Vi på E-hälsomyndigheten söker nu en administratör med ansvar för vår reception som är öppen kl.8-16 på vardagar. Tjänsten tillhör enheten administration och kontor som är en del av avdelningen myndighetsstöd. Enheten ansvarar för myndighetens lokaler, facility management och onsite IT samt stödjer övriga organisationen med administrativa uppgifter.
Som medarbetare hos oss får du vara med och driva ett av de mest intressanta utvecklingsområdena i det sve... Visa mer
Vi på E-hälsomyndigheten söker nu en administratör med ansvar för vår reception som är öppen kl.8-16 på vardagar. Tjänsten tillhör enheten administration och kontor som är en del av avdelningen myndighetsstöd. Enheten ansvarar för myndighetens lokaler, facility management och onsite IT samt stödjer övriga organisationen med administrativa uppgifter.
Som medarbetare hos oss får du vara med och driva ett av de mest intressanta utvecklingsområdena i det svenska samhället: e-hälsa. För dig innebär det en möjlighet att kombinera din kompetens med ett samhällsengagemang och en vilja att skapa nytta för Sveriges invånare.
Om tjänsten
I den här rollen kommer du främst att arbeta i myndighetens reception med tillhörande uppgifter. Du är myndighetens ansikte utåt och välkomnar medarbetare samt besökare. Receptionen är öppen kl.8-16 och du ansvarar tillsammans med dina närmsta kollegor för att den alltid är bemannad och tillgänglig för besökare.
I ditt ansvar ingår den dagliga driften av myndighetens lokaler - ansvara för felanmälningar, kontakter med leverantörer av Facility Management samt andra praktiska lokalrelaterade frågor. Din arbetsdag kommer att vara mycket varierad, många frågor dyker upp oväntat och behöver åtgärdas direkt - detta är ett jobb för dig som gillar när det händer många olika saker och som vill ta eget ansvar. Du kommer att boka möten, konferenser och andra arrangemang, beställa bl.a. kontorsmaterial, fika och blommor till myndighetens anställda.
Intern on-site IT kommer ingå till viss del då du fungerar som backup till IT-tekniker på plats. Här kan arbetsuppgifterna vara att lösa problem med mötesrumsteknik, programvara på persondatorer och krånglande mobiltelefoner.
Som administratör kommer du att stödja hela organisationen med olika typer av uppgifter, t.ex. avtalsregistrering, handläggning av ärenden, registerföring i Excel, utskick av handlingar till medborgare, böcker, post och broschyrer.
Din stora datavana samt erfarenhet från andra serviceyrken kommer vara nyckeln till framgång och har du erfarenhet från statlig verksamhet är det en extra tillgång. Arbetet sker vardagar på plats på E-hälsomyndighetens kontor, Södra Långgatan 60.
Vi söker dig som har:
• Gymnasieutbildning eller motsvarande utbildning.
• Erfarenhet av administrativt arbete med t.ex. handläggning, rapportskrivning, bokningar och/eller framtagande av underlag.
• Kvalificerad administrativ kunskap inom flera dataprogram/system så som Word, Excel och Outlook.
• Grundläggande kunskaper och förståelse för teknisk utrustning, hård- och mjukvara.
• Du behärskar svenska på en hög nivå inom såväl tal som skrift.
• Du har goda kunskaper i engelska inom såväl tal som skrift.
För att trivas och göra ett bra jobb behöver du vara självgående och ha en hög personlig mognad. Du är strukturerad, serviceinriktad och initiativrik. Du har intresse, vilja och förmåga att hjälpa andra och anstränger dig för att leverera lösningar och alltid vilja jobba med att förbättra ditt arbete och de rutiner som finns. Vid rekryteringen kommer vi att lägga stor vikt vid personliga kompetenser.
Meriterande för tjänsten är:
• Erfarenhet av arbete inom statlig förvaltning.
• Erfarenhet av arbete med lokalfrågor.
• Erfarenhet av receptionsarbete.
Vad erbjuder vi
Vi erbjuder dig att vara med och skapa samhällsnytta för dagens och framtidens e-hälsa. Vi arbetar med stora transaktionskritiska system som påverkar samhället. Du kommer att omges av trevliga arbetskamrater som har kul på jobbet. Du får självklart förmåner såsom friskvårdsbidrag och förtroendearbetstid. E-hälsomyndigheten vill vara en attraktiv arbetsgivare och erbjuder möjligheten till att arbeta delvis på distans.
Anställningen är tillsvidare med tillträde snarast eller enligt överenskommelse. Placering för anställningen är Kalmar. Arbetet kan innebära tjänsteresor mellan orterna.
E-hälsomyndigheten vill ta tillvara de kvaliteter som en jämn könsfördelning och en etnisk och kulturell mångfald tillför verksamheten.
Tid till det du vill! Vill du veta mer om hur det är att bo och arbeta i Kalmar län, läs här flyttahit.nu
Är du intresserad?
Frågor angående tjänsten besvaras av enhetschef Carolin Gullberg på tel 010-10 60 718, HR-specialist Amanda Bogren på tel 010- 10 60 882, Fabian Göransson, Saco på tel 010-458 62 34 och Ingela Gångfeldt, -ST på tel 010-458 62 90.
Välkommen att skicka in din ansökan via vårt rekryteringssystem med cv och personligt brev senast 22 oktober!
Denna anställning innebär placering i säkerhetsklass. En säkerhetsprövning med registerkontroll enligt säkerhetsskyddslagen (2018:585) kommer därför att genomföras före beslut om anställning. För en del av våra arbetsuppgifter i säkerhetsklass krävs svenskt medborgarskap.
Om du har beslut om skyddade personuppgifter, kontakta den HR-specialist som finns namngiven i annonsen.
Om E-hälsomyndigheten
E-hälsomyndigheten är expertmyndighet för frågor som rör e-hälsa och har en central roll i den framväxande nationella digitala infrastrukturen för hälsodata. Vi erbjuder också ett antal e hälsotjänster och digitala lösningar för privatpersoner och professioner inom hälso- och sjukvård och socialtjänst. E-recepttjänsten och Covidbevis är de mest kända.
Vi erbjuder dig ett spännande arbete med många utvecklingsmöjligheter på en arbetsplats i centrum för den nationella utvecklingen av e-hälsa. Hos oss arbetar ungefär 300 personer totalt på två orter, Stockholm och Kalmar. Läs mer på www.ehalsomyndigheten.se
Rekryteringen sköts av E-hälsomyndighetens HR-avdelning och därför undanber vi oss säljsamtal från rekryteringsföretag och annonssäljare.
Visa mindre