Lediga jobb som Marknadskoordinator i Kalmar

Se lediga jobb som Marknadskoordinator i Kalmar. Genom att välja en specifik arbetsgivare kan du även välja att se alla jobb i Kalmar som finns hos arbetsgivaren.

Aktivitetskoordinator till Kalmar Science Park

Om företaget Kalmar Science Park är en mötesplats med ett stort hjärta för entreprenörer. Med känsla för teamwork och en vilja att utmana hjälper vi företag att utvecklas, få momentum och växa. Vår vision är att göra lokala idéer till hållbara globala affärer. Vi övertygade om att lösningen på våra nutida och framtida samhällsutmaningar finns i företagens och människans innovationskraft – och att företag som är och vill vara innovativa spelar en avgörande... Visa mer
Om företaget
Kalmar Science Park är en mötesplats med ett stort hjärta för entreprenörer. Med känsla för teamwork och en vilja att utmana hjälper vi företag att utvecklas, få momentum och växa. Vår vision är att göra lokala idéer till hållbara globala affärer.

Vi övertygade om att lösningen på våra nutida och framtida samhällsutmaningar finns i företagens och människans innovationskraft – och att företag som är och vill vara innovativa spelar en avgörande roll i att framtidssäkra vår region. Vår vardag är lika spännande som omväxlande.

Som Aktivitetskoordinator hos Kalmar Science Park har du en viktig roll i att skapa kontaktytor och välkomna företag in i våra innovationsprocesser. Välkommen till en värld av möjligheter!

Tjänstebeskrivning
Kalmar Science Park har sedan årsskiftet rullat igång projektet IfT (Innovation for Transformation) och behöver i det projektet en Aktivitetskoordinator med målet att bidra till att företag vill delta i innovationsinsatserna i vårt projekt.

Aktivitetskoordinatorn kommer att arbeta med att skapa kontakt med företag primärt i Kalmar län; informera och attrahera dem till våra aktiviteter. Du arbetar med olika företagslistor och bokar in samtal/möten, där företagare får träffa Innovationsledaren som kartlägger företagets nuläge och önskade läge. I projektet jobbar du nära kommunikatör, projektledare, innovationledare samt tech-kompetens.

Därtill kommer du att vara spindeln i nätet i planering och genomförande av våra events: hantera anmälningar, bokningar av lokaler och talare, värdskap i samband med generella aktiviteter och events.

Tjänsten som Aktivitetskoordinator är på 50% men är möjlig att kombinera med tjänsten som Kommunikatör, om du har rätt erfarenheter och personliga egenskaper.
Du rapporterar till projektledare för IfT och tjänsten är placerad i Kalmar Science Parks lokaler.

Kvalifikationer
Vi söker dig som är en kontaktskapande person med erfarenhet av att koordinera aktiviteter/events. Du har en bakgrund inom kundskapande event/evenemangsplanering eller liknande och är expert på att hålla i trådarna och se till att allt flyter smidigt. Din utbildning ger dig förmågan att organisera och strukturera ditt arbete.

Vi tror även att du har en vana av att ta initial kontakt med nya företag likväl som att upprätthålla befintliga företagsrelationer. Du är kommunikativ och uttrycker dig väl i såväl svenskt tal som skrift. Därtill är du proaktiv i ditt förhållningssätt och kan driva på ditt arbete självständigt samtidigt som du trivs i samverkan med andra.

God kunskap inom IT, och då främst Microsoft 365, är meriterande. B-körkort är ett krav för tjänsten.


Låter det intressant?

Vår samarbetspartner i den här rekryteringen är rekryteringsföretaget NearYou (tidigare Premier). Har du några frågor är du välkommen att kontakta rekryteringskonsult Marie Salebäck på telefon 072-090 89 80 eller e-post [email protected].
Din ansökan skickar du in via NearYous hemsida, www.nearyou.se, senast 31 mars 2024. I den här rekryteringen kommer vi att arbeta med ett löpande urval så skicka gärna din ansökan redan idag.

Med anledningen av dataskyddsförordningen GDPR, ber vi dig att utesluta de sista fyra siffrorna i ditt personnummer samt eventuella referenskontakter i din ansökan/CV. Vi tar ej emot ansökningar via e-post.
Välkommen med din ansökan!


Om NearYou

Vi är NearYou. Vi har gått från att vara ett bolag bland andra till att bli en samhällsaktör. Med oss som partner och arbetsgivare lovar vi att ge mer av det vi är bäst på. Vi är bäst på att vara nära, mänskliga och en motpol till stress, människor som statistik och en alltför opersonlig digitalisering.
Vi är hos dig, ett handslag, ett löfte. Vi vill ge det som vi tror en trasig arbetsmarknad behöver. För dig som kandidat innebär det en aktör som backar dig oavsett var i karriären du är och vill vara. Vi vill vara tryggheten i en snabb värld. Vi stöttar, utmanar och frågar hur det går. Helt naturligt, tycker vi. Visa mindre

Development Coordinator på Foundever

Development Coordinator Vill du vara en del av Foundever och driva utvecklingen inom telekommunikation för Telenor? Då har du hittat rätt! Vi söker en erfaren och engagerad Development Coordinator som kommer att spela en central roll i att forma framtidens telekommunikationslösningar. Om Oss: Foundever är ett innovativt företag som fokuserar på att leverera högkvalitativa lösningar inom telekommunikation. Vårt partnerskap med Telenor är en viktig del av v... Visa mer
Development Coordinator
Vill du vara en del av Foundever och driva utvecklingen inom telekommunikation för Telenor? Då har du hittat rätt! Vi söker en erfaren och engagerad Development Coordinator som kommer att spela en central roll i att forma framtidens telekommunikationslösningar.
Om Oss:
Foundever är ett innovativt företag som fokuserar på att leverera högkvalitativa lösningar inom telekommunikation. Vårt partnerskap med Telenor är en viktig del av vår verksamhet, och vi strävar alltid efter att vara i framkant när det gäller utvecklingen av telekommunikation.
Din Roll:
Som Development Coordinator inom Telenors Företagskundservice jobbar du med verksamhets- och processutveckling och stöttar organisationen i de strukturella förändringar som är aktuella.
Du ansvarar för att säkerställa framgångsrika implementationer initierade av din avdelning och i samarbete med övriga avdelningar. Samordna och kommunicera med olika team och intressenter.
Utveckla och implementera strategier för att förbättra och optimera kundtjänst för Telenors tjänster.
Analysera data och rapportera om implementationens framsteg och resultat.
Du ligger i framkant med att identifiera utvecklingspotential, både för att möta nuvarande behov och för att ta affären till nästa nivå.



Kvalifikationer:
För att lyckas i rollen som Development Coordinator söker vi någon med följande kvalifikationer:
Som koordinator behöver du ha förmåga att koordinera och strukturera processer och medarbetare. I denna roll är det viktigt att du kan inspirera och motivera andra samt agera förebild.
Analytisk förmåga och ett öga för detaljer.
En proaktiv inställning och förmåga att ta initiativ.
Du kan kommunicera på ett professionellt sätt på både svenska och engelska och både internt och externt och du förväntas kunna sätta ihop ett material och presentera det för en grupp.
Meriterande, erfarenhet inom fast telekommunikation och en djup förståelse för Telenors verksamhet.
Windows och MS Office Paket.


Vi erbjuder:
En spännande och utmanande roll i ett företag som är i framkant inom kundtjänst.
Möjlighet att arbeta i ett dynamiskt och engagerat team.
Kontinuerlig utveckling och möjlighet att växa inom företaget.
Attraktiva förmåner.
Arbeta hybrid inom Sverige.
Gymnasieexamen eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig.
Om du är redo att ta nästa steg i din karriär och tror att du har vad som krävs för att bli en del av vårt team, ser vi fram emot att höra från dig!


Om tjänsten
Anställningsform, Tillsvidare
Placeringsort, Hybrid inom Sverige.
Tjänstgöringsgrad, Heltid
Startdatum, Enligt Överenskommelse.
Sista ansökningsdag. 24 september, Rekrytering sker löpande
Kontaktpersoner
Sarah El Ters Recruitment Manager
[email protected]
Anders Andersson facklig kontaktperson Unionen
[email protected]
Vi ser fram emot att välkomna dig till Foundever och arbeta tillsammans för att forma framtidens telekommunikationslösningar! Visa mindre

Social Media Coordinator

Ansök    Mar 11    Nordic Nest AB    Marknadskoordinator
Vi på Nordic Nest Group vill skapa världens bästa kundupplevelse och driva världens lönsammaste retailer tillsammans med världens mest motiverade team! Visst låter det fantastiskt roligt? Nu finns möjligheten att vara med på vår framgångssaga! Vi söker en driven och engagerad person som vill vara med och utveckla våra sociala medier för Nordic Nest Group (Nordic Nest, Svenssons, Kitchentime och Lampgallerian) i rollen som Social Media Coordinator. Under d... Visa mer
Vi på Nordic Nest Group vill skapa världens bästa kundupplevelse och driva världens lönsammaste retailer tillsammans med världens mest motiverade team! Visst låter det fantastiskt roligt? Nu finns möjligheten att vara med på vår framgångssaga!

Vi söker en driven och engagerad person som vill vara med och utveckla våra sociala medier för Nordic Nest Group (Nordic Nest, Svenssons, Kitchentime och Lampgallerian) i rollen som Social Media Coordinator. Under det senaste åren har Nordic Nest Group haft stor framgång i våra sociala medier och vi är övertygade om att vår tillväxt kommer fortsätta i dessa kanaler och söker därför dig som vill vara med på resan och göra detta möjligt.

Om rollen;

Som Social Media Coordinator kommer du ingå i vårt SoMe-team tillsammans med kreativa och resultatdrivna kollegor. I din roll kommer du få assistera med publicering, community building, affiliate och framtagandet av innehåll för våra sociala medier samt vår betalda annonsering. Det är därför en fördel om du har kunskap inom bild- och videoredigering.

Huvudsakliga ansvarsområden:

- Samla in, tagga och distribuera UGC (användargenererat innehåll).

- Ta fram innehåll och annonser till Sociala Medier.

- Schemalägga och publicera innehåll till våra kanaler.

- Vara delaktig i uppbyggandet av vår sociala community.

- Tillsammans med teamet driva och optimera effektiv affiliatemarknadsföring

- Planera och optimera vår betalda marknadsföring tillsammans med teamet.

- Vara behjälplig med övriga uppgifter på avdelningen, t ex vid fotograferingar.

Du ingår i vårt team Engagement & Concept, och rapporterar till Head of SoMe & Affiliate



Om dig;

För att lyckas i rollen är du en noggrann, strukturerad och självgående person som har ett bra öga för färg och form. Du har ett kreativt sinne och är alltid nyfiken samt har ett intresse för design och heminredning. Du har god förmåga att hantera administrativa arbetsuppgifter och att arbeta utifrån tydliga briefar. Vi ser också att du är nyfiken och har ett intresse för e-handel, försäljning och hänger med i det sociala medielandskapet. Du tycker om att ha många bollar i luften kan arbeta flexibelt i en organisation i ständig rörelse.

Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper och ser att du har en stark kommunikationsförmåga och en stor passion för att nätverka och bygga relationer. Du uttrycker dig utmärkt i skrift, samt har mycket goda kunskaper i både svenska och engelska då kommunikation kommer att ske på båda språken.

Har du en utbildning eller erfarenhet inom grafisk design eller bildhantering är det meriterande, dock ej ett krav.

Vi ser det som en självklarhet att du har en förmåga att alltid sätta kunden i fokus och alltid sträva efter bästa möjliga upplevelsen för våra kunder.

Välkommen hem!

Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med start snarast enligt överenskommelse. Placering är på vårt kontor i Kalmar.

Är detta rätt tjänst för dig? Skicka in din ansökan till oss! Vi tror att talang och personliga egenskaper säger mer om din framtida prestation än vad din dokumenterade erfarenhet gör, därför använder vi personlighetstester i ett tidigt skede i rekryteringsprocessen.

Vi arbetar med ett löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag, så vänta inte med din ansökan!

För frågor kring tjänsten välkomnas dessa via mail till Sofia Flobrant, Head of SoMe & Affiliate, på [email protected]

Vi ser fram emot din ansökan! Visa mindre

Marknadskoordinator Gota Media

Ansök    Mar 6    Gota Media AB    Marknadskoordinator
Marknadskoordinator Gota Media Är du kreativ och vill vara med och skapa engagemang hos våra läsare? Kan du  dessutom skapa innehåll och har ett sinne för försäljning– då kanske du är vår  nya stjärna! Vi erbjuder dig en spännande, utvecklande och varierande roll i en stabil  mediekoncern med en stark publicistisk värdegrund och ett tydligt uppdrag att  bidra till samhällsnytta. Huvudsakliga arbetsuppgifter - Driva utveckling och optimering med fokus... Visa mer
Marknadskoordinator Gota Media

Är du kreativ och vill vara med och skapa engagemang hos våra läsare? Kan du 
dessutom skapa innehåll och har ett sinne för försäljning– då kanske du är vår 
nya stjärna!

Vi erbjuder dig en spännande, utvecklande och varierande roll i en stabil 
mediekoncern med en stark publicistisk värdegrund och ett tydligt uppdrag att 
bidra till samhällsnytta.

Huvudsakliga arbetsuppgifter

- Driva utveckling och optimering med fokus på ökad konvertering, minskad 
churn och ökad lojalitet i Gota Medias läsaraffär i huvudsak via Marketing 
Automation.
- Utveckling och genomförande av marknadsaktiviteter, kundkommunikation
och kundflöden för att stärka Gota Medias läsaraffär.  
- Planering och samordning av kampanjstrategier. 

Kvalifikationer

- För att lyckas i rollen trivs du med att ta ett stort eget ansvar och att 
självständigt driva arbetet framåt.
- Du behöver vara lösningsorienterad och se potential i nya sätt att bearbeta
vår läsaraffär.
- Du bör vara en utpräglad lagspelare som med prestigelöshet och mod 
leder både dig själv och dina kollegor i teamet framåt och med det skapar 
du tillit och förtroende i organisationen.
- Teknisk och strategisk kunskap i Marketing Automation dvs i digitala 
kundresor är meriterande.
- Erfarenhet av digital marknadsföring är meriterande.
- Vi ser gärna att du har en medie- eller marknadsföringsutbildning.

Vi är en lärande organisation i ständig förändring med ambitionen att förbättra 
arbetssätt, verktyg och metoder, som Marknadskoordinator på Gota Media har du
en nyckelroll i det arbetet.

Villkor

Tjänsten är en heltidstjänst och du kan utgå från någon av våra orter där vi har 
tidningsverksamhet exempelvis Kristianstad, Karlskrona, Växjö, Kalmar eller 
Borås. Tjänsten ingår i Gota Medias Marknad- och Utvecklingsorganisation där du 
omges av bland annat affärsutvecklare, marknadskoordinatorer, 
kundkoordinatorer, analytiker, utvecklare och UX-designers. Vi erbjuder dig ett 
inspirerande jobb i en framåtlutad utvecklingsorganisation i ett stort och stabilt 
företag. Gota Medias värdeord är respekt, öppenhet, prestigelöshet och mod. Vi 
värdesätter de kvaliteter som en jämn könsfördelning samt etnisk och kulturell 
mångfald tillför verksamheten.


Vi undanber oss vänligt alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons. Visa mindre

Site Coordinator

Ansök    Aug 17    Nordic Nest AB    Marknadskoordinator
Nordic Nest Group består av våra varumärken Nordic Nest och Svenssons i Lammhult. Vi befinner oss nu på en resa till att bli den mest älskade destinationen inom Skandinavisk design och livsstil. Vår Commerce-avdelning arbetar med att driva försäljning på våra 12 siter och hanterar allt från siteoptimering och SEO till prissättning. Nu utökar vi teamet med en Site Coordinator som ska arbeta med prissättningen på våra internationella siter. Om rollen; Rollen... Visa mer
Nordic Nest Group består av våra varumärken Nordic Nest och Svenssons i Lammhult. Vi befinner oss nu på en resa till att bli den mest älskade destinationen inom Skandinavisk design och livsstil.
Vår Commerce-avdelning arbetar med att driva försäljning på våra 12 siter och hanterar allt från siteoptimering och SEO till prissättning. Nu utökar vi teamet med en Site Coordinator som ska arbeta med prissättningen på våra internationella siter.
Om rollen;
Rollen som Site Coordinator innebär att ta emot visuell kommunkation från grafiska designers, och i en producerande roll lägga in internationella språk och schemalägga denna kommunikation på site och i nyhetsbrev. Du samordna och ha stenkoll på innehållet och kvaliteten på våra internationella siter och har en viktig roll i vårt arbete att driva försäljningen på bästa möjliga sätt och säkerställer att våra siter alltid är uppdaterade när det gäller sortiment, innehåll och marknadsföringsmateriel.
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer vara;
Skapa effektiva rutiner för att hålla siterna uppdaterade
Samarbeta med våra externa översättningspartners och säkerställa att de levererar innehåll av högsta kvalitet.
Säkerställa och administrera att innehåll på vår svenska site även finns tillgänglig på våra internationella siter
Koordinera översättningar av andra material både internt och externt
Uppdatera och förbättra sitekvaliteten
Schemalägga och följa upp kampanjmaterial på siten
Vara behjälplig med administrativa uppgifter som inkluderar test av funktioner, sistaminuten-ändringar, uppladdning av innehålls- och prisfiler m.m.

Om dig;
Vi tror att du nyligen tagit examen från universitet/högskola inom ett relaterat område, t ex internationella affärer, marknadsföring, e-commerce m.m. Du har goda kunskaper i Excel och även generellt god datorvana och enkelt för att lära nya system. Du är flytande i både svenska och engelska i tal och skrift, då kommunikation kommer ske på båda språken. Har du dessutom ytterligare språkkunskaper i norska, holländska eller danska är detta starkt meriterande. Språkkunskaper i andra språk än nämnda är också meriterande för tjänsten.
Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper och ser att du är ett geni på att organisera och strukturera dina arbetsuppgifter. Du har ett effektivtarbetssätt och är detaljorienterad samtidigt som du har förmåga att prioritera och bedöma vilka uppgifer som kan göras snabbt och vilka som kräver lite mer eftertanke.
Du har utmärkt kommunikationsförmåga och ser positivt på att ha en nära dialog både med externa partners och med kollegor internt.
Du trivs i en arbetsmiljö som präglas av en hög energi nivå och hög förändringstakt, och testar gärna nya saker för att hitta sätt att förbättra våra arbetssätt.
Välkommen hem!
Tjänsten är på tillvidare med 6 månaders inledande provanställning. Önskad start är omgående och placering på vårt kontor i Kalmar.
Vi tror att talang och personliga egenskaper säger mer om din framtida prestation än vad din dokumenterade erfarenhet gör, därför använder vi personlighetstester i ett tidigt skede i rekryteringsprocessen.
Vi arbetar med ett löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.
Frågor kring tjänsten välkomnas till Julie Ljungman Head of Sales Support på [email protected]
Vi ser fram emot din ansökan! Visa mindre

Linnékåren söker marknadskoordinator

Ansök    Apr 14    LINNÉKÅREN    Marknadskoordinator
Vi söker dig som vill ha en omväxlande och kreativ tjänst i en energisk och dynamisk organisation. Dina ansvarsområden blir bland andra: projektleda mässor och andra större event leda den interna arbetsgruppen för externa relationer jobba med marknadsföringsinsatser och nätverka?med samarbetspartners, sponsorer och annonsörer ansvara för att skapa?och beställa?profilprodukter och annat tryckmaterial ansvara för att utveckla och kommunicera Linnékårens v... Visa mer
Vi söker dig som vill ha en omväxlande och kreativ tjänst i en energisk och dynamisk organisation.
Dina ansvarsområden blir bland andra:
projektleda mässor och andra större event
leda den interna arbetsgruppen för externa relationer
jobba med marknadsföringsinsatser och nätverka?med samarbetspartners, sponsorer och annonsörer
ansvara för att skapa?och beställa?profilprodukter och annat tryckmaterial
ansvara för att utveckla och kommunicera Linnékårens varumärke
ansvara för och uppdatera?Linnékårens webbsida?och sociala medier
ansvara för Linnékårens nyhetsbrev
fungera som organisationens presskontakt
ansvara för kommunikation vid?kampanjer, komma med kampanjidéer samt genomföra och designa material till dessa
dokumentera aktiviteter och andra större evenemang samt kommunicera dessa i bild och text



Vi ser gärna att du har en utbildning inom kommunikation, marknadsföring eller liknande. Erfarenhet från studentkår/-förening eller övrigt föreningsliv är starkt meriterande. Obehindrad muntlig och skriftlig kommunikation på svenska och engelska är ett krav. Körkort är meriterande.
Personen som vi söker ska ha erfarenhet av att arbeta i Wordpress samt exempelvis Adobe-sviten, Canva eller andra lämpliga program. Du har sinne för grafisk design och vi tror att du också har vana av att fotografering och grundläggande videoproduktion, eller ett intresse för att lära dig detta. Som marknadskoordinator hos Linnékåren har du ett övergripande ansvar för våra sociala medier och du är nyfiken på att utveckla vår närvaro i så väl befintliga som framtida kanaler.
Hos Linnékåren får du stor frihet att själv utforma ditt arbete och att komma med idéer för hur organisationen ska utvecklas marknadsföringsmässigt. Du är bra på att ta eget ansvar, men också på att samarbeta med övriga tjänstepersoner, förtroendevalda och externa parter. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet och vid att du är en person som är beredd att utöka din kunskap inom dina ansvarsområden.
Linnékåren är studentkåren vid Linnéuniversitetet. Vi är en ideell organisation med verksamhet på två orter, Växjö och Kalmar. Du kan välja mellan placering i antingen Växjö eller Kalmar, men arbete på den andra orten förekommer regelbundet. Vi är i dagsläget åtta anställda och fem heltidsarvoderade förtroendevalda. Linnékåren är HBTQI-diplomerad.
Till din ansökan önskar vi att du bifogar arbetsprover på exempelvis tryckmaterial, en webbsida eller något annat som du har designat.
Vi tillämpar sex månaders provanställning. Tillträde omgående eller enligt ök. Vi rekryterar löpande. Visa mindre

Projektkoordinator Webbyrå

Ansök    Maj 17    Gota Media AB    Marknadskoordinator
Nu söker vi en erfaren och självgående projektkoordinator till Gota Medias webbyrå. Du blir en del i Webbyrån på Gota Media, där vi just nu är i en spännande fas där vi utvecklar våra tjänster digital kommunikation, e-handel och webbutveckling. Din roll: I vårt team har du en viktig roll med varierande arbetsuppgifter. Vi ser därför gärna du är en riktig ”doer” som gillar när det händer mycket omkring dig och har lätt för att ha kontakt med kunder och ... Visa mer
Nu söker vi en erfaren och självgående projektkoordinator till Gota Medias webbyrå.

Du blir en del i Webbyrån på Gota Media, där vi just nu är i en spännande fas där vi utvecklar våra tjänster digital kommunikation, e-handel och webbutveckling.

Din roll:
I vårt team har du en viktig roll med varierande arbetsuppgifter. Vi ser därför gärna du är en riktig ”doer” som gillar när det händer mycket omkring dig och har lätt för att ha kontakt med kunder och kollegor. I rollen ingår det att:

- Koordinera det dagliga arbetet med hemsidesproduktion.
- Ansvara för och administrera kundsupportärenden.
- Ta fram och redigera innehåll till våra kunders digitala kanaler.
- Webbredigering och materialarbete i Wordpress.
- Administration av fakturor och avtal.



Vi ser gärna att du: 
- är självgående och kan planera och koordinera projekt.
- har arbetat med projektplanering på reklambyrå eller webbyrå. 
- har erfarenhet av arbete i Wordpress.
- har erfarenhet av kundkontakt/kundservice.
- har en kommunikativ ådra med erfarenhet av att skriva säljande texter.


Om Gota Media:
Vill du bli en del av ett företag där frihet under ansvar och engagemang uppmuntras? Gota Medias värdeord är respekt, öppenhet, prestigelöshet och mod. Vi värdesätter de kvaliteter som en jämn könsfördelning samt etnisk och kulturell mångfald tillför verksamheten.

Ansökan via gotamedia.se/ledigajobb

Tjänsten är en tillsvidareanställning. 6 månaders provanställning tillämpas

Vid frågor om tjänsten, kontakta Åsa Rasmussen: [email protected]

Vänta inte med din ansökan! Anställningen gäller omgående och intervjuer sker löpande.

Din placering är troligtvis i Kalmar där våra webbutvecklare och webbdesigner arbetar, men det finns också möjlighet att utgå ifrån någon av våra övriga orter såsom Växjö, Borås, Karlskrona eller Kristianstad.

Ansökan
Välkommen med din ansökan på vår rekryteringssajt www.gotamedia.se/ledigajobb. Vi tar inte emot ansökningar via e-post. Vi undanber oss vänligt alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons. Visa mindre

Marknadskoordinator till vår kund i Karlskrona eller Kalmar

Företagsinformation Premier är ett auktoriserat rekryterings- och bemanningsföretag som har varit verksamt sedan 1993. Premier har verksamhet i 7 städer och är idag ca 500 anställda. Vi erbjuder flexibla bemanningslösningar, vilket gör våra kunder mer konkurrenskraftiga på deras respektive marknad. Vår målsättning är att alltid försöka överträffa våra kunders och medarbetares förväntningar och att erbjuda både våra kunder och sökande bästa möjliga bem... Visa mer
Företagsinformation
Premier är ett auktoriserat rekryterings- och bemanningsföretag som har varit verksamt sedan 1993.
Premier har verksamhet i 7 städer och är idag ca 500 anställda.

Vi erbjuder flexibla bemanningslösningar, vilket gör våra kunder mer konkurrenskraftiga på deras respektive marknad.

Vår målsättning är att alltid försöka överträffa våra kunders och medarbetares förväntningar och att erbjuda både våra kunder och sökande bästa möjliga bemötande.

Premier ska lämna kvar en känsla av en overkligt bra upplevelse. Helt enkelt.


Tjänstebeskrivning
Har du ett intresse för hur affärslogik implementeras i såväl stödsystem som tekniken, är du serviceinriktad och vill skapa stort kundvärde?
Har du dessutom förmåga att hitta lösningar i stället för att fokusera på problem?

Då kan detta vara ett arbete för dig!

Som marknadskoordinator kommer du att analysera och implementera olika typer av kampanjer som vi kan erbjuda till våra företagskunder.

Du kommer att arbeta i ett antal olika system som stödjer kundens verksamhet.

Kommunikation och samarbete krävs med flera utvecklingsteam så att du alltid har en god inblick i kundens produktportfölj.

För att lyckas i rollen är du strukturerad och mycket engagerad i allt du gör.
Du är driven, självmotiverad och kommunikativ.

Du är en lagspelare som är villig att hoppa in där det behövs för att laget och i slutändan företaget ska lyckas.

Vi erbjuder dig en heltidstjänst måndag – fredag med placering i Karlskrona eller Kalmar
Uppdraget hos vår kund är 6 månader med möjlighet till förlängning



Kvalifikationer
• Lagspelare
• Strukturerad och har ett gott sinne för logik
• Service minded
• Tekniskt intresse för att lära sig mer om mjukvaruutveckling
• Utmärkt felsöknings- och kommunikationsförmåga med uppmärksamhet på detaljer

Har du erfarenhet av kodning är det meriterande

Erfarenhet av att ha arbetat på Telenor är ett krav.


Att arbeta som konsult på Premier

Som konsult hos Premier är du anställd hos oss och arbetar ute hos någon av våra kunder.

För oss är det viktigt att erbjuda en trygg och hållbar anställning för alla våra anställda.
Du har samma fördelar och trygghet som hos en traditionell arbetsgivare och du omfattas av kollektivavtalens villkor för till exempel lön, försäkringar, pension och semester.

Som konsult hos oss får du en konsultchef som hjälper dig i ditt val av uppdrag och ger dig tips och råd hur du kan utvecklas i arbetslivet.

Du får även möta olika företagskulturer och får erfarenhet från olika branscher, vilket gör att du utvecklar din kompetens och ditt nätverk och gör dig till en mer attraktiv medarbetare.

Låter det intressant?
Har du frågor, tveka inte att kontakta konsultchef Anna Svensson, telefon 072-580 04 99 eller e-post [email protected].

Din ansökan skickar du in via Premiers hemsida, www.premier.se, senast 17 april 2022. Urvalet sker löpande så vänta inte med din ansökan.

Med anledning av nya dataskyddsförordningen GDPR, ber vi dig att utesluta de sista fyra siffrorna i ditt personnummer samt eventuella referenskontakter i din ansökan/CV.
Vi tar ej emot ansökningar via e-post.

Välkommen med din ansökan!










Krav
B körkort Visa mindre

Graphic Designer

Ansök    Jun 22    Nordic Nest AB    Marknadskoordinator
Vill du vara med och skapa världens bästa e-handelsupplevelse? Vi på Nordic Nest har som vision att bli världens mest älskade destination för skandinavisk design och livsstil. Som ett viktigt strategiskt steg mot det målet har vi genom förvärvet av Svenssons Möbler i Lammhult tagit ett stort kliv in i segmentet premiummöbler, och söker nu en Graphic Designer som ska ansvara för att skapa och distribuera innehåll för Svenssons.se i interna och externa kanal... Visa mer
Vill du vara med och skapa världens bästa e-handelsupplevelse? Vi på Nordic Nest har som vision att bli världens mest älskade destination för skandinavisk design och livsstil. Som ett viktigt strategiskt steg mot det målet har vi genom förvärvet av Svenssons Möbler i Lammhult tagit ett stort kliv in i segmentet premiummöbler, och söker nu en Graphic Designer som ska ansvara för att skapa och distribuera innehåll för Svenssons.se i interna och externa kanaler.
Detta är en helt ny, spännande tjänst där du får all möjlighet att sätta din prägel samtidigt som du ansvarar för att driva innehållet på Svenssons.se till full potential.
Om rollen;
Som Graphic Designer arbetar du med grafisk design samtidigt som du får tillämpa dina tekniska färdigheter för att producera innehåll och implementera detta i Svenssons kanaler. Du ansvarar för att skapa konsekvent och högkvalitativt innehåll som attraherar våra kunder. Du kommer tillsammans med marknadsansvarig på Svenssons att arbeta fram koncept och kommunikation för årets olika säsonger och högtider.
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer vara;
Utforma och skapa nyhetsbrev med mål att öka CTR, konvertering och försäljning.
Utforma och skapa upplägget för våra startsidor och kampanjsidor genom att ta fram bildmaterial och banners med mål att öka CTR, konvertering och försäljning.
Kommunicera med vår publik i sociala medier på ett sätt som är entusiasmerande, hjälpande, relevant och rätt i tiden.
Bevaka och svara på kommentarer och reaktioner som rör innehåll i våra sociala medier samt aktivt delta i andra för målgruppen relevanta konversationer i sociala medier.
Tar fram layout till nya typsidor och liknande innehåll för Svenssons.se.
Analysera och utvärdera material som skapats för att säkerställa en bra kundupplevelse och förbättra de KPI:er som ligger inom ramen för rollen. Alltid med fokus på att vara med och skapa världens bästa kundupplevelse.
Håller dig uppdaterad och agera på trender och nyheter inom ditt område samt E-handelsbranschen.
Arbeta för att alltid förenkla kundresan och förbättra kundupplevelsen i alla våra kanaler.

Om dig;
Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper och ser att du har ett mycket kreativt sinne med känsla för färg och form, samtidigt som du har ett affärsmässigt tänk och gillar att driva dina egna projekt. Du är tävlingsrinriktad och motiveras av att överträffa förväntningar och alltid sträva efter att leverera ett lite bättre resultat än gårdagen. Du gillar att arbeta i en miljö som präglas av ett högt tempo med hög förändringstakt och har förmåga att fatta egna beslut och ta initiativ. Då du kommer att arbeta i olika team och mellan avdelningar och varumärken ser vi att du har ett flexibelt förhållningssätt med förmåga att anpassa dig till nya situationer och sammanhang. Inte minst triggas du av variationen att få bygga från grunden och starta på ett tomt blad, likväl som du kan ge dig in i befintligt material för att t ex byta ett block i ett nyhetsbrev.
Vi tror att du har en utbildningsbakgrund inom relevant område, men vi lägger störst vikt vid dina personliga egenskaper. Du har tidigare erfarenhet från att självständigt driva projekt och arbeta kreativt.
Vidare ser vi att du har en stark kommunikationsförmåga och goda kunskaper i Adobe Creative, samt kan arbeta obehindrat i Photoshop, Indesign och Illustrator. Du uttrycker dig utmärkt i skrift, samt har mycket god kunskap i både svenska och engelska då kommunikation kommer att ske på båda språken.
Vi ser att du har utbildning eller erfarenhet inom grafisk design eller bildhantering. Tidigare erfarenhet av att jobba med att skapa engagerande och konverterande innehåll för e-handel eller tidigare erfarenhet av att jobba med nyhetsbrev och e-postutskick är meriterande.


Välkommen hem!
Tjänsten är på heltid med placering på vårt kontor i Kalmar. Är detta rätt tjänst för dig? Skicka in din ansökan till oss! Vi tror att talang och personliga egenskaper säger mer om din framtida prestation än vad din dokumenterade erfarenhet gör, därför använder vi personlighetstester i ett tidigt skede i rekryteringsprocessen. Vi arbetar med ett löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. För frågor kring tjänsten välkomnas dessa via mail till Erik Öjner, Chief Customer Experience Officer på [email protected]
Vi ser fram emot din ansökan! Visa mindre

Marknadskoordinator/Säljsupport sökes i Kalmar med omnejd!

Ansök    Nov 1    StudentConsulting    Marknadskoordinator
Är du en driven och initiativrik person som är på jakt efter en ny utmaning? Vill du arbeta i en koordinerande och stöttande roll i en kreativ miljö? Då bör du söka denna tjänsten! Nu söker vi på StudentConsulting efter en Marknadskoordinator/Säljsupport på ett heltidsuppdrag i Växjö med omnejd! Som sälj- och marknadskoordinator är du ”spindeln i nätet” i säljorganisationen och ger stöd till marknad och försäljningsavdelningen. Arbetsuppgifterna komme... Visa mer
Är du en driven och initiativrik person som är på jakt efter en ny utmaning? Vill du arbeta i en koordinerande och stöttande roll i en kreativ miljö? Då bör du söka denna tjänsten!

Nu söker vi på StudentConsulting efter en Marknadskoordinator/Säljsupport på ett heltidsuppdrag i Växjö med omnejd!

Som sälj- och marknadskoordinator är du ”spindeln i nätet” i säljorganisationen och ger stöd till marknad och försäljningsavdelningen.

Arbetsuppgifterna kommer innebära:
- Planering av intern och extern kommunikation tillsammans med marknadsavdelningen
- Sammanstråla olika delar av organisationen för att ta fram gemensamma marknadsstrategier
- Stötta säljorganisationen med underlag samt dialog med kunder kring offerter
- Dialog med kunder för produktuppföljning och marknadsundersökning och vidarerapportering internt
- Organisera och närvara vid marknadsaktiviteter, så som mässor och andra kundevenemang

Din profil
För att vara aktuell för tjänsten krävs det att du har:
- Eftergymnasial utbildning inom företagsekonomi, kommunikation, marknad, försäljning eller liknande.
- Du talar svenska flytande i tal och skrift
- Goda kunskaper inom Excel

Vi ser att du som söker sedan tidigare har kunskap inom Adobe-programmen, Indesign, Photoshop och Illustrator. Meriterande är om du tidigare har arbetat med webpublicering och sökoptimering.

Som person är du noggrann, strukturerad och självgående. Vidare har du en kreativ sida och ett öga för detaljer. Du trivs att arbeta i en koordinerande roll i en kreativ miljö med högt i tak. Du är serviceminded, hjälper till där det behövs och är inte rädd för att tänka nytt!

Stämmer ovanstående in på dig? Sök redan idag då urval och intervjuer sker löpande!

Om företaget
Mångfaldigt prisbelönta StudentConsulting är ett av Skandinaviens största och ledande rekryterings- och bemanningsföretag med fokus på studenter, akademiker och yrkesutbildade. Tack vare ett stort nätverk och lång erfarenhet har vi rekryterat över 11 000 personer det senaste året. Vi erbjuder intressanta och utmanande tjänster på både hel- och deltid inom områden som IT, teknik, ekonomi, administration, HR, marknadsföring, kundtjänst, försäljning, industri, produktion, logistik och transport. Hitta din framtid på www.studentconsulting.se Visa mindre

Gota Media Marknadskoordinator 2021

Ansök    Jan 15    Gota Media AB    Marknadskoordinator
Brinner du för digital kommunikation och marknadsföring? Vill du vara med i en spännande utvecklingsfas i jakten på att nå yngre målgrupper och utveckla nya tjänster? Nu ska vi förstärka teamet med en Marknadskoordinator som kan hjälpa till att ytterligare öka utvecklingstakten. Du blir en del av marknadsavdelningen Service & Sälj på Gota Media, ett team på sju personer i Kalmar och Växjö. Vår avdelning är just nu i en spännande fas där vi bland annat... Visa mer
Brinner du för digital kommunikation och marknadsföring? Vill du vara med i en spännande utvecklingsfas i jakten på att nå yngre målgrupper och utveckla nya tjänster?

Nu ska vi förstärka teamet med en Marknadskoordinator som kan hjälpa till att ytterligare öka utvecklingstakten.

Du blir en del av marknadsavdelningen Service & Sälj på Gota Media, ett team på sju personer i Kalmar och Växjö.
Vår avdelning är just nu i en spännande fas där vi bland annat utvecklar vår digitala kund- och säljkommunikation och implementerar nytt CRM-system.
Avdelningen ingår i Gota Media Marknad & Utveckling, där du omges av bland annat affärsutvecklare, projektledare, utvecklare och UX-designers.

I ditt dagliga arbete kommer du vara en viktig del i processen kring marknadsföring och kampanjer med allt från koordinering, produktion, optimering och uppföljning för samtliga Gota Medias tidningar. Du kommer ha en viktig roll i att fortsätta utveckla den digitala kommunikationen och marknadsföringen för att skapa lojalitet och ökat kundvärde.

Huvudsakliga arbetsuppgifter
- Koordinera det dagliga arbetet med kampanjplanering, produktion och content.
- Prioritera uppgifter och koordinera mellan olika avdelningarna.
- Löpande initiera, utföra och följa upp kampanjer.
- Ingå i tvärfunktionella team för att utveckla våra digitala tjänster.

Kvalifikationer
- Är självgående och van vid att planera och koordinera projekt.
- Har erfarenhet av arbete i Photoshop, Indesign, Illustrator.
- Har erfarenhet av digital marknadsföring, konverteringsoptimering och marketing automation.
- Är duktig på att uttrycka dig väl både i tal och skrift.
- Är analytisk och säkerställer antaganden med data.
- Har erfarenhet av att arbeta i Google Analytics 360, Data Studio och Optimize.

För att lyckas i rollen bör du ha en relevant utbildning eller några års erfarenhet av digital marknadsföring, försäljning i digitala kanaler och konverteringsoptimering. Du är van att arbeta i team och du är driven, noggrann och är beredd att ta ansvar för gruppens gemensamma arbete. Du är självgående, kreativ och det är naturligt för dig att ta egna initiativ. Som person är du en lagspelare som har en god kommunikativ förmåga och delar gärna med dig av dina erfarenheter och kunskaper.

Villkor
Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid. Har du frågor om tjänsten kan du kontakta [email protected]. Urvalet sker löpande så vänta inte med din ansökan.

Om Gota Media
Vill du bli en del av ett företag där frihet under ansvar och engagemang uppmuntras? Gota Medias värdeord är respekt, öppenhet, prestigelöshet och mod. Vi värdesätter de kvaliteter som en jämn könsfördelning samt etnisk och kulturell mångfald tillför verksamheten.

Ansökan
Välkommen med din ansökan på vår rekryteringssajt www.gotamedia.se/ledigajobb. Vi tar inte emot ansökningar via e-post. Vi undanber oss vänligt alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons. Visa mindre

Projektkoordinator till Gota Media Webbyrå

Ansök    Nov 10    Gota Media AB    Marknadskoordinator
Beskrivning Nu söker vi en erfaren och självgående projektkoordinator till Gota Medias webbyrå. Du blir en del i Webbyrån på Gota Media, ett team på sju personer i Kalmar. Vår avdelning är just nu i en spännande fas där vi utvecklar våra tjänster digital kommunikation, marknadsföring, e-handel och webbutveckling. Avdelningen ingår i Gota Media Marknad & utveckling, där du omges av bland annat affärsutvecklare, projektledare, marknadskoordinatorer och ut... Visa mer
Beskrivning
Nu söker vi en erfaren och självgående projektkoordinator till Gota Medias webbyrå.

Du blir en del i Webbyrån på Gota Media, ett team på sju personer i Kalmar. Vår avdelning är just nu i en spännande fas där vi utvecklar våra tjänster digital kommunikation, marknadsföring, e-handel och webbutveckling. Avdelningen ingår i Gota Media Marknad & utveckling, där du omges av bland annat affärsutvecklare, projektledare, marknadskoordinatorer och utvecklare.

 

Arbetsuppgifter
- Koordinera det dagliga arbetet med hemsidesproduktion till våra kunder.
- Prioritera uppgifter och projekt. Koordinera mellan projektledare, webbutvecklare och webbdesigner.
- Kundsupport. Ta hand om och administrera supportärenden.
- Webbredigering och materialarbete i Wordpress.
- Administration av fakturor och avtal.

 

Kvalifikationer
- Du är självgående och kan planera och koordinera projekt.
- Du har arbetat med projektplanering på reklambyrå eller webbyrå. 
- Erfarenhet av arbete i Wordpress.
- Erfarenhet av kundkontakt/kundservice.
- Du har hög digital kompetens.
- Erfarenhet av digital marknadsföring.

 

Villkor
Tjänsten är ett vikariat på 6 månader med tillsättning omgående.



Vänta inte med din ansökan! Anställningen gäller omgående och intervjuer sker löpande.

 

Om Gota Media
Vill du bli en del av ett företag där frihet under ansvar och engagemang uppmuntras? Gota Medias värdeord är respekt, öppenhet, prestigelöshet och mod. Vi värdesätter de kvaliteter som en jämn könsfördelning samt etnisk och kulturell mångfald tillför verksamheten.

 

 

Ansökan
Välkommen med din ansökan på vår rekryteringssajt www.gotamedia.se/ledigajobb. Vi tar inte emot ansökningar via e-post. Vi undanber oss vänligt alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons. Visa mindre

Nordic Market Representative

Ansök    Jun 17    Nordic Nest    Marknadskoordinator
Replacement for leave of absence August/September - December 2019The Nordic Market Representative is an important piece of the puzzle in running one of our core market sites (Norwegian) and driving sales in our international markets. The goal of the Nordic Market Representative is to drive sales in our Nordic markets, in particular the Norwegian, Finnish and Danish markets. Through running the Nordic sites according to a set strategy in regards to marketin... Visa mer
Replacement for leave of absence August/September - December 2019The Nordic Market Representative is an important piece of the puzzle in running one of our core market sites (Norwegian) and driving sales in our international markets. The goal of the Nordic Market Representative is to drive sales in our Nordic markets, in particular the Norwegian, Finnish and Danish markets. Through running the Nordic sites according to a set strategy in regards to marketing and content, the Nordic Market Representative will also explore alternative sales channels, such as market places. Your areas of responsibility are:·        Keeping the above mentioned pages up to date in accordance with the set market strategy.·        Collaboration with in-house and external partners for translations.·        Daily monitoring of the site performance.·        Keeping the sites up to date with the right assortment and visual material on the page·        Marketing through newsletters·        Direct follow up of all marketing initiatives·        Explore and find new sales channels·        If applicable for the market, follow up the performance through market places·        Suggest and implement changes in the work and processes in order to make the work more effective and profitable.In order to succeed in the role, you are:• You are structures and used to handling and coordinating many tasks at once.• You are detail orientated and effective, can determine which tasks are most important at the time and know which ones can be done quickly and which ones need more thought.• You are a good communicator as your job includes collaboration and communication with both the rest of the company and external partners.• You dare to test new things, challenge the current way of working and always strive to improve things. We expect that you are independent and dare to take your own decisions based on what you think is best for the company and the company goals.• You know when to roll up your sleeves, take it up a notch and work hard. During certain periods of the year, you are ready for an extremely fast-faced working environment and can balance many tasks at once.• You are used to working towards set goals and budgets, are competitive and do everything to reach your goals.• As a person you are curious and like to learn new things, especially new systems and applications. It goes without saying that you have no problem working in, for instance, Office and have good general IT-skills. • You are comfortable communicating in English in both written and spoken form as internal communication as well as external communication with our partners oftentimes is in English.• Apart from being fluent in English, you understand Swedish and it is meriting if you have other language skills.KPI:• Sales: Turnover, AOV, CR, discount margin• Assortment: number of products on site, total number of unique products sold, number of products/purchase• Marketing: Number of subscribers on newsletter, direct turnover through newsletter and visitors on site Visa mindre

Digital Marknadskoordinator Gota Media

Ansök    Mar 28    Gota Media AB    Marknadskoordinator
Nu söker vi en nyckelperson med fokus på att utveckla och ansvara för arbetet med Gota Medias digitala kundkommunikation och marknadsföring. Nu söker vi en nyckelperson med fokus på att utveckla och ansvara för arbetet med Gota Medias digitala kundkommunikation och marknadsföring. I den nya rollen kommer du att vara en viktig del av vår digitalisering och du kommer vara involverad i att formulera, följa upp och analysera KPI:er för att mäta och följa up... Visa mer
Nu söker vi en nyckelperson med fokus på att utveckla och ansvara för arbetet med Gota Medias digitala kundkommunikation och marknadsföring.

Nu söker vi en nyckelperson med fokus på att utveckla och ansvara för arbetet med Gota Medias digitala kundkommunikation och marknadsföring. I den nya rollen kommer du att vara en viktig del av vår digitalisering och du kommer vara involverad i att formulera, följa upp och analysera KPI:er för att mäta och följa upp resultatet av vår digitala marknadsföring och kundkommunikation online.

Ansvarsområden
Som Digital Marknadskoordinator kommer du bland annat följa upp dialogen med Gota Medias prenumeranter samt utveckla kundkommunikationen i framför allt digitala kanaler för att skapa lojalitet och ökat kundvärde. Du kommer att arbeta med digital marknadsföring och onlinekampanjer - från planering till genomförande, optimering och uppföljning. Du kommer genom analyser föreslå aktiviteter samt utvärdering av nya marknadsföringskanaler. Du ansvarar för och ser till att rapporter och metoder förs ut i organisationen. Har du dessutom kompetens inom konverteringsoptimering blir vi extra glada.

Du arbetar i Gota Medias marknadsorganisation Service&Sälj som ansvarar för prenumerationskampanjer, kund- och säljkommunikation för samtliga Gota Medias tidningar. Avdelningen jobbar i nära samarbete med affärs- och produktionsutveckling och koncernens lokala marknadsavdelningar.

I arbetet ingår följande

- Utveckla CRM-strategier
- Utveckla och optimera kunddialoger
- Löpande initiera, utföra och följa upp kampanjer
- Ingå i tvärfunktionella team för att utveckla våra tjänster
- Driva utveckling av automatiserade processer och kundkommunikation
- Ha en viktig roll i att optimera kundresan på våra nyhetssajter med ett stort fokus på ökad konvertering, minskad churn och ökad lojalitet

Kvalifikationer

- Erfarenhet av CRM-arbete
- Erfarenhet av sociala medier-marknadsföring
- Erfarenhet av Googles verktyg, t ex Tag Manager, Analytics, Datastudios, Optimize m fl
- Starkt affärssinne och kundfokus (B2C)
- Du ska kunna uttrycka dig väl i tal och skrift

Meriterande

- Erfarenhet av projektledning
- Erfarenhet av Marketing Automation
- Erfarenhet av konverteringsoptimering

För att lyckas i rollen bör du ha några års erfarenhet av digital marknadsföring, försäljning i digitala kanaler och gärna konverteringsoptimering. Du är van att arbeta i team och du är driven, noggrann och är beredd att ta ansvar för gruppens gemensamma arbete. Du är självgående, kreativ och det är naturligt för dig att ta egna initiativ. Som person är du en lagspelare som har en god kommunikativ förmåga och gärna delar med dig av dina erfarenheter och kunskaper.

Värdegrund
Gota Medias värdeord är respekt, engagemang, öppenhet, ansvar, prestigelöshet och mod. Vi värdesätter de kvaliteter som en jämn könsfördelning samt etnisk och kulturell mångfald tillför verksamheten.

Ansökan
Fast anställning med sex månaders provanställning. Som stöd i ditt arbete har du en effektiv organisation med lång erfarenhet i mediebranschen, bred kompetens och starka varumärken.

Urval och intervjuer sker löpande. 
Vi tar inte emot ansökningar via e-post. Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

http://www.gotamedia.se/ hittar du mer information om Gota Media AB. Visa mindre

DESTINATION KALMAR SÖKER MARKNADSKOORDINATOR

Destination Kalmar arbetar för att besökaren ska välja Kalmar framför andra destinationer. Kalmar ska vara en attraktiv stad, inte bara för besökare, utan även för invånare och potentiella inflyttare. Vi genomför ständigt satsningar för att stärka besöksnäringen och evenemangsutbudet. Vi bedriver turistcenter- och gästhamnsverksamhet och ansvarar för verksamheten på Kalmar Slott. Kalmars besöksnäring har under en längre period haft en mycket positiv utve... Visa mer
Destination Kalmar arbetar för att besökaren ska välja Kalmar framför andra destinationer. Kalmar ska vara en attraktiv stad, inte bara för besökare, utan även för invånare och potentiella inflyttare. Vi genomför ständigt satsningar för att stärka besöksnäringen och evenemangsutbudet. Vi bedriver turistcenter- och gästhamnsverksamhet och ansvarar för verksamheten på Kalmar Slott.

Kalmars besöksnäring har under en längre period haft en mycket positiv utveckling och Kalmar Kommun har tillsammans med Statens fastighetsverk nyligen signerat en ny utvecklingsplan för Kalmar Slott med högt ställda mål för framtiden 2020 – 2029.

Kalmar Slott söker en ny medarbetare till tjänsten Marknadskoordinator.

Dina arbetsuppgifter
Du kommer att vara ansvarig för slottets marknadsföring och mediaplanering. I tjänsten ingår att ta fram och genomföra strategiska marknadsplaner för slottets olika verksamheter. De omfattar slottet som besöksmål, evenemang, utställningar, Barnens Slott samt mötes- konferens- och uthyrningsverksamhet. Din roll är bred och du kommer att jobba med allt från planering av fotografering och film, framtagning av grafiskt material till PR-arbete och pressmeddelanden. Du kommer att kommunicera slottets budskap i många olika kanaler, men stort fokus kommer att ligga på de digitala kanalerna som sociala medier och webb. Du kommer även att producera slottets grafiska material som t.ex. broschyrer, annonser, skyltar och utställningsinnehåll. Ditt arbete sker i nära samarbete med slottets övriga personal.

Anställningsform: Tills vidare, med sex månaders provanställning
Omfattning: Heltid
Varaktighet: Tills vidare med start snarast

Din profil
Vi söker dig som har högskoleutbildning inom medie- och kommunikationsvetenskap, marknadsföring, grafisk design eller motsvarande. Du uttrycker dig väl i tal och skrift, både på svenska och engelska. Du är kreativ och van att omvärldsbevaka och analysera marknaden. Du har erfarenhet av att arbeta nytänkande med webb och sociala medier, som t.ex. Facebook, Instagram och Youtube. Du kan fotografera och filma för publicering i sociala medier. Vi ser gärna att du har kunskaper i filmredigering.

Program du ska ha avancerade kunskaper i:
Adobe-programmen (InDesign, Photoshop och Illustrator)
Officepaketet (Word, Powerpoint och Excel)

Vi ser gärna att du har erfarenhet av något webbverktyg.

Destination Kalmar har i denna rekrytering valt att samarbeta med OnePartnerGroup. Vänligen skicka din ansökan via www.onepartnergroup.se senast den 12 maj. Vid frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig Rekryteringskonsult Annika Lundberg på tel 076 - 946 83 30, eller [email protected]


Om vårt företag
Destination Kalmar AB är helägt av Kalmar kommun via Kalmar Kommunbolag AB. Vår affärsidé är att i samverkan med näringslivet utveckla, profilera och marknadsföra Kalmar som besöksmål. Bolaget ska även samordna och utveckla evenemangsutbudet i Kalmar, driva turistcenter- och gästhamnsverksamhet samt i samverkan med Statens fastighetsverk ansvara för verksamheten på Kalmar Slott. Visa mindre

Projektkoordinator i Arvsfondsprojektet We Stand App

• Informera och marknadsföra projektet We Stand App • Sköta projektets Sociala medier. • Kontakt med unga, politiker och tjänstemän – fokus unga. • Samordna unga i en chatt. • Organisera pilotgrupp med unga. • Praktiskt ansvar för sommarjobb och IRL-festival. • Uppmana unga till att vara med och påverka. • Öka och utveckla användandet av projektet. • Stötta upp övriga projekt i föreningen Kumulus vid behov. Vi söker dig som brinner för att skapa möjli... Visa mer
• Informera och marknadsföra projektet We Stand App
• Sköta projektets Sociala medier.
• Kontakt med unga, politiker och tjänstemän – fokus unga.
• Samordna unga i en chatt.
• Organisera pilotgrupp med unga.
• Praktiskt ansvar för sommarjobb och IRL-festival.
• Uppmana unga till att vara med och påverka.
• Öka och utveckla användandet av projektet.
• Stötta upp övriga projekt i föreningen Kumulus vid behov.


Vi söker dig som brinner för att skapa möjligheter för unga. Du som trivs med att prata inför såväl större som mindre grupper i varierade åldrar. För oss är det viktigt att du som söker förstår ungas vardag och har lätt för att kommunicera med unga både direkt och genom sociala medier. Du är kreativ och tar egna initiativ. Kumulus strävar efter att ha en ungdomlig arbetsplats för att lättare relatera till vår målgrupp.
Du har körkort och vill jobba i hela Kalmar län.


Om Kumulus
Föreningen Kumulus arbetar med att ge stöd och råd till unga, kommunala verksamheter och ideella föreningar i Kalmar län när det gäller regionala och internationella ungdomsfrågor. Föreningen bildades 2008 på initiativ från Regionförbundet i Kalmar län. Kumulus är en projektbaserad förening med Kalmar läns kommuner och ideella föreningar som medlemmar. www.kumulus.se

Du som projektkoordinator kommer framförallt att jobba med ett av våra projekt - We Stand App. We Stand App är ett projekt som syftar till att öka tryggheten för unga på nätet. Projektet ska genom en app fungera som ett stöd för ungdomar när och om kränkningar, eller konflikter uppstår på nätet. Projektet vill även genom appen och genom föreläsningar och workshops förebygga, informera och utbilda unga att aktivt verka för civilkurage, det vill säga stå upp för varandra på alla arenor där unga rör sig – online & offline.

Projektår tre inleds 1:e augusti 2019.
Läs mer på; www.westandapp.se Visa mindre