Det flesta
företag skulle skriva under på att kundnöjdheten är viktig, och något som man
aktivt strävar efter. Men hos oss på Nordic Nest Group är det mer än så. Vi
vill inte bara ha nöjda kunder, vi vill skapa ett värde långt bortom själva
köpet. Vår allra första grundsten är att vi ska skapa världens bästa
kundupplevelse, och det gör vi genom att vi faktiskt bryr oss om våra kunder,
på riktigt.
Nu söker vi en
inspirerande och engagerad ledare till en av... Visa mer
Det flesta
företag skulle skriva under på att kundnöjdheten är viktig, och något som man
aktivt strävar efter. Men hos oss på Nordic Nest Group är det mer än så. Vi
vill inte bara ha nöjda kunder, vi vill skapa ett värde långt bortom själva
köpet. Vår allra första grundsten är att vi ska skapa världens bästa
kundupplevelse, och det gör vi genom att vi faktiskt bryr oss om våra kunder,
på riktigt.
Nu söker vi en
inspirerande och engagerad ledare till en av våra kundserviceavdelningar inom
Customer Care. I rollen som Department Lead för team Nordics kommer du bidra
till att skapa världens bästa kundupplevelse.
Om
rollen;
Som Department
Lead för Nordics är ditt främsta uppdrag att leda teamet för att vi tillsammans
ska skapa en kundnöjdhet i världsklass. Du leder ett team på mellan 17-40
personer (beroende på säsong) genom att ha ett helhetsansvar för den operativa
driften på din avdelning. Ditt team arbetar med att hjälpa våra kunder via
telefon, mail och chatt och ditt uppdrag är att se till att de dagliga samt
långsiktiga målen uppnås. I din roll som Department Lead rapporterar du till
Head of Customer Care.
Dina
huvudsakliga arbetsuppgifter och ansvar innefattar;
- Personalansvar för din avdelning.
- Säkerställa kundnöjdheten i varje moment på avdelningen.
- Schemaläggning och tidsattestering.
- Utvecklingssamtal och uppföljningssamtal.
- Leda, engagera och motivera ditt team.
- Bidra till utveckling och förbättring av verksamheten genom att
testa nya idéer.
- Säkerställa effektivisering och automatisering av våra processer.
- Bidra till förbättringar av verksamheten genom att ge och ta
konstruktiv feedback.
- Arbeta efter uppsatta KPIer.
Vi på Nordic
Nest Group ser att ett ledarskap som är nära verksamheten, som stöttar, coachar
och utvecklar teamet är en självklarhet. Vi förväntar oss att du kommer arbeta
med att ständigt förbättra verksamheten och att utveckla det dagliga arbetet,
både på din avdelning såväl som att bidra till förbättringsarbete inom Customer
Care som helhet.
Om
dig;
Vi lägger stor
vikt vid dina personliga egenskaper, och ser att du är en naturlig och
inspirerande ledare som har mycket energi och driv. Genom engagemang och ansvar
har du i dina tidigare arbeten nått goda resultat. Vi ser gärna att du har
erfarenhet av att leda andra, samt har ett genuint intresse för affärer och
e-handel.
Ditt hjärta
ligger i att skapa en kundupplevelse i världsklass, vilket förutsätter att du
har ett synsätt att alltid se lösningar till alla problem samt en mycket
skicklig kommunikationsförmåga. Du är strukturerad i ditt arbetssätt och har
mycket god förmåga att prioritera och organisera i ditt dagliga arbete.
Du har mycket
goda kunskaper i svenska och engelska i både tal och skrift, då kommunikation
både internt och externt sker på båda språken.
Då vi arbetar i
en organisation med hög förändringstakt är det viktigt att du vågar fatta
beslut likväl som du är flexibel med det faktum att förutsättningarna kan
ändras. För att lyckas i rollen behöver du älska att jobba i ett högt tempo,
hela tiden se möjligheterna att utvecklas och viktigast av allt, förstå att
teamet är nyckeln till vår framgång.
Välkommen
hem!
Tjänsten är en
tillsvidareanställning på heltid med start snarast enligt överenskommelse.
Placering är på vårt kontor i Kalmar.
Är detta rätt
tjänst för dig? Skicka in din ansökan till oss! Vi tror på en kombination
mellan personliga egenskaper och tidigare erfarenheter till denna roll, därför
använder vi personlighetstester och kunskapstester i ett tidigt skede i
rekryteringsprocessen.
Vi
arbetar med ett löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan
annonsens slutdatum, så vänta inte med din ansökan!
För frågor kring
tjänsten välkomnas dessa via mail till Sofia Heinebäck, Head of Customer Care,
på
[email protected]
Vi ser fram emot
din ansökan!
Visa mindre