Lediga jobb som Kontorsreceptionist i Kalmar

Se lediga jobb som Kontorsreceptionist i Kalmar. Genom att välja en specifik arbetsgivare kan du även välja att se alla jobb i Kalmar som finns hos arbetsgivaren.

Receptionist

Vi behöver förstärkning i vår reception! Din roll blir i första hand att ge maximal service och information till våra körkortselever och kursdeltagare, svara i telefon, hantera bokningar och kassa. Du har även koll på inköp och sköter om våra lokaler. Arbetet är självständigt och varierande och du förväntas periodvis kunna hantera hög arbetsbelastning samt god närvaro på arbetsplatsen. Du är service inriktad men ödmjuk, eftersom vi är måna om våra kun... Visa mer
Vi behöver förstärkning i vår reception!


Din roll blir i första hand att ge maximal service och information till våra körkortselever och kursdeltagare, svara i telefon, hantera bokningar och kassa. Du har även koll på inköp och sköter om våra lokaler.


Arbetet är självständigt och varierande och du förväntas periodvis kunna hantera hög arbetsbelastning samt god närvaro på arbetsplatsen. Du är service inriktad men ödmjuk, eftersom vi är måna om våra kunder.


Det är ett stort plus om du har tidigare erfarenhet av trafikskoleverksamhet. Du behöver behärska svenska mycket bra i tal och skrift och kunna föra en dialog på engelska.


Anställningen omfattar 100% om det visar sig att du är rätt person till för jobbet. Anställningen påbörjas omgående.


Vi behöver dig i stort sett omgående så observera att tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden går ut.


Vi tar endast emot ansökningar via mejl. Din ansökan som inkluderar ditt CV och bild skickas till [email protected]
#jobbjustnu Visa mindre

Kundvärd - Extraarbete i Kalmar

Ansök    Okt 30    Manpower AB    Kontorsreceptionist
Är du en serviceinriktad och positiv person som letar efter ett flexibelt extraarbete? Vi söker en engagerad kundvärd för extraanställning till vår kund i Kalmar. I rollen kommer du att ge professionell service till kunder och skapa en välkomnande miljö. Arbetsuppgifter * Ta emot och hjälpa kunder med deras frågor och ärenden * Säkerställa att kunderna får en positiv upplevelse * Hantera lättare administrativa uppgifter * Vara företagets ansikte utåt... Visa mer
Är du en serviceinriktad och positiv person som letar efter ett flexibelt extraarbete?
Vi söker en engagerad kundvärd för extraanställning till vår kund i Kalmar. I rollen kommer du att ge professionell service till kunder och skapa en välkomnande miljö.

Arbetsuppgifter

* Ta emot och hjälpa kunder med deras frågor och ärenden
* Säkerställa att kunderna får en positiv upplevelse
* Hantera lättare administrativa uppgifter
* Vara företagets ansikte utåt och bidra till en trevlig atmosfär

Vem vi söker

Vi söker dig som:

* Har en positiv attityd och gillar att möta nya människor
* Är flexibel och kan arbeta vid behov
* Har god kommunikativ förmåga på svenska
* Tidigare erfarenhet av service är meriterande

Anställningsform: Extraarbete vid behov
Plats: Kalmar

Om Manpower
Manpower är ett av Sveriges ledande rekryterings- och bemanningsföretag med ett omfattande nätverk av attraktiva arbetsgivare. Vi erbjuder dig möjligheten att bygga din karriär både på kort och lång sikt.

Ansökan och kontaktuppgifter

Varmt välkommen med din ansökan genom att registrera ditt CV. Vid frågor är du välkommen att kontakta konsultchef Balder Sörensen via e-post: [email protected] eller telefonnummer: 0470-74 55 91.

Så ansöker du:
Klicka på "Ansök nu" och skapa ett konto hos oss. Observera att vi inte tar emot ansökningar via e-post. Vi går igenom ansökningar löpande, så skicka in din ansökan så snart som möjligt. Visa mindre

Receptionist, vid behov och sommar

Ansök    Mar 14    Ls Jobbet AB    Kontorsreceptionist
Pluggar du och är ute efter ett spännande extrajobb? Liljas i Kalmar söker nu en receptionist som kan jobba vid behov och under sommarmånaderna. Om tjänsten Som receptionist hos oss är du en mycket viktig del i vår servicefunktion. Du välkomnar besökare och kunder och hjälper dem till rätta. Detta gör du dels fysiskt i vår bilhall men din huvuduppgift blir att besvara vår växeltelefon, mejl och chatt. I tjänsten ingår även vissa administrativa arbetsuppgi... Visa mer
Pluggar du och är ute efter ett spännande extrajobb? Liljas i Kalmar söker nu en receptionist som kan jobba vid behov och under sommarmånaderna.
Om tjänsten
Som receptionist hos oss är du en mycket viktig del i vår servicefunktion. Du välkomnar besökare och kunder och hjälper dem till rätta. Detta gör du dels fysiskt i vår bilhall men din huvuduppgift blir att besvara vår växeltelefon, mejl och chatt. I tjänsten ingår även vissa administrativa arbetsuppgifter.
Behovet gäller främst helger samt vardagar mellan kl.16-18. Under sommaren finns det möjlighet att utöka arbetstiden.
Dina kvalifikationer
Vi vill att du har avslutat en 3-årig gymnasieutbildning, har en god känsla för kundbemötande och känner dig trygg i kontakten med människor. Du har goda datorkunskaper och kan uttrycka dig mycket väl på svenska och engelska i både tal och skrift. B-körkort är ett krav.
Om dig
Vi tror att du är en person med glatt humör, hög servicekänsla och kommunikativ förmåga. Du har lätt för att samarbeta men trivs även med att ta egna initiativ.
Sista ansökningsdag är den 7 april. Tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut så skicka in din ansökan redan idag.
För mer information om tjänsten kontakta:
Sara Hulthén, Platschef tel. 0480-94403
Nicklas Torstensson, Facklig kontaktperson Unionen, [email protected]
Krav
Avslutad 3 årig gymnasieutbildning
B-körkort

Om arbetsgivaren - Liljas Personbilar AB
Liljas Personbilar AB är ett privatägt bolag som grundades 1928. Vi är ett modernt och framåtriktat företag som strävar efter att ständigt utvecklas. Liljas är återförsäljare av Volvo, Renault, Dacia, Isuzu, LEVC, Segway och bedriver även biluthyrning via varumärket Hertz. Företaget har verksamhet i Kalmar, Växjö, Nybro och, Tingsryd. Med hjälp av våra ca 260 st medarbetare omsätts årligen ca 1,8 miljarder kronor inom bilförsäljning, biluthyrning, bildelar, verkstadsservice samt drivmedel och betaltjänster. Visa mindre

Sommarvikarie som Kundvärd på Telia

Ansök    Maj 8    Manpower AB    Kontorsreceptionist
Är du en person som trivs i en varierande roll och ser din sociala kompetens som ett stort plus? Är du dessutom självgående och har ett starkt intresse för administration? Sök då jobbet som kundvärd hos Coor / Telia i Kalmar, redan idag! Du kommer bli anställd hos oss på Manpower och uthyrd till Coor som bemannar Telias reception. Uppdraget hos Coor är på mellan 75%-100% under sommaren, med möjlighet till extrajobb vidare under hösten för den som gör ett... Visa mer
Är du en person som trivs i en varierande roll och ser din sociala kompetens som ett stort plus? Är du dessutom självgående och har ett starkt intresse för administration?
Sök då jobbet som kundvärd hos Coor / Telia i Kalmar, redan idag!

Du kommer bli anställd hos oss på Manpower och uthyrd till Coor som bemannar Telias reception. Uppdraget hos Coor är på mellan 75%-100% under sommaren, med möjlighet till extrajobb vidare under hösten för den som gör ett bra jobb.

Hur ser en vanlig arbetsdag ut?

I rollen som kundvärd ingår flera roliga varierande arbetsuppgifter, men viktigast blir att hantera Telias besöksmottagning och ge service åt deras kunder i samband med ankomst samt avgång. Du kommer att arbeta i ett litet team på en stor arbetsplats och i en riktigt härlig arbetsmiljö.

Arbetet innebär bland annat:

* att vara kundfokuserad och ha en affärsmässig kontaktyta mot kunden genom att upprätthålla goda kundrelationer samt informera kunderna om dagliga operativa frågor
* administrera passerkort och konferensteknik
* beställning och påfyllning av kontorsmaterial
* sortering och distribution av ankommande och avgående post och gods.

Vem är du?

* Vi tror att du har ett naturligt sinne för service samt är utåtriktad, positiv, prestigelös, och professionell
* Du är noggrann och strukturerad samt har ett starkt intresse för administration
* Tar egna initiativ och är inte rädd för att fatta snabba beslut
* Flexibilitet och egen drivkraft är egenskaper som vi värderar högt då du arbetar med ständiga förbättringar av leveransen

Vi ser att du lägst har gymnasieutbildning, Du ska ha god datorvana samt hantera det svenska språket till fullo i både tal och skrift. Du bör också ha goda kunskaper i engelska.

Vad kan Coor erbjuda dig?

Coor är Nordens ledande aktör inom service management. Bolaget är specialiserat på att leda, utveckla och effektivisera affärsstödjande servicefunktioner på kontor, i produktionsanläggningar, i fastigheter och i offentlig verksamhet. Bolaget har ca 6 100 medarbetare i Sverige, Norge, Danmark, Finland och Belgien. Omsättningen är ca 7 500 MSEK.

Sök tjänsten i dag!

Vid frågor är du välkommen att kontakta ansvarig konsultchef Daniella Bergström, 0455-302788, [email protected]

Vi arbetar med löpande urval så skicka in din ansökan omgående. Tjänsten kan komma att vara tillsatt innan ansökningstidens slut.

Vi ser fram emot att höra från dig!

Om Manpower

Manpower är Sveriges ledande rekryterings- och bemanningsföretag med tiotusentals attraktiva arbetsgivare över hela landet som våra kunder. Med vårt omfattande nätverk, lokalt såväl som globalt, kan vi erbjuda mängder av spännande lediga jobb som hjälper dig att bygga din karriär, både på kort och lång sikt. Visa mindre

Administratör med ansvar för reception

Vi på E-hälsomyndigheten söker nu en administratör med ansvar för vår reception som är öppen kl.8-16 på vardagar. Tjänsten tillhör enheten administration och kontor som är en del av avdelningen myndighetsstöd. Enheten ansvarar för myndighetens lokaler, facility management och onsite IT samt stödjer övriga organisationen med administrativa uppgifter.  Som medarbetare hos oss får du vara med och driva ett av de mest intressanta utvecklingsområdena i det sve... Visa mer
Vi på E-hälsomyndigheten söker nu en administratör med ansvar för vår reception som är öppen kl.8-16 på vardagar. Tjänsten tillhör enheten administration och kontor som är en del av avdelningen myndighetsstöd. Enheten ansvarar för myndighetens lokaler, facility management och onsite IT samt stödjer övriga organisationen med administrativa uppgifter. 

Som medarbetare hos oss får du vara med och driva ett av de mest intressanta utvecklingsområdena i det svenska samhället: e-hälsa. För dig innebär det en möjlighet att kombinera din kompetens med ett samhällsengagemang och en vilja att skapa nytta för Sveriges invånare.

Om tjänsten
I den här rollen kommer du främst att arbeta i myndighetens reception med tillhörande uppgifter. Du är myndighetens ansikte utåt och välkomnar medarbetare samt besökare. Receptionen är öppen kl.8-16 och du ansvarar tillsammans med dina närmsta kollegor för att den alltid är bemannad och tillgänglig för besökare.

I ditt ansvar ingår den dagliga driften av myndighetens lokaler - ansvara för felanmälningar, kontakter med leverantörer av Facility Management samt andra praktiska lokalrelaterade frågor. Din arbetsdag kommer att vara mycket varierad, många frågor dyker upp oväntat och behöver åtgärdas direkt - detta är ett jobb för dig som gillar när det händer många olika saker och som vill ta eget ansvar. Du kommer att boka möten, konferenser och andra arrangemang, beställa bl.a. kontorsmaterial, fika och blommor till myndighetens anställda. 

Intern on-site IT kommer ingå till viss del då du fungerar som backup till IT-tekniker på plats. Här kan arbetsuppgifterna vara att lösa problem med mötesrumsteknik, programvara på persondatorer och krånglande mobiltelefoner.

Som administratör kommer du att stödja hela organisationen med olika typer av uppgifter, t.ex. avtalsregistrering, handläggning av ärenden, registerföring i Excel, utskick av handlingar till medborgare, böcker, post och broschyrer. 

Din stora datavana samt erfarenhet från andra serviceyrken kommer vara nyckeln till framgång och har du erfarenhet från statlig verksamhet är det en extra tillgång. Arbetet sker vardagar på plats på E-hälsomyndighetens kontor, Södra Långgatan 60.  

Vi söker dig som har:

• Gymnasieutbildning eller motsvarande utbildning.
• Erfarenhet av administrativt arbete med t.ex. handläggning, rapportskrivning, bokningar och/eller framtagande av underlag.
• Kvalificerad administrativ kunskap inom flera dataprogram/system så som Word, Excel och Outlook.
• Grundläggande kunskaper och förståelse för teknisk utrustning, hård- och mjukvara.
• Du behärskar svenska på en hög nivå inom såväl tal som skrift.
• Du har goda kunskaper i engelska inom såväl tal som skrift. 

För att trivas och göra ett bra jobb behöver du vara självgående och ha en hög personlig mognad. Du är strukturerad, serviceinriktad och initiativrik. Du har intresse, vilja och förmåga att hjälpa andra och anstränger dig för att leverera lösningar och alltid vilja jobba med att förbättra ditt arbete och de rutiner som finns. Vid rekryteringen kommer vi att lägga stor vikt vid personliga kompetenser.

Meriterande för tjänsten är:

• Erfarenhet av arbete inom statlig förvaltning.
• Erfarenhet av arbete med lokalfrågor.
• Erfarenhet av receptionsarbete.   

Vad erbjuder vi
Vi erbjuder dig att vara med och skapa samhällsnytta för dagens och framtidens e-hälsa. Vi arbetar med stora transaktionskritiska system som påverkar samhället. Du kommer att omges av trevliga arbetskamrater som har kul på jobbet. Du får självklart förmåner såsom friskvårdsbidrag och förtroendearbetstid. E-hälsomyndigheten vill vara en attraktiv arbetsgivare och erbjuder möjligheten till att arbeta delvis på distans.

Anställningen är tillsvidare med tillträde snarast eller enligt överenskommelse. Placering för anställningen är Kalmar. Arbetet kan innebära tjänsteresor mellan orterna.

E-hälsomyndigheten vill ta tillvara de kvaliteter som en jämn könsfördelning och en etnisk och kulturell mångfald tillför verksamheten.

Tid till det du vill! Vill du veta mer om hur det är att bo och arbeta i Kalmar län, läs här flyttahit.nu

Är du intresserad?
Frågor angående tjänsten besvaras av enhetschef Carolin Gullberg på tel 010-10 60 718, HR-specialist Amanda Bogren på tel 010- 10 60 882, Fabian Göransson, Saco på tel 010-458 62 34 och Ingela Gångfeldt, -ST på tel 010-458 62 90.

Välkommen att skicka in din ansökan via vårt rekryteringssystem med cv och personligt brev senast 22 oktober! 

Denna anställning innebär placering i säkerhetsklass. En säkerhetsprövning med registerkontroll enligt säkerhetsskyddslagen (2018:585) kommer därför att genomföras före beslut om anställning. För en del av våra arbetsuppgifter i säkerhetsklass krävs svenskt medborgarskap.

Om du har beslut om skyddade personuppgifter, kontakta den HR-specialist som finns namngiven i annonsen.

Om E-hälsomyndigheten
E-hälsomyndigheten är expertmyndighet för frågor som rör e-hälsa och har en central roll i den framväxande nationella digitala infrastrukturen för hälsodata. Vi erbjuder också ett antal e hälsotjänster och digitala lösningar för privatpersoner och professioner inom hälso- och sjukvård och socialtjänst. E-recepttjänsten och Covidbevis är de mest kända.

Vi erbjuder dig ett spännande arbete med många utvecklingsmöjligheter på en arbetsplats i centrum för den nationella utvecklingen av e-hälsa. Hos oss arbetar ungefär 300 personer totalt på två orter, Stockholm och Kalmar. Läs mer på www.ehalsomyndigheten.se

Rekryteringen sköts av E-hälsomyndighetens HR-avdelning och därför undanber vi oss säljsamtal från rekryteringsföretag och annonssäljare. Visa mindre

Sommarvikarie som Kundvärd på Telia

Ansök    Maj 2    Manpower AB    Kontorsreceptionist
Är du en person som trivs i en varierande roll och ser din sociala kompetens som ett stort plus? Är du dessutom självgående och har ett starkt intresse för administration? Sök då jobbet som kundvärd hos Coor / Telia i Kalmar, redan idag! Du kommer bli anställd hos oss på Manpower och uthyrd till Coor som bemannar Telias reception. Uppdraget hos Coor är på mellan 75%-100% under sommaren, med möjlighet till extrajobb vidare under hösten för den som gör ett... Visa mer
Är du en person som trivs i en varierande roll och ser din sociala kompetens som ett stort plus? Är du dessutom självgående och har ett starkt intresse för administration?
Sök då jobbet som kundvärd hos Coor / Telia i Kalmar, redan idag!

Du kommer bli anställd hos oss på Manpower och uthyrd till Coor som bemannar Telias reception. Uppdraget hos Coor är på mellan 75%-100% under sommaren, med möjlighet till extrajobb vidare under hösten för den som gör ett bra jobb.

Hur ser en vanlig arbetsdag ut?

I rollen som kundvärd ingår flera roliga varierande arbetsuppgifter, men viktigast blir att hantera Telias besöksmottagning och ge service åt deras kunder i samband med ankomst samt avgång. Du kommer att arbeta i ett litet team på en stor arbetsplats och i en riktigt härlig arbetsmiljö.

Arbetet innebär bland annat:

* att vara kundfokuserad och ha en affärsmässig kontaktyta mot kunden genom att upprätthålla goda kundrelationer samt informera kunderna om dagliga operativa frågor
* administrera passerkort och konferensteknik
* beställning och påfyllning av kontorsmaterial
* sortering och distribution av ankommande och avgående post och gods.

Vem är du?

* Vi tror att du har ett naturligt sinne för service samt är utåtriktad, positiv, prestigelös, och professionell
* Du är noggrann och strukturerad samt har ett starkt intresse för administration
* Tar egna initiativ och är inte rädd för att fatta snabba beslut
* Flexibilitet och egen drivkraft är egenskaper som vi värderar högt då du arbetar med ständiga förbättringar av leveransen

Vi ser att du lägst har gymnasieutbildning, Du ska ha god datorvana samt hantera det svenska språket till fullo i både tal och skrift. Du bör också ha goda kunskaper i engelska.

Vad kan Coor erbjuda dig?

Coor är Nordens ledande aktör inom service management. Bolaget är specialiserat på att leda, utveckla och effektivisera affärsstödjande servicefunktioner på kontor, i produktionsanläggningar, i fastigheter och i offentlig verksamhet. Bolaget har ca 6 100 medarbetare i Sverige, Norge, Danmark, Finland och Belgien. Omsättningen är ca 7 500 MSEK.

Sök tjänsten i dag!

Vid frågor är du välkommen att kontakta ansvarig konsultchef Daniella Bergström, 0455-302788, [email protected]

Vi arbetar med löpande urval så skicka in din ansökan omgående. Tjänsten kan komma att vara tillsatt innan ansökningstidens slut.

Vi ser fram emot att höra från dig!

Om Manpower

Manpower är Sveriges ledande rekryterings- och bemanningsföretag med tiotusentals attraktiva arbetsgivare över hela landet som våra kunder. Med vårt omfattande nätverk, lokalt såväl som globalt, kan vi erbjuda mängder av spännande lediga jobb som hjälper dig att bygga din karriär, både på kort och lång sikt. Visa mindre

Sommarjobb som Receptionist i centrala Kalmar

Ansök    Apr 22    Manpower AB    Kontorsreceptionist
Söker du ett omväxlande sommarjobb och är bra på att bemöta människor? Är du dessutom självgående och har ett intresse för administration? Sök då sommarjobbet som receptionist hos Coor, som bemannar receptionen på Telias avdelningskontor på Norra vägen 50 i Kalmar, redan idag! Uppdraget startar i mitten av v. 27 och pågår till v.33, med möjlighet till extrajobb vidare under hösten för den som gör ett bra jobb. Hur ser en vanlig arbetsdag ut? I rollen s... Visa mer
Söker du ett omväxlande sommarjobb och är bra på att bemöta människor? Är du dessutom självgående och har ett intresse för administration?
Sök då sommarjobbet som receptionist hos Coor, som bemannar receptionen på Telias avdelningskontor på Norra vägen 50 i Kalmar, redan idag!

Uppdraget startar i mitten av v. 27 och pågår till v.33, med möjlighet till extrajobb vidare under hösten för den som gör ett bra jobb.

Hur ser en vanlig arbetsdag ut?

I rollen som kundvärd ingår flera roliga varierande arbetsuppgifter, men viktigast blir att hantera Telias besöksmottagning och ge service åt deras kunder i samband med ankomst samt avgång. Du kommer att arbeta i ett litet team på en stor arbetsplats och i en riktigt härlig arbetsmiljö.

Arbetet innebär bland annat:

* administrera passerkort och konferensteknik
* beställning och påfyllning av kontorsmaterial
* sortering och distribution av ankommande och avgående post och gods.
* enklare administration

Vem är du?

* Vi tror att du har ett naturligt sinne för service samt är utåtriktad, positiv, prestigelös, och professionell
* Du är noggrann och strukturerad samt har ett starkt intresse för administration
* Tar egna initiativ och är inte rädd för att fatta snabba beslut
* Du bör vara händig och ha en del kunskaper eller intresse för teknik
* Flexibilitet och egen drivkraft är egenskaper som vi värderar högt då du arbetar med ständiga förbättringar av leveransen

Vi ser att du lägst har gymnasieutbildning, Du ska ha god datorvana samt hantera det svenska språket till fullo i både tal och skrift.

Vad kan Coor erbjuda dig?

Coor är Nordens ledande aktör inom service management. Bolaget är specialiserat på att leda, utveckla och effektivisera affärsstödjande servicefunktioner på kontor, i produktionsanläggningar, i fastigheter och i offentlig verksamhet. Bolaget har ca 6 100 medarbetare i Sverige, Norge, Danmark, Finland och Belgien. Omsättningen är ca 7 500 MSEK.

Sök tjänsten i dag!

Vid frågor är du välkommen att kontakta ansvarig konsultchef Jonathan Gärdh, 0455-302782, [email protected]

Vi arbetar med löpande urval så skicka in din ansökan omgående. Tjänsten kan komma att vara tillsatt innan ansökningstidens slut.

Vi ser fram emot att höra från dig!

Om Manpower

Manpower är Sveriges ledande rekryterings- och bemanningsföretag med tiotusentals attraktiva arbetsgivare över hela landet som våra kunder. Med vårt omfattande nätverk, lokalt såväl som globalt, kan vi erbjuda mängder av spännande lediga jobb som hjälper dig att bygga din karriär, både på kort och lång sikt. Visa mindre

Receptionist

Om Jobbet Är du en duktig, positiv receptionist ? Vill du vara med i teamet och utveckla tandläkarkliniken? Vi på Procare dental tandvård I Sverige AB söker en receptionist till vårt glada och trevliga team. Om oss Procare dental tandvård I Sverige AB är en modern och ny klinik med den senaste utrustningen. Kliniken är belägen i kalmar Centrum. Hög kvalitet i verksamheten är något som vi värderar högt! Vi söker dig som -Behärskar svenska språket i tal oc... Visa mer
Om Jobbet
Är du en duktig, positiv receptionist ? Vill du vara med i teamet och utveckla tandläkarkliniken? Vi på Procare dental tandvård I Sverige AB
söker en receptionist till vårt glada och trevliga team.

Om oss
Procare dental tandvård I Sverige AB
är en modern och ny klinik med den senaste utrustningen. Kliniken är belägen i kalmar Centrum.
Hög kvalitet i verksamheten är något som vi värderar högt!
Vi söker dig som
-Behärskar svenska språket i tal och skrift
-Har bra datakunskaper
Om anställningen
Start: Enligt överenskommelse


Var ligger arbetsplatsen?
storgatan 28
39232 kalmar

Arbetsgivaren
Procare dental tandvård I Sverige AB Visa mindre

Administratör

Riksbyggen är ett kooperativt företag som utvecklar hållbara boendemiljöer. Vi är samtidigt en av Sveriges största fastighetsförvaltare med både bostadsrättsföreningar, företag och offentliga fastighetsägare som kunder. Som arbetsgivare erbjuder vi möjlighet till utveckling, delaktighet och inflytande. Oavsett vad du söker, vad du brinner för eller vad du vill uppnå står vår dörr öppen för dig. Välkommen in till en ny framtid på Riksbyggen. Som administra... Visa mer
Riksbyggen är ett kooperativt företag som utvecklar hållbara boendemiljöer. Vi är samtidigt en av Sveriges största fastighetsförvaltare med både bostadsrättsföreningar, företag och offentliga fastighetsägare som kunder. Som arbetsgivare erbjuder vi möjlighet till utveckling, delaktighet och inflytande. Oavsett vad du söker, vad du brinner för eller vad du vill uppnå står vår dörr öppen för dig. Välkommen in till en ny framtid på Riksbyggen.

Som administratör kommer du att få en nyckelroll. Din förmåga att organisera, planera och strukturera kommer att vara väldigt viktig.

Vad ska du göra?
Som administratör hanterar du diverse administrativa uppgifter så som fakturering, posthantering, leverantörsbedömningar, registrering i våra datasystem mm. Du är ”spindeln i nätet” och även ett administrativt stöd till samtliga medarbetare inom ekonomi, bostad, förvaltning samt till kundansvarig-gruppen i Mo-Sydost. Arbetet innebär även en hel del kundkontakter samt ansvar för samtliga kontorsytor.

Trivs du med ett mycket omväxlande och socialt arbete där du arbetar självständigt och får stor frihet att på egenhand lösa de utmaningar du ställs inför så kan den här tjänsten vara något för dig.

Vem är du?
Vi söker dig som har förmåga att bemöta kunder och agera professionellt. Som person är du serviceinriktad, en god kommunikatör samt har lätt för att skapa goda relationer. Vidare värderar vi att du är ordningsam, strukturerad, flexibel, har god samarbetsförmåga och stark initiativförmåga. 

Du är driven, självgående och trivs med att arbeta både självständigt och tillsammans med andra. Vi ser att du har utbildning inom ekonomi på lägst gymnasienivå eller motsvarande arbetslivserfarenhet. Har du erfarenhet från bygg- eller fastighetsbranschen är detta meriterande. 

Det är viktigt att du har mycket goda datorkunskaper och att du kan uttrycka dig väl i tal och skrift. I tjänsten kan det förekomma viss bilkörning och B-körkort erfordras. 

Tjänsten är en tillsvidaretjänst på heltid med placering i Kalmar. Riksbyggen strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka. Riksbyggen tillämpar provanställning. 

Din ansökan skickar du till oss via www.riksbyggen.se under Jobb & Karriär/Sök jobb senast 2022-11-21. Vi behandlar ansökningarna löpande så sök redan idag!

Du kommer att få tillgång till en länk för en digital intervju med roboten Hubert som tar ca 20 - 30 minuter. Vi ser gärna att du svarar på denna inom 48 - 72 timmar för att snabbt komma vidare i processen. Du kommer därefter bli kontaktad av oss om du blir aktuell för en andra intervju.

Vid frågor om tjänsten kontakta Marknadsområdeschef Åsa Måård, [email protected]


Vi arbetar nära våra kunder och vi ser gärna att du i ditt jobb hos oss blir ledamot i någon av våra bostadsrättsföreningar.

Är du nyfiken på hur det är hos oss? Se gärna vår film.

Till rekryteringskonsulter, annonssäljare etc. Vi har redan beslutat vilka vi samarbetar med vid rekryteringar samt var vi vill synas. Vi undanber oss därför kontakt från försäljare i dessa frågor. Visa mindre

Sommarjobb som Receptionist i centrala Kalmar

Ansök    Apr 20    Manpower AB    Kontorsreceptionist
Söker du ett omväxlande sommarjobb och är bra på att bemöta människor? Är du dessutom självgående och har ett intresse för administration? Sök då sommarjobbet som receptionist hos Coor, som bemannar receptionen på Telias avdelningskontor på Norra vägen 50 i Kalmar, redan idag! Uppdraget startar i mitten av v. 27 och pågår till v.33, med möjlighet till extrajobb vidare under hösten för den som gör ett bra jobb. Hur ser en vanlig arbetsdag ut? I rollen s... Visa mer
Söker du ett omväxlande sommarjobb och är bra på att bemöta människor? Är du dessutom självgående och har ett intresse för administration?
Sök då sommarjobbet som receptionist hos Coor, som bemannar receptionen på Telias avdelningskontor på Norra vägen 50 i Kalmar, redan idag!

Uppdraget startar i mitten av v. 27 och pågår till v.33, med möjlighet till extrajobb vidare under hösten för den som gör ett bra jobb.

Hur ser en vanlig arbetsdag ut?

I rollen som kundvärd ingår flera roliga varierande arbetsuppgifter, men viktigast blir att hantera Telias besöksmottagning och ge service åt deras kunder i samband med ankomst samt avgång. Du kommer att arbeta i ett litet team på en stor arbetsplats och i en riktigt härlig arbetsmiljö.

Arbetet innebär bland annat:

* administrera passerkort och konferensteknik
* beställning och påfyllning av kontorsmaterial
* sortering och distribution av ankommande och avgående post och gods.
* enklare administration

Vem är du?

* Vi tror att du har ett naturligt sinne för service samt är utåtriktad, positiv, prestigelös, och professionell
* Du är noggrann och strukturerad samt har ett starkt intresse för administration
* Tar egna initiativ och är inte rädd för att fatta snabba beslut
* Du bör vara händig och ha en del kunskaper eller intresse för teknik
* Flexibilitet och egen drivkraft är egenskaper som vi värderar högt då du arbetar med ständiga förbättringar av leveransen

Vi ser att du lägst har gymnasieutbildning, Du ska ha god datorvana samt hantera det svenska språket till fullo i både tal och skrift.

Vad kan Coor erbjuda dig?

Coor är Nordens ledande aktör inom service management. Bolaget är specialiserat på att leda, utveckla och effektivisera affärsstödjande servicefunktioner på kontor, i produktionsanläggningar, i fastigheter och i offentlig verksamhet. Bolaget har ca 6 100 medarbetare i Sverige, Norge, Danmark, Finland och Belgien. Omsättningen är ca 7 500 MSEK.

Sök tjänsten i dag!

Vid frågor är du välkommen att kontakta ansvarig konsultchef Jonathan Gärdh, 0455-302782, [email protected]

Vi arbetar med löpande urval så skicka in din ansökan omgående. Tjänsten kan komma att vara tillsatt innan ansökningstidens slut.

Vi ser fram emot att höra från dig!

Om Manpower

Manpower är Sveriges ledande rekryterings- och bemanningsföretag med tiotusentals attraktiva arbetsgivare över hela landet som våra kunder. Med vårt omfattande nätverk, lokalt såväl som globalt, kan vi erbjuda mängder av spännande lediga jobb som hjälper dig att bygga din karriär, både på kort och lång sikt. Visa mindre

Admininstratör till E-hälsomyndigheten

Vill du jobba med administration och service i en statlig reception?  Vi på E-hälsomyndigheten söker nu en administratör som ska ansvara för vår reception i Kalmar. Enheten administration och kontor har ansvar för lokalerna och medarbetarna på enheten bemannar receptionen kl.8-16 vardagar. Enheten ingår i avdelningen hr och stödjer hela organisationen med administrativa uppgifter.    Som medarbetare hos oss får du vara med och driva ett av de mest intres... Visa mer
Vill du jobba med administration och service i en statlig reception? 

Vi på E-hälsomyndigheten söker nu en administratör som ska ansvara för vår reception i Kalmar. Enheten administration och kontor har ansvar för lokalerna och medarbetarna på enheten bemannar receptionen kl.8-16 vardagar. Enheten ingår i avdelningen hr och stödjer hela organisationen med administrativa uppgifter.   

Som medarbetare hos oss får du vara med och driva ett av de mest intressanta utvecklingsområdena i det svenska samhället: e-hälsa. För dig innebär det en möjlighet att kombinera din kompetens inom service och administration med ett samhällsengagemang och en vilja att skapa nytta för Sveriges invånare.

Om tjänsten
Du kommer att fungera som administrativt stöd för verksamheten samt bemanna myndighetens reception. Du är myndighetens ansikte utåt och välkomnar medborgare och andra besökare. Receptionen är öppen kl.8-16 och du ansvarar tillsammans med dina närmsta kollegor för att den alltid är bemannad och tillgänglig för besökare.

I ditt ansvar ingår den dagliga driften av myndighetens lokaler - ansvara för felanmälningar, kontakter med leverantörer av Facility Management samt andra praktiska lokalrelaterade frågor. Din arbetsdag kommer att vara mycket varierad, många frågor dyker upp oväntat och behöver åtgärdas direkt - detta är ett jobb för dig som gillar när det händer många olika saker och som vill ta eget ansvar. Du kommer att boka möten, konferenser och andra arrangemang, beställa bl.a. kontorsmaterial, fika och blommor till myndighetens anställda. 

Som administratör kommer du att stödja hela organisationen med olika typer av uppgifter, t.ex. avtalsregistrering, handläggning av ärenden, registerföring i Excel, utskick av handlingar till medborgare, böcker, post och broschyrer. Här ser vi att du som är strukturerad och ordningsam kommer lyckas bra.

Din stora datavana samt erfarenhet från andra serviceyrken kommer vara nyckeln till framgång och har du erfarenhet från statlig verksamhet är det en extra tillgång.  

Vi söker dig som har:
Gymnasieutbildning eller liknande samt minst två års erfarenhet från reception eller kundtjänst och minst två års erfarenhet av administrativt arbete med t.ex. handläggning, avtalshantering, bokningar och/eller registrering. Du har hög kompetens inom receptionsarbete och en stor administrativ kunskap inom flera dataprogram/system så som Word, Excel och Outlook. Du behärskar svenska på en hög nivå inom såväl tal som skrift och har även god kunskap i engelska. 

För att trivas och göra ett bra jobb behöver du vara självgående och ha en hög personlig mognad. Du är strukturerad, serviceinriktad och har en mycket god samarbetsförmåga. 

Meriterande för tjänsten är:

• Erfarenhet av arbete inom statlig förvaltning. 
• Erfarenhet av hantering och registrering av allmänna handlingar.


 Vid rekryteringen kommer vi att lägga stor vikt vid personliga kompetenser.

Vad erbjuder vi
Vi erbjuder en stor möjlighet att vara med och skapa samhällsnytta i dagens och framtidens system inom e-hälsa. Vi arbetar med stora och transaktionskritiska system som påverkar samhället. Du kommer att omges av trevliga arbetskamrater som har kul på jobbet. Du får självklart förmåner som t.ex. friskvårdsbidrag och vi har förtroendearbetstid med flexibla arbetstider.

Anställningen är tillsvidare med tillträde snarast. Placering för anställningen är Kalmar. Arbetet kan innebära tjänsteresor.

E-hälsomyndigheten vill ta tillvara de kvaliteter som en jämn könsfördelning och en etnisk och kulturell mångfald tillför verksamheten.

Tid till det du vill! Vill du veta mer om hur det är att bo och arbeta i Kalmar län, läs här flyttahit.nu

Är du intresserad?
Frågor angående tjänsten besvaras av Carolin Gullberg, enhetschef tel 010-10 60 718, HR-specialist Ulrika Lind, tel 010-458 63 48, Emmeli Gross, Saco, tel 010-458 63 04 och Ingela Gångfeldt, -ST, tel 010-458 62 90.

Välkommen att skicka in din ansökan via vårt rekryteringssystem med cv och personligt brev senast 17 oktober 2021!

Om E-hälsomyndigheten
E-hälsomyndigheten skapar ett bättre informationsutbyte inom hälsa, vård och omsorg. Det gör vi genom att leda regeringens initiativ inom e-hälsoområdet och erbjuda effektiva, kvalitetssäkrade tjänster till professionerna och privatpersoner. Enkelt uttryckt: Med hjälp av e-hälsa kan vi få ett friskare och jämlikare Sverige.

Vi erbjuder dig ett spännande arbete med många utvecklingsmöjligheter på en arbetsplats i centrum för den nationella utvecklingen av e-hälsa. Hos oss arbetar ungefär 300 personer och vi är fördelade på två orter, Stockholm och Kalmar. Läs mer på www.ehalsomyndigheten.se

Rekryteringen sköts av E-hälsomyndighetens HR-avdelning och därför undanber vi oss säljsamtal från rekryteringsföretag och annonssäljare. Visa mindre

Administratör

Ansök    Nov 2    Kalmar kommun    Kontorsreceptionist
Kalmar växer och vi är nu över 70 000 invånare. Kalmar har en fantastisk kulturhistorisk miljö som ger staden charm och karaktär men Kalmar är också en modern universitetsstad med visioner. Här finns framtidstro, bra kommunal service och stadspuls parallellt med en livskraftig landsbygd. Kommunens arbetsplatser representerar verksamheter med cirka 200 olika yrken på åtta förvaltningar och tillsammans är vi ca 6 000 anställda. Kalmar kommun arbetar akti... Visa mer
Kalmar växer och vi är nu över 70 000 invånare.
Kalmar har en fantastisk kulturhistorisk miljö som ger staden charm och karaktär men Kalmar är också en modern universitetsstad med visioner. Här finns framtidstro, bra kommunal service och stadspuls parallellt med en livskraftig landsbygd.

Kommunens arbetsplatser representerar verksamheter med cirka 200 olika yrken på åtta förvaltningar och tillsammans är vi ca 6 000 anställda.

Kalmar kommun arbetar aktivt för jämställdhet och mångfald i arbetslivet. Kalmar kommun värdesätter de kvaliteter som en jämn ålders- och könsfördelning samt etnisk och kulturell mångfald tillför verksamheten. Vi ser därför gärna sökande som bidrar till det.

Tillsammans gör vi ett Kalmar för alla ännu bättre. Välkommen att söka jobb hos oss!

Samhällsbyggnadskontoret arbetar inom områdena fysisk planering, miljö, lantmäteri, energirådgivning, livsmedel, hälsoskydd och naturvård. Vi hanterar också bygglovsfrågor där stadsmiljö, gestaltning och bevarande är viktiga delar.
Vår kommun växer och i det arbetet har samhällsbyggnadskontoret en viktig roll. Med helhetssyn, hög ambition och nyfikenhet utvecklar och förvaltar vi tillsammans ett hållbart fysiskt samhälle med god livskvalitet. Välkommen att vara med på vår resa!


ARBETSUPPGIFTER
I den här rollen som administratör på samhällsbyggnadskontoret kommer du att arbeta i förvaltningens reception med tillhörande uppgifter, som att exempelvis ta emot besökare och hänvisa dem rätt samt ta emot beställningar och paket.

Du kommer arbeta med administrativa uppgifter som posthantering och inkomna handlingar via förvaltningens gemensamma e-post, samt fördela dessa digitalt till olika handläggare. I tjänsten ingår även arbetsuppgifter som diarieföring, utlämnande av allmän handling med mera.

Tjänsten tillhör organisatoriskt staben, men du kommer arbeta över hela förvaltningen och delta i förbättringsarbetet av de administrativa arbetsuppgifterna ur ett helhetsperspektiv tillsammans med alla verksamheterna. Samhällsbyggnadskontoret har ett administrativt nätverk där du kommer att ingå.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har minst gymnasial utbildning eller annan likvärdig utbildning som arbetsgivaren bedömer är relevant.

Det är meriterande om du har arbetslivserfarenhet av arbete inom service med kund- och/eller besökskontakt.
Det är meriterande om du har arbetslivserfarenhet av ärendehantering inom offentlig förvaltning, med kännedom om förvaltningslagen.

Som person är du först och främst serviceinriktad och flexibel, du trivs i offentlig miljö och vill vara en del av Kalmar kommuns och samhällsbyggnadskontorets ansikte utåt. Rollen förutsätter att du har mycket god förmåga att möta våra besökare med respekt och engagemang, exempelvis genom att få alla besökare att känna sig välkomna oavsett ärende. Du behöver kunna lösa olika problem, både självständigt och tillsammans med andra, som uppstår med kort varsel och kunna hantera flera olika arbetsuppgifter parallellt. Du behöver ha god förmåga att kunna prioritera mellan dessa olika arbetsuppgifter utifrån vad som är viktigast för stunden ur ett helhetsperspektiv.

Du ska ha god förmåga att uttrycka dig på svenska i såväl tal som skrift, samt kunna prata engelska med de besökare som önskar det.

ÖVRIGT
För att alla ansökningar ska bli likvärdigt granskade vid urvalsprocessen måste du söka via länken i varje specifik tjänst. OBS: Skicka INTE din ansökan via E-post eller brev.

Vi undanber oss erbjudanden och försäljningssamtal om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna tjänst. Visa mindre

Extrajobb som Receptionist

Letar du efter ett extrajobb? Vi söker dig som vill ha ett serviceinriktat jobb på en omtyckt arbetsplats!  Arbetsuppgifter Som receptionist hos E-hälsomyndighet är arbetsuppgifterna varierande men innefattar i första hand att ta emot och välkomna medborgare och besökare. Även allmän administration såsom posthantering, resebokningar, ordna med beställningar och felanmälningar är en del av arbetsdagen. Din profil  För att vara framgångsrik i rollen är du ... Visa mer
Letar du efter ett extrajobb? Vi söker dig som vill ha ett serviceinriktat jobb på en omtyckt arbetsplats! 

Arbetsuppgifter
Som receptionist hos E-hälsomyndighet är arbetsuppgifterna varierande men innefattar i första hand att ta emot och välkomna medborgare och besökare. Även allmän administration såsom posthantering, resebokningar, ordna med beställningar och felanmälningar är en del av arbetsdagen.

Din profil 
För att vara framgångsrik i rollen är du serviceinriktad och lösningsorienterad. Du tar gärna egna initiativ samtidigt som har du en positiv inställning, är flexibel och prestigelös i ditt sätt att arbeta. Självfallet brinner du för service och har ett stort kundfokus. Kommunikation är en stor del av arbetet och därför talar du svenska och engelska obehindrat. Personlig lämplighet är viktigt i tjänsten.

Tjänsten 
Tjänsten är med start omgående och innebär en anställning i OnePartnerGroups konsultverksamhet. I enlighet med vårt kollektivavtal ser vi att du som söker är student eller har annan huvudsaklig sysselsättning för att vara aktuell för tjänsten.
Tjänstgöringsort: Kalmar.
Arbetstider: Vardagar hel- eller halvdagar 07:45-16:00. 

Ansökan 
Vänligen skicka in din ansökan senast 16 september 2021 via www.onepartnergroup.se. Vi hanterar ansökningarna löpande vilket innebär att tjänsten kan tillsättas före sista ansökningsdag. För ytterligare frågor om tjänsten är du varmt välkommen att kontakta Elin Johansson 073- 430 53 46 eller Angelica Persson 070-815 02 61

Om OnePartnerGroup
OnePartnerGroup är en svenskägd koncern som erbjuder företag hjälp med rekrytering, bemanning, utbildning och smarta produktionslösningar. Vi finns verksamma på ett 50-tal orter i Sverige och har cirka 2500 engagerade medarbetare. Med ett brett kontaktnät och god lokalkännedom kan vi erbjuda ett stort utbud av lediga tjänster, inom flera områden och med olika kompetenskrav. För oss är det viktigt att du ska trivas och känna glädje över att gå till jobbet. Därför kan du lita på att vi gör vårt bästa för att hitta ett jobb som ska passa dig. Oavsett om det gäller en tjänst som anställd hos oss eller rekrytering till någon av våra kunder. www.onepartnergroup.se Visa mindre

Nu söker vi en serviceinriktad receptionist på deltid!

Jobbeskrivning Nu söker vi dig som vill jobba extra som receptionist/kontorsassistent i Kalmar under hösten. Arbetet innebär att du kommer få sköta diverse förekommande uppgifter i receptionen, ta emot besökare, fylla på och hålla ordning i kaffehörnan, hålla ordning på kontoret samt hantera viss administration. Tidigare erfarenhet av liknande uppgifter är meriterande men inget krav. Tjänsten passar dig som är studerande, pensionär eller har någon annan h... Visa mer
Jobbeskrivning
Nu söker vi dig som vill jobba extra som receptionist/kontorsassistent i Kalmar under hösten.
Arbetet innebär att du kommer få sköta diverse förekommande uppgifter i receptionen, ta emot besökare, fylla på och hålla ordning i kaffehörnan, hålla ordning på kontoret samt hantera viss administration. Tidigare erfarenhet av liknande uppgifter är meriterande men inget krav. Tjänsten passar dig som är studerande, pensionär eller har någon annan huvudsaklig sysselsättning.


Personliga egenskaper
Som person är du mycket serviceinriktad, flexibel och självgående. Du har lätt för att se vad som behöver göras och är ansvarstagande. Du ger ett trevligt bemötande, är positiv och har god känsla för servicebranschen.

Arbetstiderna är flexibla och schema planeras tillsammans med arbetsledaren. Arbetstiden är förlagd till dagtid. Omfattning för tjänsten är cirka en till två dagar/vecka.

Vi tillsätter tjänsten så fort vi hittat rätt kandidat. Välkommen att skicka ansökan via vår hemsida.


Du skickar din ansökan via vår hemsida www.uniflex.se

Se till att eventuella referenser som finns namngivna i dina ansökningshandlingar har kännedom om att de finns med där och att de eventuellt kommer att bli kontaktade vid en eventuell rekryteringsprocess.

Uniflex är ett auktoriserat bemanningsföretag som arbetar med uthyrning och rekrytering. Uniflex finns i Sverige, Norge och Finland. I Sverige är vi drygt 3 000 anställda och finns på ett 40 tal orter. Vi är medlemmar i Almega Kompetensföretagen samt Byggföretagen och har kollektivavtal med LO, Byggnads, Unionen och Akademikerförbunden. Uniflex är kvalitets-, miljö- och arbetsmiljöcertifierade enligt ISO 9001, ISO 14001 samt ISO 45001.

På Uniflex ser vi våra medarbetare som vår viktigaste tillgång och därför erbjuder vi följande:

• Kollektivavtal
• Tjänstepension
• Friskvårdsbidrag och andra personalförmåner
• Försäkringar
• Marknadsmässig lön
• Karriär och utveckling

Vi söker ständigt efter nya kollegor som arbetar i enighet med våra värderingar affärsfokus, engagemang, glädje och ansvarstagande. Visa mindre

Ventim AB söker Administratör/Receptionist

Dina arbetsuppgifter Hos oss kommer du jobba med blandade administrativa uppgifter. Du bemannar telefonväxeln, hanterar fakturor, lägger upp kunder, hanterar dokumentation, posthantering mm. Hos oss blir du den första man möter när man besöker oss.  Rollen är på deltid och omfattar 50%. Placeringsort är Kalmar. Tjänsten kommer att tillsättas omgående.  Kvalifikationer Du är positiv och vill arbeta med struktur och noggrannhet. Du är mån om att ge den bäst... Visa mer
Dina arbetsuppgifter
Hos oss kommer du jobba med blandade administrativa uppgifter. Du bemannar telefonväxeln, hanterar fakturor, lägger upp kunder, hanterar dokumentation, posthantering mm. Hos oss blir du den första man möter när man besöker oss. 
Rollen är på deltid och omfattar 50%. Placeringsort är Kalmar. Tjänsten kommer att tillsättas omgående. 

Kvalifikationer
Du är positiv och vill arbeta med struktur och noggrannhet. Du är mån om att ge den bästa servicen, både externt och internt, och tar stort ansvar för att det du levererar håller hög kvalitet. Tidigare erfarenheter är inte avgörande, utan vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper och intresset av att lära sig. 
Om du känner att detta kan vara något för dig så är du varmt välkommen med din ansökan redan idag!

Hur du ansöker
I denna rekrytering samarbetar vi med Telin Rekrytering & Konsult och du söker tjänsten via www.telinrekrytering.se

Vi arbetar med löpande urval så vänta inte med att skicka in din ansökan.

Vi tar ej emot ansökningar via e-post på grund av lagstiftningen GDPR. För att din ansökan skall vara giltig, vänligen registrera dig och ansök via vår hemsida.

Har du frågor eller vill veta mer är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Gustav Warelius på telefon 072-337 74 54 eller e-post [email protected]

Funderar du på att flytta till Kalmar län kan det vara bra att känna till att det finns extra stöd och vägledning att få. Härkan du bland annat läsa mer om regionen, våra kommuner, se lediga bostäder och få en kontaktperson. Flyttahit.nu är ett samarbete mellan Kalmar läns kommuner och Region Kalmar län.

Välkommen med din ansökan! Visa mindre

Extrajobb som kundvärd på Telias kontor

Ansök    Sep 19    Manpower Student    Kontorsreceptionist
Är du en person som trivs i en varierande roll och ser din sociala kompetens som en stor tillgång? Är du dessutom självgående och har ett starkt intresse för administration? Sök då extrajobb som receptionist/ kundvärd hos Telia i Kalmar, redan idag! Du kommer bli anställd hos oss på Manpower och uthyrd till Coor som bemannar Telias kontors reception. Vi kommer lägga stor vikt på personens flexibilitet och dess möjlighet att komma in på kort varsel vid fr... Visa mer
Är du en person som trivs i en varierande roll och ser din sociala kompetens som en stor tillgång? Är du dessutom självgående och har ett starkt intresse för administration?
Sök då extrajobb som receptionist/ kundvärd hos Telia i Kalmar, redan idag!

Du kommer bli anställd hos oss på Manpower och uthyrd till Coor som bemannar Telias kontors reception. Vi kommer lägga stor vikt på personens flexibilitet och dess möjlighet att komma in på kort varsel vid frånvaro av ordinarie personal.

För att kunna bli behovsanställd hos ett bemanningsföretag krävs det att du är något av följande:

* Studerande om minst 50 %
* Deltidsjobb om minst 50 %
* Pensionär

Hur ser en vanlig arbetsdag ut?

I rollen som receptionist ingår flera roliga varierande arbetsuppgifter, men viktigast blir att hantera Telias besöksmottagning och ge service åt deras kunder i samband med ankomst samt avgång. Du kommer att arbeta i ett litet team på en stor arbetsplats och i en riktigt härlig arbetsmiljö.

Arbetet innebär bland annat:

* administrera passerkort och konferensteknik
* beställning och påfyllning av kontorsmaterial
* sortering och distribution av ankommande och avgående post och gods.

Vem är du?

* Vi tror att du har ett naturligt sinne för service samt är utåtriktad, positiv, prestigelös, och professionell
* Du är noggrann och strukturerad samt har ett starkt intresse för administration
* Tar egna initiativ och är inte rädd för att fatta snabba beslut
* Du bör vara händig och ha en del kunskaper eller intresse för teknik
* Flexibilitet och egen drivkraft är egenskaper som vi värderar högt då du arbetar med ständiga förbättringar av leveransen

Vi ser att du lägst har gymnasieutbildning, Du ska ha god datorvana samt hantera det svenska språket till fullo i både tal och skrift.

Sök tjänsten i dag!

Vid frågor är du välkommen att kontakta ansvarig konsultchef Jonathan Gärdh, 0455-302782, [email protected]

Vi arbetar med löpande urval så skicka in din ansökan omgående. Tjänsten kan komma att vara tillsatt innan ansökningstidens slut.

Vi ser fram emot att höra från dig!

Om Manpower

Manpower är Sveriges ledande rekryterings- och bemanningsföretag med tiotusentals attraktiva arbetsgivare över hela landet som våra kunder. Med vårt omfattande nätverk, lokalt såväl som globalt, kan vi erbjuda mängder av spännande lediga jobb som hjälper dig att bygga din karriär, både på kort och lång sikt. Visa mindre

Ventim AB söker Administratör/Receptionist

Dina arbetsuppgifter Hos oss kommer du jobba med blandade administrativa uppgifter. Du bemannar telefonväxeln, hanterar fakturor, lägger upp kunder, hanterar dokumentation, posthantering mm. Hos oss blir du den första man möter när man besöker oss.  Rollen är på deltid och omfattar 50%. Placeringsort är Kalmar. Tjänsten kommer att tillsättas omgående.  Kvalifikationer Du är positiv och vill arbeta med struktur och noggrannhet. Du är mån om att ge den bäst... Visa mer
Dina arbetsuppgifter
Hos oss kommer du jobba med blandade administrativa uppgifter. Du bemannar telefonväxeln, hanterar fakturor, lägger upp kunder, hanterar dokumentation, posthantering mm. Hos oss blir du den första man möter när man besöker oss. 
Rollen är på deltid och omfattar 50%. Placeringsort är Kalmar. Tjänsten kommer att tillsättas omgående. 

Kvalifikationer
Du är positiv och vill arbeta med struktur och noggrannhet. Du är mån om att ge den bästa servicen, både externt och internt, och tar stort ansvar för att det du levererar håller hög kvalitet. Tidigare erfarenheter är inte avgörande, utan vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper och intresset av att lära sig. 
Om du känner att detta kan vara något för dig så är du varmt välkommen med din ansökan redan idag!

Hur du ansöker
I denna rekrytering samarbetar vi med Telin Rekrytering & Konsult och du söker tjänsten via www.telinrekrytering.se

Vi arbetar med löpande urval så vänta inte med att skicka in din ansökan.

Vi tar ej emot ansökningar via e-post på grund av lagstiftningen GDPR. För att din ansökan skall vara giltig, vänligen registrera dig och ansök via vår hemsida.

Har du frågor eller vill veta mer är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Gustav Warelius på telefon 072-337 74 54 eller e-post [email protected]

Funderar du på att flytta till Kalmar län kan det vara bra att känna till att det finns extra stöd och vägledning att få. Härkan du bland annat läsa mer om regionen, våra kommuner, se lediga bostäder och få en kontaktperson. Flyttahit.nu är ett samarbete mellan Kalmar läns kommuner och Region Kalmar län.

Välkommen med din ansökan! Visa mindre

Receptionist

Vi behöver förstärkning i vår reception! Din roll blir i första hand att ge maximal service och information till våra körkortselever och kursdeltagare, svara i telefon, hantera bokningar och kassa. Du har även koll på inköp och sköter om våra lokaler. Arbetet är självständigt och varierande och du förväntas periodvis kunna hantera hög arbetsbelastning samt god närvaro på arbetsplatsen. Du är service inriktad men ödmjuk, eftersom vi är måna om våra kun... Visa mer
Vi behöver förstärkning i vår reception!


Din roll blir i första hand att ge maximal service och information till våra körkortselever och kursdeltagare, svara i telefon, hantera bokningar och kassa. Du har även koll på inköp och sköter om våra lokaler.


Arbetet är självständigt och varierande och du förväntas periodvis kunna hantera hög arbetsbelastning samt god närvaro på arbetsplatsen. Du är service inriktad men ödmjuk, eftersom vi är måna om våra kunder.


Det är ett stort plus om du har tidigare erfarenhet av trafikskoleverksamhet. Du behöver behärska svenska mycket bra i tal och skrift och kunna föra en dialog på engelska.


Anställningen omfattar till en början 50 % av arbetstid som snabbt kan övergår till 100% om det visar sig att du är rätt person till för jobbet. anställningen påbörjas den 1 maj 2021.


Vi behöver dig i stort sett omgående så observera att tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden går ut.


Vi tar endast emot ansökningar via mejl. Din ansökan som inkluderar ditt CV och bild skickas till [email protected]
#jobbjustnu Visa mindre

Extrajobb som receptionist på Telias kontor

Ansök    Sep 4    Manpower Student    Kontorsreceptionist
Är du en person som trivs i en varierande roll och ser din sociala kompetens som en stor tillgång? Är du dessutom självgående och har ett starkt intresse för administration? Sök då extrajobb som receptionist hos Coor / Telia i Kalmar, redan idag! Du kommer bli anställd hos oss på Manpower och uthyrd till Coor som bemannar Telias kontors reception. Vi kommer lägga stor vikt på personens flexibilitet och dess möjlighet att komma in på kort varsel vid frånv... Visa mer
Är du en person som trivs i en varierande roll och ser din sociala kompetens som en stor tillgång? Är du dessutom självgående och har ett starkt intresse för administration?
Sök då extrajobb som receptionist hos Coor / Telia i Kalmar, redan idag!

Du kommer bli anställd hos oss på Manpower och uthyrd till Coor som bemannar Telias kontors reception. Vi kommer lägga stor vikt på personens flexibilitet och dess möjlighet att komma in på kort varsel vid frånvaro av ordinarie personal.

Hur ser en vanlig arbetsdag ut?

I rollen som receptionist ingår flera roliga varierande arbetsuppgifter, men viktigast blir att hantera Telias besöksmottagning och ge service åt deras kunder i samband med ankomst samt avgång. Du kommer att arbeta i ett litet team på en stor arbetsplats och i en riktigt härlig arbetsmiljö.

Arbetet innebär bland annat:

* administrera passerkort och konferensteknik
* beställning och påfyllning av kontorsmaterial
* sortering och distribution av ankommande och avgående post och gods.

Vem är du?

* Vi tror att du har ett naturligt sinne för service samt är utåtriktad, positiv, prestigelös, och professionell
* Du är noggrann och strukturerad samt har ett starkt intresse för administration
* Tar egna initiativ och är inte rädd för att fatta snabba beslut
* Du bör vara händig och ha en del kunskaper eller intresse för teknik
* Flexibilitet och egen drivkraft är egenskaper som vi värderar högt då du arbetar med ständiga förbättringar av leveransen

Vi ser att du lägst har gymnasieutbildning, Du ska ha god datorvana samt hantera det svenska språket till fullo i både tal och skrift.

Sök tjänsten i dag!

Vid frågor är du välkommen att kontakta ansvarig konsultchef Jonathan Gärdh, 0455-302782, [email protected]

Vi arbetar med löpande urval så skicka in din ansökan omgående. Tjänsten kan komma att vara tillsatt innan ansökningstidens slut.

Vi ser fram emot att höra från dig!

Om Manpower

Manpower är Sveriges ledande rekryterings- och bemanningsföretag med tiotusentals attraktiva arbetsgivare över hela landet som våra kunder. Med vårt omfattande nätverk, lokalt såväl som globalt, kan vi erbjuda mängder av spännande lediga jobb som hjälper dig att bygga din karriär, både på kort och lång sikt. Visa mindre

Receptionist

Nu söker vi en ny medarbetare till vår trafikskola i centrala Kalmar. Vi är idag 12 anställda men vill gärna bli fler. Vi bedriver körkortsutbildning för moped, motorcykel, personbil och personbil med släp. ArbetsuppgifterI din roll kommer du att arbeta med att-Bemanna telefonen.-Ta emot och ge bästa möjliga service till besökande kunder.-Bemanna kassan-Ansvara för mailkontakten med kunderÖvriga administrativa uppgifter såsom hantering av post, fakturor ... Visa mer
Nu söker vi en ny medarbetare till vår trafikskola i centrala Kalmar. Vi är idag 12 anställda men vill gärna bli fler. Vi bedriver körkortsutbildning för moped, motorcykel, personbil och personbil med släp. ArbetsuppgifterI din roll kommer du att arbeta med att-Bemanna telefonen.-Ta emot och ge bästa möjliga service till besökande kunder.-Bemanna kassan-Ansvara för mailkontakten med kunderÖvriga administrativa uppgifter såsom hantering av post, fakturor och andra administrativa uppgifter kan tillkomma. Vi söker efter dig som är social, noggrann och stresstålig. Du ska kunna kommunicera i tal och skrift på svenska och engelska. Visa mindre

Receptionist till kunduppdrag på Äspö

ISS Facility Services vision är att bli världens främsta serviceorganisation och nyckeln till att vi kommer lyckas ligger i våra medarbetare. På ISS Facility Services levererar vi en serviceupplevelse som hjälper våra kunder att nå sina mål och det som främst särskiljer oss i branschen är vår förmåga att stärka och lyfta våra medarbetare. Vi är ett av Sveriges och Nordens största tjänsteföretag med 40 000 medarbetare i Norden och med närmare 500 000 medarb... Visa mer
ISS Facility Services vision är att bli världens främsta serviceorganisation och nyckeln till att vi kommer lyckas ligger i våra medarbetare. På ISS Facility Services levererar vi en serviceupplevelse som hjälper våra kunder att nå sina mål och det som främst särskiljer oss i branschen är vår förmåga att stärka och lyfta våra medarbetare. Vi är ett av Sveriges och Nordens största tjänsteföretag med 40 000 medarbetare i Norden och med närmare 500 000 medarbetare världen över är vi världens fjärde största privata arbetsgivare. Med vår unika leveransmodell där flera tjänster samordnas och levereras med egen personal ser vi till att levandegöra 'The Power of the Human Touch' i hela vår serviceleverans. Vill du också bli en del i vår globala organisation och i vår resa till att bli världens främsta serviceorganisation?

ISS söker nu en Receptionist till vårt SKB-uppdrag på Äspö-laboratoriet utanför Oskarshamn.

Vi söker dig, som förutom att ha en stark känsla för service, även trivs med att möta nya människor och kan skapa en bra stämning och upplevelse på arbetsplatsen. Vi vill göra vår kunds arbetsdag bekymmersfri!

Vem söker vi?
Vi söker dig som är hjälpsam, positiv och som vill känna stolthet för din yrkesroll. Vi vill att du är självständig, proaktiv och initiativtagande, att du ser vad som behöver göras och gör det. Arbetet utförs tillsammans med dina kollegor på site.

Arbetsuppgifterna är i huvudsak att ta emot besökare, supportera den lokala verksamheten, administrera accesskort, bemanna växeln och en del administrativa uppgifter. Som receptionist är man kundens ansikte utåt och vi fäster stor vikt vid ditt personliga och prestigelösa engagemang och din proaktivitet i att lösa uppkomna situationer. Vi hjälper kunden med "allt från tömning av diskmaskiner till att vara med och arrangera event.”

Vi söker dig som har erfarenhet från någon eller några av dessa yrken: receptionist, servitris/servitör, bar, städ, butik eller annat yrke med högt ställda servicekrav. Du talar och skriver både svenska och engelska obehindrat.

Är du bevandrad inom AV-utrustning, IT, vaktmästeriuppgifter eller är händigt lagd är det meriterande. Har du utbildning inom HLR eller brandskydd är även det en bonus.

Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper och inställning till serviceyrket.

Övrigt
Tjänsten är heltid tillsvidareanställning. Vi tillämpar provanställning. Arbetstiden är schemalagd dagtid, måndag-fredag. Kvällsarbete kan ibland förekomma. Tillträdesdatum 1/6 eller enligt överenskommelse.

Hur söker jag jobbet?

Observera! Vi tar ej emot ansökningar via mail utan enbart via vårt rekryteringssystem. Du ansöker genom att gå in på vår hemsida www.se.issworld.com /jobba hos oss/se våra lediga jobb och registrera ditt CV. Ansökningar som skickas på annat sätt kommer inte att kunna besvaras eller hanteras för den här rekryteringen.

Ansök redan nu. Vi kommer att intervjua löpande.

Ansökningar som skickas via e-post eller post kommer inte att kunna hanteras.

Vid frågor om tjänsten kontakta Per Folkesson, tel: 076:115 42 03 Visa mindre

Sommarvikarie som kundvärd till stort telekombolag

Ansök    Mar 21    Manpower AB    Kontorsreceptionist
Är du en person som trivs i en varierande roll och ser din sociala kompetens som ett stort plus? Är du dessutom självgående och har ett starkt intresse för administration? Sök då jobbet som kundvärd hos Coor i Kalmar, redan idag! Hur ser en vanlig arbetsdag ut? I rollen som kundvärd ingår flera roliga varierande arbetsuppgifter, men viktigast blir att hantera telekombolagets besöksmottagning och ge service åt deras kunder i samband med ankomst samt avgån... Visa mer
Är du en person som trivs i en varierande roll och ser din sociala kompetens som ett stort plus? Är du dessutom självgående och har ett starkt intresse för administration? Sök då jobbet som kundvärd hos Coor i Kalmar, redan idag!

Hur ser en vanlig arbetsdag ut?

I rollen som kundvärd ingår flera roliga varierande arbetsuppgifter, men viktigast blir att hantera telekombolagets besöksmottagning och ge service åt deras kunder i samband med ankomst samt avgång. Du kommer att arbeta i ett litet team på en stor arbetsplats och i en riktigt härlig arbetsmiljö. Arbetet är förlagt under dagtid.

Du kommer bli anställd hos oss på Manpower och uthyrd till Coor som bemannar ett stort telekombolags reception. Uppdraget hos Coor är på heltid under av sommaren, med möjlighet till extrajobb vidare under hösten för den som gör ett bra jobb.

Arbetet innebär bland annat:

* fakturering, statistikuppföljning samt rapporteringar
* administrera passerkort och konferensteknik
* beställning och påfyllning av kontorsmaterial
* sortering och distribution av ankommande och avgående post och gods.

Vem är du?

* Vi tror att du har ett naturligt sinne för service samt är utåtriktad, positiv, prestigelös, och professionell
* Du är noggrann och strukturerad samt har ett starkt intresse för administration
* Tar egna initiativ och är inte rädd för att fatta snabba beslut
* Du bör vara händig och ha en del kunskaper eller intresse för teknik
* Flexibilitet och egen drivkraft är egenskaper som vi värderar högt då du arbetar med ständiga förbättringar av leveransen

Vi ser att du lägst har gymnasieutbildning. Du ska ha god datorvana samt hantera det svenska språket till fullo i både tal och skrift.

Vad kan Coor erbjuda dig?

Coor är Nordens ledande aktör inom service management. Bolaget är specialiserat på att leda, utveckla och effektivisera affärsstödjande servicefunktioner på kontor, i produktionsanläggningar, i fastigheter och i offentlig verksamhet. Bolaget har ca 6 100 medarbetare i Sverige, Norge, Danmark, Finland och Belgien. Omsättningen är ca 7 500 MSEK.

Sök tjänsten i dag!

Vid frågor är du välkommen att kontakta ansvarig konsultchef Jonathan Gärdh, 0455-302782, [email protected]

Vi arbetar med löpande urval så skicka in din ansökan omgående. Tjänsten kan komma att vara tillsatt innan ansökningstidens slut.

Vi ser fram emot att höra från dig!

Om Manpower

Manpower är Sveriges ledande rekryterings- och bemanningsföretag med tiotusentals attraktiva arbetsgivare över hela landet som våra kunder. Med vårt omfattande nätverk, lokalt såväl som globalt, kan vi erbjuda mängder av spännande lediga jobb som hjälper dig att bygga din karriär, både på kort och lång sikt. Visa mindre