens jurist söker kundsupport, inom Fonus koncernen

Är du serviceinriktad, driven och engagerad? Vill du hjälpa människor genom livets olika skeenden? Nu har du möjlighet att vid sidan om dina studier jobba extra hos oss på Familjens jurist. Kontoret i Kalmar är till stora delar ansiktet utåt gentemot koncernens kunder. Arbetsplatsen stödjer koncernens två stora verksamheter: Sveriges största familjejuridiska verksamhet samt Sveriges marknadsledande begravningsbyrå. Vi söker nu en medarbetare till vår juri... Visa mer
Är du serviceinriktad, driven och engagerad? Vill du hjälpa människor genom livets olika skeenden? Nu har du möjlighet att vid sidan om dina studier jobba extra hos oss på Familjens jurist.

Kontoret i Kalmar är till stora delar ansiktet utåt gentemot koncernens kunder. Arbetsplatsen stödjer koncernens två stora verksamheter: Sveriges största familjejuridiska verksamhet samt Sveriges marknadsledande begravningsbyrå. Vi söker nu en medarbetare till vår juridiska verksamhet, Sveriges största juridiska byrå inriktad på juridisk rådgivning till privatpersoner.

Som kundsupport på Kontaktcenter får du möjlighet att utvecklas i ett modernt och värderingsstyrt företag med engagerade och lyhörda kollegor. Vi erbjuder en familjär arbetsplats med placering i nya moderna lokaler i Kalmar. På kontoret sitter idag cirka 35 medarbetare i kontorslandskap som är väl anpassat efter arbetsuppgifterna. Arbetstiderna är kontorstider 8 - 17.

Arbetsbeskrivning: Arbetsuppgifterna innefattar i huvudsak att sköta kundkontakt och mötesbokning samt att jobba aktivt med merförsäljning för koncernens kunder. Du hjälper kunderna via inkommande och utgående samtal, chatt och mejl.

Som medarbetare på Kontaktcenter bör du ha lätt för att bemöta människor och drivas av att ge våra kunder en hög servicenivå samt se varje kunds specifika behov, där försäljning är en naturlig del. Du är ansvarstagande, noggrann och har en förmåga att driva på ditt arbete och din egen prestation samt är van vid att jobba mot uppsatta mål.

Arbetet sker med telefon och dator som främsta arbetsredskap. Det är viktigt att du är van vid att hantera olika system och har ett effektivt arbetssätt. Som person har du en positiv grundinställning och är flexibel i ditt arbete. Det händer mycket i koncernen så det är av stor vikt att du ser positivt på förändringar.

Kvalifikationer: Gymnasieutbildning och goda färdigheter i Office-paketet samt god systemvana. Det är meriterande om du hade ekonomi eller juridik som inriktning på gymnasiet/högskola.

Intresserad? Våra medarbetare är vår viktigaste resurs och får ta del av förmåner som främjar både utveckling och välmående. Det innebär allt från kollektivavtal till löpande kompetensutveckling för att kunna utvecklas i din yrkesroll.

Skicka in din ansökan med CV och personligt brev via vår hemsida. Urval och intervjuer sker löpande, sista ansökningsdatum 14/10 2022.

Liza Jonsson, Kontaktcenterchef, Tfn 08-709 83 14, [email protected]

Emma Roback, Bemanningsansvarig, Tfn 073–0551561, [email protected] Visa mindre

Familjens jurist söker kundsupport, inom Fonus koncernen

Är du serviceinriktad, driven och engagerad? Vill du hjälpa människor genom livets olika skeenden? Nu har du möjlighet att vid sidan om dina studier jobba extra hos oss på Familjens jurist. Kontoret i Kalmar är till stora delar ansiktet utåt gentemot koncernens kunder. Arbetsplatsen stödjer koncernens två stora verksamheter: Sveriges största familjejuridiska verksamhet samt Sveriges marknadsledande begravningsbyrå. Vi söker nu en medarbetare till vår juri... Visa mer
Är du serviceinriktad, driven och engagerad? Vill du hjälpa människor genom livets olika skeenden? Nu har du möjlighet att vid sidan om dina studier jobba extra hos oss på Familjens jurist.

Kontoret i Kalmar är till stora delar ansiktet utåt gentemot koncernens kunder. Arbetsplatsen stödjer koncernens två stora verksamheter: Sveriges största familjejuridiska verksamhet samt Sveriges marknadsledande begravningsbyrå. Vi söker nu en medarbetare till vår juridiska verksamhet, Sveriges största juridiska byrå inriktad på juridisk rådgivning till privatpersoner.

Som kundsupport på Kontaktcenter får du möjlighet att utvecklas i ett modernt och värderingsstyrt företag med engagerade och lyhörda kollegor. Vi erbjuder en familjär arbetsplats med placering i nya moderna lokaler i Kalmar. På kontoret sitter idag cirka 35 medarbetare i kontorslandskap som är väl anpassat efter arbetsuppgifterna. Öppettiderna är 8 - 17.

Arbetsbeskrivning: Arbetsuppgifterna innefattar i huvudsak att sköta kundkontakt och mötesbokning samt att jobba aktivt med merförsäljning för koncernens kunder. Du hjälper kunderna via inkommande och utgående samtal, chatt och mejl.

Som medarbetare på Kontaktcenter bör du ha lätt för att bemöta människor och drivas av att ge våra kunder en hög servicenivå samt se varje kunds specifika behov, där försäljning är en naturlig del. Du är ansvarstagande, noggrann och har en förmåga att driva på ditt arbete och din egen prestation samt är van vid att jobba mot uppsatta mål.

Arbetet sker med telefon och dator som främsta arbetsredskap. Det är viktigt att du är van vid att hantera olika system och har ett effektivt arbetssätt. Som person har du en positiv grundinställning och är flexibel i ditt arbete. Det händer mycket i koncernen så det är av stor vikt att du ser positivt på förändringar.

Kvalifikationer: Gymnasieutbildning och goda färdigheter i Office-paketet samt god systemvana. Det är meriterande om du hade ekonomi eller juridik som inriktning på gymnasiet/högskola.

Intresserad? Våra medarbetare är vår viktigaste resurs och får ta del av förmåner som främjar både utveckling och välmående. Det innebär allt från kollektivavtal till löpande kompetensutveckling för att kunna utvecklas i din yrkesroll.

Skicka in din ansökan med CV och personligt brev via vår hemsida. Urval och intervjuer sker löpande, sista ansökningsdatum 14/10 2022.

Liza Jonsson, Kontaktcenterchef, Tfn 08-709 83 14, [email protected]

Emma Roback, Bemanningsansvarig, Tfn 073–0551561, [email protected] Visa mindre

Fonus Kontaktcenter söker kundsupport Familjens Jurist

Vi söker nu en serviceinriktad och engagerad medarbetare till Fonuskoncernens Kontaktcenter. Kontoret i Kalmar är till stora delar ansiktet utåt gentemot koncernens kunder. Arbetsplatsen stödjer koncernens två stora verksamheter: Sveriges största familjejuridiska verksamhet samt Sveriges marknadsledande begravningsbyrå. Vi söker nu en medarbetare till vår juridiska verksamhet, Sveriges största juridiska byrå inriktad på juridisk rådgivning till privatperso... Visa mer
Vi söker nu en serviceinriktad och engagerad medarbetare till Fonuskoncernens Kontaktcenter. Kontoret i Kalmar är till stora delar ansiktet utåt gentemot koncernens kunder. Arbetsplatsen stödjer koncernens två stora verksamheter: Sveriges största familjejuridiska verksamhet samt Sveriges marknadsledande begravningsbyrå. Vi söker nu en medarbetare till vår juridiska verksamhet, Sveriges största juridiska byrå inriktad på juridisk rådgivning till privatpersoner.

Som kundsupport på Kontaktcenter får du möjlighet att utvecklas i ett modernt och värderingsstyrt företag med engagerade och lyhörda kollegor. Vi erbjuder en familjär arbetsplats med placering i nya moderna lokaler i Kalmar. På kontoret sitter idag cirka 35 medarbetare i kontorslandskap som är väl anpassat efter arbetsuppgifterna. Arbetstiderna är kontorstider 8 - 17.

Tjänsten avser tillsvidareanställning på heltid (sex månaders provanställning tillämpas).

Arbetsbeskrivning: Arbetsuppgifterna innefattar i huvudsak att sköta kundkontakt och mötesbokning samt att jobba aktivt med merförsäljning för koncernens kunder. Du hjälper kunderna via inkommande och utgående samtal, chatt och mejl.

Som medarbetare på Kontaktcenter bör du ha lätt för att bemöta människor och drivas av att ge våra kunder en hög servicenivå samt se varje kunds specifika behov, där försäljning är en naturlig del. Du är ansvarstagande, noggrann och har en förmåga att driva på ditt arbete och din egen prestation samt är van vid att jobba mot uppsatta mål.

Arbetet sker med telefon och dator som främsta arbetsredskap. Det är viktigt att du är van vid att hantera olika system och har ett effektivt arbetssätt. Som person har du en positiv grundinställning och är flexibel i ditt arbete. Det händer mycket i koncernen så det är av stor vikt att du ser positivt på förändringar.

Kvalifikationer: Minst 1 års erfarenhet från kundservice och god försäljningsvana. Gymnasieutbildning och goda färdigheter i Office-paketet samt god systemvana. Det är meriterande om du hade ekonomi eller juridik som inriktning på gymnasiet/högskola.

Intresserad? Våra medarbetare är vår viktigaste resurs och får ta del av förmåner som främjar både utveckling och välmående. Det innebär allt från friskvårdsbidrag, kollektivavtal och löpande kompetensutveckling för att kunna utvecklas i din yrkesroll.

Skicka in din ansökan med CV och personligt brev via vår hemsida. Urval och intervjuer sker löpande. Sista ansökningsdag är per 2022-09-09.

 

Vill du veta mer om tjänsten? Kontakta gärna:

Liza Jonsson, Kontaktcenterchef, Tfn 08-709 83 14, [email protected]

Emma Roback, Bemanningsansvarig, Tfn 073–0551561, [email protected] Visa mindre

Fonus Kalmar söker en Kundrådgivare/Representant

I Fonus, som är den mest anlitade och enda rikstäckande begravningsbyrån i Sverige, kan du vänta dig ett omväxlande jobb med kunden i centrum. Och eftersom vi bland annat kan erbjuda våra medarbetare ett gediget utbildningsprogram kommer du ständigt att utvecklas som yrkesmänniska. Det får du göra inom ett modernt företag med förändringsvilja, lyhörda och engagerade kollegor samt ett arbetsklimat som genomsyras av tillväxt och vi-känsla. Fonus är ett varum... Visa mer
I Fonus, som är den mest anlitade och enda rikstäckande begravningsbyrån i Sverige, kan du vänta dig ett omväxlande jobb med kunden i centrum. Och eftersom vi bland annat kan erbjuda våra medarbetare ett gediget utbildningsprogram kommer du ständigt att utvecklas som yrkesmänniska. Det får du göra inom ett modernt företag med förändringsvilja, lyhörda och engagerade kollegor samt ett arbetsklimat som genomsyras av tillväxt och vi-känsla. Fonus är ett varumärke i Fonuskoncernen som i sin tur äger flera varumärken, bland annat Familjens Jurist och Fondkistan.


Är du redo för en professionell utmaning som ger arbetslivet en djupare mening? Vill du bli en del av en gemenskap, där vi sätter en ära i att guida människor genom livets stora beslut och att arrangera värdiga avslut? Då kommer jobbet som kundrådgivare/representant på Fonus att möta dina förväntningar.

Till vårt kundområde Kalmar söker vi en kundrådgivare/representant. Huvudsaklig placering är på kontoret i Kalmar. Arbete inom hela kundområdet förekommer så det kräver att du kan vara flexibel. Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid. Fonus tillämpar sex månaders provanställning.

Din del i helheten
Du blir en del av Fonus – ett rikstäckande företag som har viljan att utvecklas och en stark vi-känsla. Hos oss möter du en lärande gemenskap där vi drar nytta av varandras kunskap och personliga kvaliteter.

Som kundrådgivare/representant får du daglig kontakt med kunder som har olika behov och önskemål. Till arbetsuppgifterna hör kundsamtal och kontakt med kyrkor, blomsteraffärer och myndigheter. Arbetet innefattar att vara ceremonivärd vid förrättningar i både kyrkor och kapell. Du kommer hantera alla uppgifter kring en begravning vilket innebär en värdig hantering av den avlidne vid hämtning, svepning och kistläggning. Beredskapstjänstgöring utanför kontorstid ingår i tjänsten. Tunga lyft förekommer vilket innebär att god fysik är en förutsättning för jobbet.

Vad rollen kräver
För rollen krävs det att du är utåtriktad och har en utpräglad känsla för god service. Dessutom är du en initiativtagande ambassadör för de värden Fonus står för. Och du har förmågan att se kundens behov i sin helhet. Lika självklart trivs du med att arbeta såväl självständigt som i grupp och är en duktig administratör.

Som vår nya kundrådgivare/ceremonivärd behöver du ha några års erfarenhet från kundservice och försäljning, liksom god vana av att arbeta med Officepaketet och gärna erfarenhet av olika affärssystem. Att du har B-körkort och tillgång till egen bil är också ett krav. 

För ytterligare information om tjänsten är du välkommen att kontakta:

Anders Bergsell, Tf. Kundområdeschef, Tfn: 0481-36 32 08

Vill du möta meningsfulla utmaningar på alla plan? Välkommen med din ansökan via vår hemsida senast den 8 juli.

Intervjuer sker löpande så ansök redan idag! Visa mindre

Fonus Kontaktcenter söker kundsupport Familjens Jurist

Vi söker nu serviceinriktade och engagerade medarbetare till Fonuskoncernens Kontaktcenter. Kontoret i Kalmar är till stora delar ansiktet utåt gentemot koncernens kunder. Arbetsplatsen stödjer koncernens två stora verksamheter: Sveriges största familjejuridiska verksamhet samt Sveriges marknadsledande begravningsbyrå. Vi söker nu medarbetare till vår juridiska verksamhet, Sveriges största juridiska byrå inriktad på juridisk rådgivning till privatpersoner.... Visa mer
Vi söker nu serviceinriktade och engagerade medarbetare till Fonuskoncernens Kontaktcenter. Kontoret i Kalmar är till stora delar ansiktet utåt gentemot koncernens kunder. Arbetsplatsen stödjer koncernens två stora verksamheter: Sveriges största familjejuridiska verksamhet samt Sveriges marknadsledande begravningsbyrå. Vi söker nu medarbetare till vår juridiska verksamhet, Sveriges största juridiska byrå inriktad på juridisk rådgivning till privatpersoner.

Som kundsupport på Kontaktcenter får du möjlighet att utvecklas i ett modernt och värderingsstyrt företag med engagerade och lyhörda kollegor. Vi erbjuder en familjär arbetsplats med placering i nya moderna lokaler i Kalmar. På kontoret sitter idag cirka 35 medarbetare i kontorslandskap som är väl anpassat efter arbetsuppgifterna. Arbetstiderna är kontorstider 8 - 17.

Tjänsterna avser tillsvidareanställning på heltid (sex månaders provanställning tillämpas).

Arbetsbeskrivning: Arbetsuppgifterna innefattar i huvudsak att sköta kundkontakt och mötesbokning samt att jobba aktivt med merförsäljning för koncernens kunder. Du hjälper kunderna via inkommande och utgående samtal, chatt och mejl.

Som medarbetare på Kontaktcenter bör du ha lätt för att bemöta människor och drivas av att ge våra kunder en hög servicenivå samt se varje kunds specifika behov, där försäljning är en naturlig del. Du är ansvarstagande, noggrann och har en förmåga att driva på ditt arbete och din egen prestation samt är van vid att jobba mot uppsatta mål.

Arbetet sker med telefon och dator som främsta arbetsredskap. Det är viktigt att du är van vid att hantera olika system och har ett effektivt arbetssätt. Som person har du en positiv grundinställning och är flexibel i ditt arbete. Det händer mycket i koncernen så det är av stor vikt att du ser positivt på förändringar.

Kvalifikationer:

Minst 1 års erfarenhet från kundservice och god försäljningsvana. Gymnasieutbildning och goda färdigheter i Office-paketet samt god systemvana. Det är meriterande om du hade ekonomi eller juridik som inriktning på gymnasiet/högskola.

Intresserad? Våra medarbetare är vår viktigaste resurs och får ta del av förmåner som främjar både utveckling och välmående. Det innebär allt från friskvårdsbidrag, kollektivavtal och löpande kompetensutveckling för att kunna utvecklas i din yrkesroll.

Skicka in din ansökan med CV och personligt brev via vår hemsida. Urval och intervjuer sker löpande. Sista ansökningsdag är per 2022-07-01. Vill du veta mer om tjänsten? Kontakta gärna:

Liza Jonsson, Kontaktcenterchef, Tfn 08-709 83 14, [email protected]

Emma Roback, Bemanningsansvarig, Tfn 073–0551561, [email protected] Visa mindre

Fonus Kalmar söker en Kundrådgivare/Representant

I Fonus, som är den mest anlitade och enda rikstäckande begravningsbyrån i Sverige, kan du vänta dig ett omväxlande jobb med kunden i centrum. Och eftersom vi bland annat kan erbjuda våra medarbetare ett gediget utbildningsprogram kommer du ständigt att utvecklas som yrkesmänniska. Det får du göra inom ett modernt företag med förändringsvilja, lyhörda och engagerade kollegor samt ett arbetsklimat som genomsyras av tillväxt och vi-känsla. Fonus är ett varum... Visa mer
I Fonus, som är den mest anlitade och enda rikstäckande begravningsbyrån i Sverige, kan du vänta dig ett omväxlande jobb med kunden i centrum. Och eftersom vi bland annat kan erbjuda våra medarbetare ett gediget utbildningsprogram kommer du ständigt att utvecklas som yrkesmänniska. Det får du göra inom ett modernt företag med förändringsvilja, lyhörda och engagerade kollegor samt ett arbetsklimat som genomsyras av tillväxt och vi-känsla. Fonus är ett varumärke i Fonuskoncernen som i sin tur äger flera varumärken, bland annat Familjens Jurist och Fondkistan.


Är du redo för en professionell utmaning som ger arbetslivet en djupare mening? Vill du bli en del av en gemenskap, där vi sätter en ära i att guida människor genom livets stora beslut och att arrangera värdiga avslut? Då kommer jobbet som kundrådgivare/representant på Fonus att möta dina förväntningar.

Till vårt kundområde Kalmar söker vi en kundrådgivare/representant. Huvudsaklig placering är på kontoret i Kalmar. Arbete inom hela kundområdet förekommer så det kräver att du kan vara flexibel. Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid. Fonus tillämpar sex månaders provanställning.

Din del i helheten
Du blir en del av Fonus – ett rikstäckande företag som har viljan att utvecklas och en stark vi-känsla. Hos oss möter du en lärande gemenskap där vi drar nytta av varandras kunskap och personliga kvaliteter.

Som kundrådgivare/representant får du daglig kontakt med kunder som har olika behov och önskemål. Till arbetsuppgifterna hör kundsamtal och kontakt med kyrkor, blomsteraffärer och myndigheter. Arbetet innefattar att vara ceremonivärd vid förrättningar i både kyrkor och kapell. Du kommer hantera alla uppgifter kring en begravning vilket innebär en värdig hantering av den avlidne vid hämtning, svepning och kistläggning. Beredskapstjänstgöring utanför kontorstid ingår i tjänsten. Tunga lyft förekommer vilket innebär att god fysik är en förutsättning för jobbet.

Vad rollen kräver
För rollen krävs det att du är utåtriktad och har en utpräglad känsla för god service. Dessutom är du en initiativtagande ambassadör för de värden Fonus står för. Och du har förmågan att se kundens behov i sin helhet. Lika självklart trivs du med att arbeta såväl självständigt som i grupp och är en duktig administratör.

Som vår nya kundrådgivare/ceremonivärd behöver du ha några års erfarenhet från kundservice och försäljning, liksom god vana av att arbeta med Officepaketet och gärna erfarenhet av olika affärssystem. Att du har B-körkort och tillgång till egen bil är också ett krav. 

För ytterligare information om tjänsten är du välkommen att kontakta:

Anders Bergsell, Kundområdeschef, Tfn: 0481 – 366 208 

Vill du möta meningsfulla utmaningar på alla plan? Välkommen med din ansökan via vår hemsida senast den 8 juli.

Intervjuer sker löpande så ansök redan idag! Visa mindre

Teamledare med säljerfarenhet till Fonuskoncernens Kontaktcenter i Kalmar

Ansök    Mar 30    Fonus, ekonomisk förening    Teamledare
Vi söker nu en vikarierande Teamledare med engagemang och stor säljerfarenhet till vårt Kontaktcenter! Kontaktcenter i Kalmar är till stora delar ansiktet utåt gentemot koncernens kunder. Arbetsplatsen supporterar koncernens två stora verksamheter, Sveriges största jurist-byrå inom familjejuridik samt Sveriges marknadsledande begravningsbyrå.  Vi söker nu en ledare med stor kunskap inom coachning och försäljning. Tjänsten är ett vikariat med start så snar... Visa mer
Vi söker nu en vikarierande Teamledare med engagemang och stor säljerfarenhet till vårt Kontaktcenter!

Kontaktcenter i Kalmar är till stora delar ansiktet utåt gentemot koncernens kunder. Arbetsplatsen supporterar koncernens två stora verksamheter, Sveriges största jurist-byrå inom familjejuridik samt Sveriges marknadsledande begravningsbyrå.  Vi söker nu en ledare med stor kunskap inom coachning och försäljning. Tjänsten är ett vikariat med start så snart som möjligt och t o m 2024-01-30 med chans till förlängning.

Som Teamledare på kontoret får du möjlighet att utvecklas i ett modernt och värderingsstyrt företag med engagerade och lyhörda kollegor. Arbetsklimatet genomsyras av tillväxt och en stark vi-känsla.

Arbetsbeskrivning:
I rollen som Teamledare ansvarar du för att leda och utveckla dina medarbetare och ditt team.

På Teamledarens ansvar ligger även att säkerställa att vi har rätt kompetens och att medarbetarna når uppsatta mål. Tjänsten innefattar bland annat följande arbetsuppgifter och ansvar: Personalansvar, motivera och stärka teamets samarbete, säkerställa leverans efter uppsatta mål, planering och genomförande av team-möten, utveckla och driva uppdraget framåt, kvalitetssäkra och optimera kundsamtalen, coacha medarbetarna i försäljning.

Kompetens och erfarenhet:
Vi söker dig som är målmedveten och energisk samtidigt som du är ödmjuk och vänlig. Du tillämpar ett coachande ledarskap anpassat utifrån varje individ. Du är van vid att jobba mot - och leverera - på uppsatta mål. Du har stor social kompetens och drivs av att se andra människor utvecklas. Att leda utveckling inom försäljning är inget nytt för dig.

Tidigare erfarenhet av att leda team ser vi som en förutsättning för tjänsten. Du är en stjärna på att inspirera och motivera. Du är van vid att arbeta med mål- och resultatuppföljning för att driva en verksamhet och dess medarbetare framåt. Du är duktig på att planera och genomföra aktiviteter som bidrar till effektivitet och lönsamhet och din motivation ligger i att utbilda och inspirera ditt team till framgång. Att vara påläst och efterleva våra värderingar samt att vårda och utveckla såväl interna som externa relationer ser vi som en viktig del av tjänsten.

Våra medarbetare är vår viktigaste resurs och får ta del av förmåner som främjar både utveckling och välmående. Det innebär allt från friskvårdsbidrag, rikskort, kollektivavtal till utbildningar för att kunna utvecklas i din yrkesroll. Välkommen med din ansökan senast den 30 april. Vill du veta mer om tjänsten?

Kontakta gärna:

Liza Jonsson, Kontaktcenterchef, Tfn 076-6770870

Emma Roback, Bemanningsansvarig, Tfn 010-458 08 07 Visa mindre

Fonuskoncernen söker sommarvikarier till vår kundsupport i Kalmar

Vi söker nu serviceinriktade och engagerade medarbetare till Fonuskoncernens Kontaktcenter. Kontoret i Kalmar är till stora delar ansiktet utåt gentemot koncernens kunder. Arbetsplatsen stödjer koncernens två stora verksamheter: Sveriges största familjejuridiska verksamhet samt Sveriges marknadsledande begravningsbyrå. Nu söker vi sommarvikarier till båda våra verksamheter med möjlighet till timanställning redan under våren. Som kundsupport på Kontaktcent... Visa mer
Vi söker nu serviceinriktade och engagerade medarbetare till Fonuskoncernens Kontaktcenter. Kontoret i Kalmar är till stora delar ansiktet utåt gentemot koncernens kunder. Arbetsplatsen stödjer koncernens två stora verksamheter: Sveriges största familjejuridiska verksamhet samt Sveriges marknadsledande begravningsbyrå. Nu söker vi sommarvikarier till båda våra verksamheter med möjlighet till timanställning redan under våren.

Som kundsupport på Kontaktcenter får du möjlighet att utvecklas i ett modernt och värderingsstyrt företag med engagerade och lyhörda kollegor. Vi erbjuder en familjär arbetsplats med placering i nya moderna lokaler i Kalmar. På kontoret sitter idag cirka 35 medarbetare i kontorslandskap som är väl anpassat efter arbetsuppgifterna. Våra öppettider är 7–20 måndag till fredag, arbetstiderna är således varierande.

Arbetsbeskrivning: arbetsuppgifterna innefattar i huvudsak att sköta kundkontakt och mötesbokning samt att jobba aktivt med merförsäljning för koncernens kunder. Du hjälper kunderna via inkommande och utgående samtal, chatt och mejl.

Som medarbetare på Kontaktcenter bör du ha lätt för att bemöta människor och drivas av att ge våra kunder en hög servicenivå samt se varje kunds specifika behov. Du är ansvarstagande, noggrann och har en förmåga att driva på ditt arbete och din egen prestation samt är van vid att jobba mot uppsatta mål.

Arbetet sker med telefon och dator som främsta arbetsredskap. Det är viktigt att du är van vid att hantera olika system och har ett effektivt arbetssätt. Som person har du en positiv grundinställning och är flexibel i ditt arbete. Det händer mycket i koncernen så det är av stor vikt att du ser positivt på förändringar.

Kvalifikationer: Minst 1 års erfarenhet från kundservice och gärna god försäljningsvana. Gymnasieutbildning och goda färdigheter i Office-paketet samt god systemvana. Det är meriterande om du hade ekonomi eller juridik som inriktning på gymnasiet/högskola. Intresserad?

Skicka in din ansökan med CV och personligt brev. Urval och intervjuer sker löpande. Sista ansökningsdag är per 2022-02-15. Vill du veta mer om tjänsten? Kontakta gärna:

Liza Jonsson, Kontaktcenterchef, Tfn 08-709 83 14 [email protected]

Emma Roback, Bemanningsansvarig, Tfn 073–0551561 [email protected] Visa mindre